در اول بهمن در گرگان برگزار می‎شود

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا گفت: یادواره شهدای گردان حمزه سید الشهدا لشکر ویژه 25 کربلا در اول بهمن‌ماه در گرگان برگزار خواهد شد.

یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه 25 کربلا

به  گزارش گلستان24،محمود خطیر امشب در گفت‎‌وگو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه یادواره شهدای گردان حمزه سید الشهدا لشکر ویژه 25 کربلا برای نخستین بار در گرگان برگزار می‎شود، اظهار کرد: در سنوات گذشته این یادواره در شهر قائمشهر برگزار می‎شد.

 گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه 25 کربلا

وی تصریح کرد: یادواره گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه 25 کربلا شمال کشور در یکم بهمن سال جاری و در مصلی شهر گرگان با حضور مدعوین و خانواده شهدا برگزار خواهد شد.

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا با بیان اینکه گردان حمزه سید الشهدا در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 23 سردار و فرمانده شهید به خود دیده ، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس فرمانده‎هان رشیدی چون ناصر بهداشت، یوسف سجودی، مهدی خوش سیرت، محمد علی مالک، صادق مکتبی، حاج جعفر شیرسوار فرمانده این گردان افسانه‎ای شدند و هر یک از این فرمانده‎ها به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

دلاورمردی‎ها و خط‌شکنی‎های گردان حمزه سیدالشهدا در 8 سال دفاع مقدس زبانزد بود

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سید الشهدا لشکر ویژه 25 کربلا خاطرنشان کرد: دلاورمردی‎ها، جسارت‎ها، خط شکنی‎های این گردان در هشت سال دفاع مقدس زبانزد بود و این گردان در عملیات‎های والفجر مقدماتی، کربلای پنج، کربلای هشت، تک جزیره، کربلای 10 و والفجر 10 حضور داشت و همچنین این گردان از پاسگاه زید و کارخانه نمک حفاظت می‎کرد.

خطیر یادآور شد: استان گلستان از گردان حمزه سید الشهدا لشکر 25 کربلا سردارهای شهیدی چون صادق مکتبی، حجت الاسلام محمد ملک و داود شیخ هدایتی را در راه پاسداری از انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم بعث عراق که تا دندان مسلح بود تقدیم کرده است.

وی بیان داشت: هنوز سخنران این یادواره شهدا به صورت قطعی مشخص نشده است، اما برای برگزاری این یادواره شهدا برنامه‎های متنوعی را دنبال می‎کنیم.

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه 25 کربلا افزود: نشست‎های مختلفی از جمله با سردار ملک و سردار صادقی برای برگزاری این یادواره صورت گرفته است و به دنبال این هستیم با همکاری حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس، شهرداری و استانداری  و دستگاه‎های اجرایی یادواره‎ای در خور شان این عزیزان برگزار کنیم.

گفتنی است، رزمندگی و مردانگی گردان حمزه سیدالشهدا لشکر 25 کربلا در دفتر تاریخ دفاع مقدس ثبت شده است و این گردان پرتوان که از رزمندگان آن از استان‎های گلستان، گیلان و مازندران بود به نام «شیران شرزه» یاد می‎شود و در طول هشت سال دفاع مقدس 313 شهید بزرگوار را تقدیم  آرمان‎های امام(ره) و انقلاب اسلامی کرده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار