یوسف محمودی درباره فضای مجازی:

یک عده واقعا با عبور از مرزهای فرهنگ اسلامی دیگران را عذاب می دهند. این عده مدام به حدود دین و مردم و متدینین تجاوز می کنند. متاسفانه افراد معتقد را در اقلیت می بینند و به افکار و عقاید آنان حمله می کنند .

ما با یک جاهلیت مدرن سروکار داریم/دلسوزان رها کرده اند ولذت پرستان جولان می دهند

یوسف محمودی، استاد دانشگاه های مرکز استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره تشکیل جبهه های مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی عنوان کرد: تشکیل چنین جبهه هایی امر بسیار خوبی است و نشان می دهد که هنوز هم مردم به مسائل اجتماعی بها می دهند و اگر کسی خواست کشتی جامعه را سوراخ کند مانعش می شوند. این مصداق نهی از منکر است که از توصیه های اکید قرآن کریم می باشد.

وی ادامه داد: اگر هنوز این جبهه ها تشکیل نشده باشد خوب لازم است که تشکیل شود. تا اینجا هم خیلی اهمال شده و در برابر حملات فرهنگی با نگاه تحمل دیگران باج دهی صورت گرفته است. قانون شکنی درهیچ جای دنیا قابل اغماض نیست. درغرب حتی برای قوانین پوچ بشری احترام قائل هستند اما در جامعه ما به عناوین مختلف سهم خواهی می شود و سنگرها یکی پس از دیگری واگذار می گردد.

 

یوسف محمودی فضای مجازی

 

محمودی درباره علت تشکیل چنین جبهه هایی توسط مردم بیان داشت:  یک عده واقعا درحال سوختن و ساختن هستند . جمعی که اینک و در این دوره در کشور درحال زندگی باهم هستند مصداق بارز حضور ظالم و مظلوم در یک محیط می باشد. یک عده واقعا با عبور از مرزهای فرهنگ اسلامی دیگران را عذاب می دهند. این عده مدام به حدود دین و مردم و متدینین تجاوز می کنند و حد یقفی هم ندارند. دلیل آن هم این است که ما با یک جاهلیت مدرن سروکار داریم. با افرادی روبرو هستیم جاهلیت مرکب دارند و متوجه اعمال زشت خود نیستند و متاسفانه افراد معتقد را در اقلیت می بینند و به افکار و عقاید آنان حمله می کنند . مردم باید به آنها نشان دهند که شما دراقلیت هستید نه ما. اگر جامعه زیان دیده است، از افکار پست ضدانسانی اومانیسم غربی است . از لذت پرستی حیوانی است نه از رعایت انسانیت واخلاق الهی. بنابراین این عده از سر دلسوزی و دل پرخون وارد عرصه شده اند. حق هم همین است. تا کشور دچار وضعیت اندلس نشده باید حرکتی کرد والا کفران نعمت امنیت و معنویت ممکن است عذاب در برداشته باشد.

 

یوسف محمودی فضای مجازی

 

استاد دانشگاه های مرکز استان افزود: گاهی ترس از امر به معروف از نوع زبانی که بسیار هم تاثیر دارد از فرط ترس از واکنش خاطیان، ما را بی مسئولیت می کند و ناچار می شویم درمرحله سوز و گداز بمانیم و تحمل کنیم. این کاملا اشتباه است.  اگر فردی خطا کرد و فقط هم یک نفر به او تذکرداد معلوم است که اثر ندارد. اما اگر کسی مثلا پوشش نامناسب داشت و هر پنجاه متر کسی با زبان یا با اخم و یا روش دیگر او را نهی از منکرد کند قطعا اثر دارد. اگر وارد مغازه شود وارد خودرو شود درتفرجگاه ها درمهمانی ها و عروسی ها همه جا به او تذکر داده شود حتی دوستانه ومحترمانه، یقینا اثر دارد. موضوع این است که دلسوزان رها کرده اند ولذت پرستان جولان می دهند. نتیجه آنکه در غرق شدن آنها تنها نیستند و این بزرگترین خسارت است. اگر عده ای بپا خیزند باید به آنها دست مریزاد گفت وکمک کرد. بنابراین تشکیل این جبهه ها خوب و موثر است و این دخالت در زندگی خصوصی کسی نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار