بحران خطرناک نفوذ فرهنگی غرب

وجود دخترکانی با نقاب های بیگانه و هویتی غرب گرایانه در این شوی کلاس درسی! نشانه ای از خیزش مار رسوایی تهاجم فرهنگی در نهادهای آموزشی کشور است که به دلیل سهل انگاری مسئولان فرهنگی و نهادهای آموزشی حتی به درون موسسه ای دینی چون دانشگاه الزهرا هم رسیده است.

تاملی بر اقدام ضد فرهنگی در دانشگاه الزهرا

به گزارش گلستان24،برخی اوقات در پیرامون زیست ما اتفاقاتی روی می دهد که قبولش برای آدمی سخت و دشوار می باشد و حیرت فراوانی را به دنبال دارد. این حیرانی وقتی تشدید می شود که مسائل ناگوار رخ داده از سوی نهادهای که شکل و قالب دینی و ارزش مداری دارند، صورت پذیرد که انجام مساله فوق فراتر از سهل انگاری محسوب شده بوده و به دلیل اهمیت آن نهاد و توقعات دوستداران و کینه ورزی های آماده باش همیشگی معاندان این مساله فراتر از شرایط معمول بازتاب خواهد داشت.

قصه از آن جا شروع شد که چند روز پیش شاهد خبری درباره برگزاری شوی لباس در داخل دانشگاه الزهرای تهران بودیم که تصاویر دریافتی از آن حکایت گر فضایی خارج از چارچوب های فکری این نهاد آموزشی دینی داشته که حتی دست موسسات و نهادهای دیگر را بابت پوشش های ارائه شده در آن از پشت بست!

اجرای مراسم فشن شو که با شمایلی غرب زده و فرمی غریبه با احوال فرهنگی ایرانیان ارائه شد، دنباله‌ای از سیاست نفوذ غرب در عرصه فرهنگی بوده است که حیرت و تعجب و واکنش های دغدغه‌مندان فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را به همراه داشت. این در حالی بود که مسئولان این دانشگاه ضمن عذرخواهی در توجیه و کمرنگ کردن تبعات ناگوار این مساله اعلام کردند که اجرای مراسم فشن شوی فوق در راستای برنامه های درسی دانشجویان و به عنوان کار کلاسی ارائه شده است! بیان این مساله نه تنها توجیه گر رویداد ناگوار فرهنگی فوق نبوده بلکه درد رخ داده را افزون می نماید، چرا که این پرسش را مطرح می سازد که این چه درس و چه دانشگاهی است که استاد و دانشجویانش در راستای طراحی لباس رجوعی به مدگرایی به روش غربی می کنند و اگر این دانشگاه  که براساس رویکرد اخلاق مدارانه اسلامی تاسیس شده است، چنین تفکری در بطن اجرای هنر دارد باید فاتحه هنر در کشور اسلامی ایران را از حالا خواند!

وجود دخترکانی با نقاب های بیگانه و هویتی غرب گرایانه در این شوی کلاس درسی! نشانه ای از خیزش مار رسوایی تهاجم فرهنگی در نهادهای آموزشی کشور است که به دلیل سهل انگاری مسئولان فرهنگی و نهادهای آموزشی حتی به درون موسسه ای دینی چون دانشگاه الزهرا هم رسیده است و این هشدارهای دیروز را تبدیل به زنگ خطر از وجود بحران اساسی در فرهنگ این کشور ساخته که تا دیر نجنبیم تا فردای نزدیک هیچ نشانه ای از اثرات گرانقدر فرهنگ و هویت دینی و آئینی ما نخواهد ماند.

در هالووین پارتی اجرا شده در دانشگاه الزهرا آن چه مایه تاسف است عدم وجود مدیریتی صحیح در شیوه و اجرای مقوله مهم آموزش است و این در حالی است که پایه و اساس تفکر هنرمند در همین نهادهای آموزشی شکل گرفته و بعدها در عرصه هنر بازتاب خواهد یافت و اگر امروز به مهارش دست نزنیم، فردا با وجود هرگونه سانسور در آثار هم نمی توانیم زهر نشسته در جان هنرمند را از تن بیرون کنیم و دیگر مقابله با شرایط ناممکن است، چرا که اساس کار خراب و معیوب می باشد. از این رو نیاز است هر چه زودتر مسئولان فرهنگ و آموزش از خواب غفلت زدگی بیرون آمده و فراتر از شعار همیشگی از طریق روش هایی مناسب به مقابله با نفوذ بیشتر اثرات مخرب غرب زدگی بشتابند تا این سیل همه کشور را در بر نگیرد.

/سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار