احمد مازنی هم بهارستانی شد:

حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی متولد نوکنده استان گلستان و مدیر کل سابق بنیاد شهید گرگان نماینده مردم تهران در مجلس دهم شد.

مدیر کل بنیاد شهید گرگان نماینده مردم تهران در مجلس دهم شد + سوابق

به گزارش گلستان24، احمد مازنی متولد ۱۳۴۰ شهر نوکنده از توابع شهرستان بندرگزمی باشد.

او از جریان اصلاح طلب، رئیس شاخه ایثارگران حزب اعتماد ملی، نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، معاون سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، عضو سابق حزب جمهوری اسلامی و مؤسس انجمن اسلامی شهید هاشمی‌نژاد در مشهد است.

احمد مازنی

او جزء لیست سی نفری اصلاح طلبان و حامیان دولت یازدهم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزۀ انتخابیه تهران بود که تمامی افراد لیست به مجلس راه یافتند.

نماینده تهران در مجلس دهمدر دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، احمد مازنی، در لیست سی نفرۀ ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم در تهران حضور داشت و توانست با کسب ۱,۱۲۵,۶۰۸ رأی، در رتبۀ بیست و پنجم تهران، وارد مجلس دهم شود.

سوابق مازنی :

از بدو تأسیس با حکم مهدی کروبی وارد بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی شد و معاونت فرهنگی بنیاد شهید خراسان، مدیرکل بنیاد شهید در گرگان، مدیرکل پژوهش و تحقیقات بنیاد و معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران در دولت یازدهم را در کارنامه دارد.

مازنی از ۱۵ سالگی فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرد در حالی که تنها ۱۷ سال سن داشت به سبب مبارزات سیاسی اش در رژیم پهلوی توسط ساواک دستگیر و مدتی در زندان بود که با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد.

مازنی که به عنوان یکی از جوان‌ترین زندانیان سیاسی در رژیم پهلوی شناخته می‌شود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی از فعالان اصلی جریان خط امام بود و پس از راه‌اندازی حزب جمهوری اسلامی به آن پیوست.

مازنی در سال ۱۳۹۳ از بنیاد شهید بازنشسته شد و پس از آن فعالیت‌های سیاسی خود را به طور جدی ادامه داد.

وی هم اکنون ریاست شاخه ایثارگران حزب اعتماد ملی را بر عهده دارد و از نمایندگان منتخب مجلس از ائتلاف اصلاح طلبان از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

تحصیلات احمدمازنی کارشناس ارشد مدیریت و خارج فقه حوزه و مدرس دانشگاه است.

انتهای پیام /

منبع: سلام گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار