امام جمعه گنبد خطاب به رئیس جدید ارشاد:

حجت الاسلام سبحانی با انتقاد شدید از موج پرحجم برگزاری برخی کنسرت‎های مسئله‎دار در چند ماه اخیر در کشور، استان گلستان و چند مورد در شهرستان گنبدکاووس و مسائل حاشیه‎ای پیرامون آن، افزود: ما و مردم مؤمن گنبدکاووس مخالف برگزاری کنسرت‎های همراه با موسیقی‎های غیرمجاز هستیم.

من و مردم با برگزاری کنسرت مخالفیم

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس با طبیعی خواندن جابجایی‎ها و تغییر مدیران در مسندهای اجرایی کشور، افزود: مهم این است که در ابتدا پروردگار و سپس مردم از عملکرد ما راضی باشند و لازم است از جانب خودم، مردم شریف گنبدکاووس و همه اقشار به ویژه روحانیت معزز و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان از زحمات چندین ساله آقای داورزنی به دلیل ارتقای سطح فرهنگ و اعتلای خدمات در این حوزه قدردانی کنم.

81423932-6137350

امام جمعه گنبدکاووس با رضایتبخش دانستن فعالیت‎های داورزنی در مسند ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: تلاش‎های وی بسیار زیاد، پرحجم و اثرگذار بوده است و قطعاً اگر بستر و امکانات بیشتری در اختیار وی ‎بود به نحو شایسته‎تری نیز توان مدیریت این عرصه را داشت.

سبحانی با اشاره به «آیه سوم سوره مبارکه لقمان»، خطاب به رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس گفت: این آیه طبق تفسیرهای متعدد بزرگان و مراجع مربوط به موسیقی‎های غیرمجاز و بیان عذاب الهی برای ترویج‌دهندگان و برپاکنندگان محافل آن است که بیان قرآن حکایت از عذابی دردناک و خوارکننده دارد.

انتقاد شدید از موج پرحجم برگزاری برخی کنسرت‎ها در گلستان

وی با انتقاد شدید از موج پرحجم برگزاری برخی کنسرت‎های مسئله‎دار در چند ماه اخیر در کشور، استان گلستان و چند مورد در شهرستان گنبدکاووس و مسائل حاشیه‎ای پیرامون آن، افزود: ما و مردم مؤمن گنبدکاووس مخالف برگزاری کنسرت‎های همراه با موسیقی‎های غیرمجاز هستیم که موجب می‎شود ارزش‌ها و اعتقادات ملت را به راحتی به سخره بگیرند.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با بیان درخواستی از متولیان امر فرهنگ، اظهار کرد: مباحث و اقدامات فرهنگی که زیربنای ساخت یک کشور است از باورهای دینی و مذهبی مردم سرچشمه بگیرد، نه تبلیغات ضدفرهنگی غرب.

سبحانی در بیان باورهای دینی مردم نیز خاطرنشان کرد: سیره نبوی و خاندان پاک و مطهرش و فرامین شرع، باورهای این مردم است که بیش از 300 هزار شهید داده‎اند تا با فرهنگ استعماری و مبتذل غرب مبارزه کنند و قطعاً اجازه هنجارشکنی را به هیچ‌کس نخواهند داد.

وزیر ارشاد از ورود افراد غیرفرهنگی به ساحت مقدس فرهنگ جلوگیری شود

وی با درخشان خواندن سوابق انقلابی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: امیدواریم با توجه به حساسیت‎ها و فرامین شرع مبین اسلام مسئولان و متولیان فرهنگی به ویژه شخص وزیر محترم و فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی از ورود افراد غیرفرهنگی و ترویج اقدامات ضدفرهنگی به ساحت مقدس فرهنگ جلوگیری شود.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس در پایان با آرزوی توفیق برای رضا شجاعی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس افزود: قطعاً این جوان شایسته و هنرمند در انجام وظایف محوله و پاسداری از فرهنگ ناب اسلام موفق و سربلند خواهند بود.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات محمدرضا داورزنی در طی تصدی 100 ماهه کرسی ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس تقدیر و رضا شجاعی به عنوان رئیس جدید این اداره بر این کرسی تکیه زد./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار