شهید عدالت اکبری از مستشاران نظامی اعزامی از لشکر عملیاتی سپاه آذربایجان شرقی بود که دو روز قبل در سوریه به شهادت رسید. وی در ایام فتنه هشتاد و هشت نیز به درجه جانبازی نائل آمده بود.

گزارش تشییع باشکوه پیکر شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری

مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری ساعاتی پیش با حضور پرشور مردم تبریز و برخی از مقامات لشکری و کشوری استان و همچنین آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله آل هاشم برگزار شد.

 

به گزارش گلستان24، شهید عدالت اکبری از مستشاران نظامی اعزامی از لشکر عملیاتی سپاه آذربایجان شرقی بود که دو روز قبل در سوریه به شهادت رسید.گفتنی است وی در ایام فتنه هشتاد و هشت نیز به درجه جانبازی نائل آمده بود.

 

 

بر این اساس مردم تبریز با حضور در میدان ساعت به سینه زنی به نیابت از شهید اکبری پرداختند و با شعار هزاران گل پرپر فدای علی اکبر وداعی عاشقانه با پیکر مطهر این شهید کردند.

 

شهید عدالت اکبری (1).mp4 | دانلود فیلم

 
 

شهید عدالت اکبری (3).mp4 | دانلود فیلم 

 

از نکات قابل توجه در مورد شهید اکبری وصیت تک خطی او است که در آن نوشته است: سلام مرا به رهبرم امام خامنه ای برسانید و به ایشان بگویید از ایشان شرمنده ام چون یک جان بیشتر نداشتم تا در راه دفاع از حریم اسلام و انقلاب تقدییم نمایم.

 

گفتنی است مادر شهید دقایقی کوتاه برای تشییع کنندگان حاضر در مراسم سخنرانی کرد که صحبتهای او سرشار از روح ایثار و استقامت این مادر شهید مدافع حرم داشت که در ادامه فیلم آن را از نظر می‌گذرانید.

 

 
 

شهید عدالت اکبری (2).mp4 | دانلود فیلم 

 
همچنین حاج رضا اکبری پدر شهید صادق اکبری در مراسم استقبال از پیکر فرزند رشیدش صادق، در فرودگاه شهید مدنی گفت: حفظ انقلاب و دفاع از حریم اهل بیت(ع) هزینه می خواهد؛ همه چیز پول نیست گاهی اوقات برای آرمان ها و حفظ دستاوردهای انقلاب و اسلام باید از جان هزینه کرد.
 
 
وی ادامه داد: زندگی صادق به معنی کلمه آمیخته با شهدا بود، انس عجیبی به ویژه با شهدای مدافع حرم داشت، تا جایی که در روز پدر قبل از اینکه با من تماس بگیرد با پدر شهید حامد جوانی تماس گرفته و روز پدر را به ایشان تبریک گفته بود.
 
صادق: مرا در کنار شهدای مدافع دفن کنید
 
اکبری تاکید کرد: صادق خودش پیکر شهدای مدافع را از فرودگاه تحویل می گرفت، برنامه هایشان را خودش اجرا می کرد و بعد از تدفین خیالش راحت می شد؛ برای همین وصیت کرده بود که اگر شهید شد در کنار مدافعین حرم تدفین شود.
 
پدر شهید اکبری متذکر شد: این نشان می دهد که انتخاب صادق آگاهانه بود، می دانست در چه راهی قدم می گذارد و چه سرنوشتی خواهد داشت، همه ما روزی به دیار باقی خواهیم رفت خوش به سعادتش که خودش راهش را انتخاب کرد.
 
این رزمنده سالهای دفاع مقدس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مانع رفتنش نشدید؟ بیان داشت: صادق خودش کبیر بود و به سنی رسیده بود که بتواند تصمیم بگیرد، در ثانی اگر قرار است هر کس جلوی بچه اش را بگیرد پس چه کسی باید از اسلام دفاع کند؟ جلوی دشمنان چه کسی بایستد؟ دل رهبر را چه کسی شاد کند؟
این فرمانده با سابقه سپاه عنوان کرد: مقام معظم رهبری با اتکا به ما مردم صحبت می کند ومی گوید که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اگر ما رزمنده ها محکم باشیم حرف رهبر برّنده خواهد بود.
 
پدر شهید اکبری تاکید کرد: صادق تا زمانی که در منزل من بود، پسر من بود اما اینک که در راه دفاع از آرمان های اسلام به شهادت رسیده متعلق به جهان اسلام و مردم است؛ از این به بعد پاسداری از شهید و راه شهید به عهده شما مردم است. شما ها بخاطر من که به اینجا نیامده اید بخاطر شهید آمده اید، اگر هم به من عزت می دهید بخاطر اوست!
 
خوش به حال صادق که از پدرش سبقت گرفت
 
این رزمنده سالهای دفاع مقدس گفت: وقتی که  ایشان می خواست همسرش را انتخاب کند تنها شرطی گذاشت این بود که همسرش سیده باشد؛ به دنبال هیچ چیز  دیگری غیر این شرط نبود و البته زندگی بسیار شیرینی هم داشتند و بالاخره به  آرزوی دیرینه اش رسید.
 
وی با اشاره به اینکه صادق عاشق ائمه (ع) وعاشق ولایت بود، تاکید کرد: به من می گفت بابا با حسین (ع) گفتن و زینب(س) صدا زدن چیزی نمی شود؛ اگر ما الان کمی دیر بجنبیم دیگر خبری از حرم و زینب نخواهد بود ما باید حضور یابیم! یعنی هم شعار داد هم عمل کرد اما خیلی ها هستند که شعر می دهند؛ اما در مقام عمل عقب نشینی می کنند.
 
پدر شهید اکبری با بیان اینکه صادق را با نام کمیل در سوریه می شناختند، متذکر شد: خوش به سعادت شهیدان که آگاهانه راه شان را  انتخاب کردند، خوش به حال پسرم که از من سبقت گرفت.
 
این فرمانده با سابقه سپاه  افزود: از لحظه ای که رفته بود من خودم را برای شهادتش آماده کرده بودم و می دیدم که چگونه با اشتیاق می رود؛ جسم او در کنار ما بود اما روحش حضور نداشت.

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار