اخیراً یک کتاب بسیار خوبی در کشور ترجمه و منتشر شده که پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخوانید. عنوان آن بهای نابرابری است. نویسنده آن هم یک آدم بیرون از آمریکا نیست، استاد اقتصاد از یکی از دانشگاه های آمریکا است که جایزه نوبل اقتصاد را هم برده. آقای جوزف استیگلیتز.

کتابی که سعید جلیلی برای مطالعه معرفی کرد + عکس
به گزارش گلستان24، اخیراً یک کتاب بسیار خوبی در کشور ترجمه و منتشر شده که پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخوانید. عنوان آن بهای نابرابری است. نویسنده آن هم یک آدم بیرون از آمریکا نیست، استاد اقتصاد از یکی از دانشگاه های آمریکا است که جایزه نوبل اقتصاد را هم برده. آقای جوزف استیگلیتز.
 
موضوع کتاب هم مربوط به ده‌ها سال پیش نیست. بلکه همین وضع امروز آمریکا است. این کتاب در آمریکا در سال ۲۰۱۳ چاپ شده.  استیگلیتز زمانی هم مشاور رئیس جمهور اسبق آمریکا، کلینتون  بوده.
 
تمام نکته‌ای را که وی می‌خواهد در این کتاب بیان کند این است که در آمریکا منافع نود و نه درصد از مردم دارد به پای یک درصد قربانی می‌شود. آن وقت این فرضیه را از موضع یک استاد اقتصاد با آمارهای مختلف و مستند اثبات می‌ کند و  شاخص‌هایش را می‌آورد. در مسکن، در تحصیل، در بهداشت و … نشان می‌دهد و می‌گوید شکاف در این جامعه دارد روز به روز قوی‌تر می‌شود. اما باز در کشور ما یک عده می گویند اقتصاد ما باید مانند آمریکا بشود!
 
بخشی از سخنرانی در همایش اقتصاد مقاومتی در لانه جاسوسی/ 94/12/12
 
لازم به ذکر است این کتاب توسط اسماعیل رییسی ترجمه و نشر معارف آن را منتشر کرده و به قیمت 18000 تومان به فروش می رسد. جهت تهیه این کتاب می توانید با شماره تلفن 88911212 تماس گرفته و یا به آدرس نشر معارف واقع در چهار راه کالج مراجعه فرمایید. همچنین برای خرید اینترنتی این کتاب نیز می توانید اینجاکلیک کنید.

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار