علی گل، در مصاحبه با گلستان24؛

اگر می خواهیم جامعه ای هدایت شده و سالم داشته باشیم، باید به قرآن که کلام خدای متعال است تکیه کنیم.فرهنگ قرآن باید در جامعه احیا شود.

"جامعه سالم" در گرو عمل به فرهنگ قرآن است

علی گل،  فعال فرهنگی شهرستان علی آباد کتول، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با بیان این که "ضرورت مسائل فرهنگی و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع، باعث ورودم به عرصه فرهنگ شد" می گوید: یکی از معضلات امروز ما موضوع فرهنگ است. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، "فرهنگ مثل هوا است". امروز دشمن شدیدا به فرهنگمان حمله ور شده است. امام (ره) هم تاکید داشتند که دشمن امت ها را از راه فرهنگ به فساد می کشد.

وی درباره فعالیت های فرهنگی اش می گوید: فعالیت من در بخش فرهنگ، بیشتر تحقیقاتی و سخنرانی است.  گاهی  در این زمینه می نویسم. در بحث قرآنی هم فعالیت می کنم. همچنین به عنوان راوی دفاع مقدس به مناطق جنوبی کشور می روم. به صورت افتخاری در سپاه ، به عنوان هادی سیاسی مشغول به خدمت هستم.

علی گل، بخش عملی در بحث فرهنگ استان را ناتوان عنوان می کند و می گوید: در بخش آماری فرهنگ، تقریبا جای خالی نداریم. اما باید عملی شود. قانون و بخشنامه زیاد داریم. اما این ها یک مجری می خواهد. مشکل ما نداشتن مجری است. در بخش عملی مشکل داریم.

 

علی گل فعالیت فرهنگی قرآن علی اباد

وی با بیان این که مساجدمان در حال خالی شدن است، می گوید: فضای مجازی، جوانان و نوجوانان مان را از مسجد جدا کرده است. حدود هشتاد درصد از دختران ما، در مدارس عملا چادرشان را کنار گذاشته اند. دشمن به مرور زمان کار خودش را در جامعه انجام می دهد.

این فعال فرهنگی معتقد است که اگر می خواهیم جامعه ای هدایت شده و سالم داشته باشیم، باید به قرآن که کلام خدای متعال است تکیه کنیم. وی می گوید: فرهنگ قرآن باید در جامعه احیا شود. خداوند در آیه 45 سوره عکبوت می فرماید اگر می خواهید جامعه سالمی داشته باشید، باید نماز در آن پررنگ شود. همچنین در بحث عفاف و حجاب در جامعه، باید کار بیشتری شود.

علی گل می گوید: من به مطالعه معتاد هستم! پیشنهاد می کنم کتاب تفسیر حضرت جوادی عاملی را  که کتابی بسیار ارزشمند است و الفبای مهدویت که درباره امام زمان (عج) مطالعه کنید.

علی گل فعالیت فرهنگی قرآن علی اباد

توصیه این فعال فرهنگی شهرستان علی آباد به مردم استان این است که به تفسیر قرآن رو بیاورند. وی در این باره می گوید: اگر مردم با تفسیر قرآن آشنا شوند، بسیاری از مشکلات جامعه ما برطرف می شود.  قرآن خواندن به تنهایی کافی نیست. مثل این می ماند که یک معمار فقط یک نقشه را بخواند. اما بدون عمل و آجر و سیمان، هیچ وقت خانه ای ساخته نمی شود. باید به قرآن عمل کنیم. این کتاب برای هدایت ما نازل شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار