"خداحافظ سال" ده ساله شد

“خداحافظ ۹۴″ دهمین نشست سالانه شاعران گلستان بود که از سال ۱۳۸۵ به صورت مستمر با حضور شاعران گلستانی و مهمانانی از دیگر استان‌ها انجام می‌شود. در این نشست، ۵۸ شاعر از استان‌های گلستان، مازندران و سمنان حضور داشتند که هر کدام به ارائه آثار ادبی‌شان پرداختند.

گردهمایی شاعران گلستان در “خداحافظ ۹۴″ گنبد + تصاویر

به گزارش گلستان24، “خداحافظ سال” عنوان رویدادی ادبی و شعری است که همه ساله در آخرین دوشنبه سال به همت انجمن شعر و ادب حافظ گنبدکاووس برگزار می‌شود.

“خداحافظ ۹۴″ دهمین نشست سالانه شاعران گلستان بود که از سال ۱۳۸۵ به صورت مستمر با حضور شاعران گلستانی و مهمانانی از دیگر استان‌ها انجام می‌شود. در این نشست، ۵۸ شاعر از استان‌های گلستان، مازندران و سمنان حضور داشتند که هر کدام به ارائه آثار ادبی‌شان پرداختند.

خداحافظ-94-گنبد (2)

مهمان ویژه خداحافظ امسال، حسین جنتی شاعر ۳۵ ساله ورامینی بود. اهالی شعر او را به غزل‌های سیاسی اجتماعی‌اش می‌شناسند به نحوی که حتی برخی آثارش را در زمره شعر اعتراضی دسته بندی می‌کنند.

غزلی که حسین جنتی رمضان المبارک سال ۸۹ (ه.ش.) در محضر رهبر انقلاب خواند و مورد توجه واقع شد به شرح زیر است:

چترها در شرشر دلگیر باران می‌رود بالا، فکر من آرام از طول خیابان می‌رود بالا / من تماشا می‌کنم غمگین و با حسرت خیابان را، یک نفر در جان من مست و غزل‌خوان می‌رود بالا / گشته‌ام میدان به میدان شهر را هر گوشه دردی هست، ارتفاع دردها از پیچ شمیران می‌رود بالا / خواجه در رویای خود از پای‌بست خانه می‌گوید، ناگهان صدها تَرَک از نقش ایوان می‌رود بالا / درد من هر چند درد خانه و پوشاک ارزان نیست، با بهای سکه در بازار تهران می‌رود بالا / گاه شب‌ها بعد کار سخت و ارزان خواب می‌بینم، پول خان با چکمه‌اش از دوش دهقان می‌رود بالا / جوجه‌های اعتقادم را کجا پنهان کنم وقتی، شک شبیه گربه از دیوار ایمان می‌رود بالا / فکر من آرام از طول خیابان می‌رود پایین، یک نفر در جان من اما غزل‌خوان می‌رود بالا

 

شعرخوانی حسین جنتی در محضر رهبر انقلاب / رمضان المبارک ۱۳۸۹

 

آشنایی شاعران استان با روند شعر امروز، هم اندیشی و تبادل نظر در موضوعات ادبی و کمک به پیشرفت ادبی شاعران، تشویق شاعران نوپا و ایجاد فرصت جهت ارائه اثر در فضایی حرفه ای، استعداد یابی و جذب اعضای جدید برای انجمن، معرفی چهره ها و شاعران شاخص و آثار آن‌ها و تجلیل و بزرگداشت شاعران پیشکسوت از جمله اهداف این نشست سالانه عنوان شده است.

“خداحافظ سال” را امسال دانشگاه غیرانتفاعی شمس گنبدکاووس میزبانی کرد. در سال‌های گذشته سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس محل گردهمایی شاعران و دوستداران شعر و ادب گلستان بود.

در نشست امسال، انجمن شعر و ادب حافظ تصمیم گرفت به پاس یک دهه تلاش در عرصه فرهنگ و ادب شهرستان هدیه یابودی را به محمدرضا داورزنی مدیر پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس تقدیم کند.

خداحافظ-94-گنبد (3)

انجمن شعر و ادب حافظ گنبدکاووس از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را در عرصه فرهنگ و ادب گلستان آغاز کرده و در طی این سال‌ها فعالیت‌های مستمری را در قالب جلسات شعرخوانی، داستان و نقد آثار ادبی انجام داده است.

اکنون و با تجربه ده ساله‌ی رویداد ممتاز شعر گلستان با عنوان “خداحافظ سال”، این انجمن امیدوار است با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و اهالی دلسوز فرهنگ و ادب استان، بتواند در سال‌های آتی این رویداد را در گستره وسیع تری از استان و به صورت نشست چند روزه و با برپایی کارگاه‌های ادبی-آموزشی در سطح استان‌های شمال و شمال شرقی کشور در گنبدکاووس برگزار کند.

خداحافظ-94-گنبد (4)

خداحافظ-94-گنبد (5)

منبع:سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار