عبدالهی، مسئول اکران «هنگامه» در بندرعباس گفت: دوست دارم اکران این فیلم ادامه پیدا کند تا هزینه بیشتری برای ساخت این‌گونه آثار و با مدت زمان طولانی‌تر جمع‌آوری شود.

اکران میلیونی هنگامه باهمت زن خانه‌دار+عکس

اکران میلیونی

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم عمار، در ادامه‌ اکران‌های بلیتی جشنواره عمار، «هنگامه»، نخستین فیلم داستانی با موضوع مدافعان حرم، مردم بندرعباس هم در سالن آمفی تئاتر حسینیه عاشقان ثارا... میزبان این اثر شدند.

 

سمیه عبداللهی مسئول اکران این فیلم، که تاکنون آثار متعددی از جشنواره عمار را در مکان‌های مختلف از جمله اردوهای جهادی و جلسات هفتگی هیئت اکران کرده است، در این‌باره گفت: با توجه به اینکه جشنواره عمار هر فیلمی را در فهرست اکران خود قرار نمی‌دهد و همچنین موضوع خاص فیلم، برای اکران آن تشویق شدم.

 

 

وی ادامه داد: از زمانی که اکران فیلم «هنگامه» در سطح کشور شروع شد، به دنبال فرصتی برای اکران بودم و قصد داشتیم در اعیاد شعبانیه، فیلم را در هیئت خودمان پخش کنیم که بخاطر حجم کارهای اعیاد میسر نشد.

 

این فعال فرهنگی افزود: در ابتدا هیچ نهاد یا گروهی برای اکران این فیلم، حاضر به حمایت نشده بود و حتی برای نصب بنر به مشکل خورده بودم.

 

وی اظهار داشت: تعدادی از خیران با توجه به موضوع خاص فیلم، حدود 400 هزار تومان برای هزینه‌های تبلیغات و برگزاری این برنامه، کمک کردند و توانستیم فیلم «هنگامه» را طی دو سانس در آمفی‌تئاتر حسینیه عاشقان ثارا... هیئت رزمندگان اسلام اکران کنیم که در هر دو بار سالن تقریبا به طور کامل پر شد.

 

عبدالهی افزود: به جز 35 بلیطی که دانشگاه مذاهب برای دانشجویان خوابگاهی‌اش پیش خرید کرده بود، بیش از 300 بلیط اکران فیلم با استقبال مردم به فروش رفت که در مجموع مبلغ یک میلیون تومان بدست آمد.

 

وی خاطرنشان کرد: معدود افرادی هم بودند که علی رغم اطلاع رسانی قبلی ما توقع داشتند اکران فیلم، رایگان باشد و می‌گفتند نباید برای چنین فیلمی بلیت‌فروشی شود.

 

عبدالهی ادامه داد: برای اینکه کار فرهنگی جای خود را پیدا کند، باید چنین برنامه‌هایی که مخاطب برای آن هزینه می‌کند، برگزار شود.

 

وی تاکد کرد: اگر منتظر باشیم تا از طرف دولت یا سایر ارگان‌ها در زمینه مسائل فرهنگی، اقدام خاصی صورت پذیرد، کاری پیش نمی‌رود.

 

عبدالهی با اشاره به آیه 11 سوره رعد(إِنَّ اللّهَ لاَ یغَیرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یغَیرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ) تصریح کرد: سابقه و تجربه نشان داده است که کار فرهنگی وقتی اثر بخش‌ است که مردم در آن دخیل باشند و از طرف دیگر نباید انتظار داشته باشیم بدون مشارکت خودمان کاری پیش می رود.

 

این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به مسئله مدافعان حرم و ضروت تماشای این فیلم از طرف مردم، تصریح کرد: همسر و دختر شهید عبدالحمید سالاری، از شهدای مدافع حرم هرمزگان نیز در اکران فیلم هنگامه که بعد از پایان فیلم، از آنها تقدیر شد.

 

وی در همین باره ادامه داد: پسر این شهید مدافع حرم بدلیل اینکه نتوانسته بود در اکران فیلم هنگامه حضور داشته باشد، تقاضای اکران مجدد این فیلم را داشتند که قرار شد با همکاری دست اندرکاران هیئت، این کار صورت گیرد.

 

این فعال فرهنگی در پایان موفقیت در برگزاری خوب اکران را لطف شهدا توصیف و درباره نظر مخاطبان گفت: غالب مخاطبان فیلم می‌گفتند دوست داشتیم زمان فیلم بیشتر بود و داستان آن ادامه پیدا می‌کرد.

 

عبدالهی در همین باره تصریح کرد: دوست دارم اکران این فیلم ادامه پیدا کند تا هزینه بیشتری برای ساخت این‌گونه آثار و با مدت زمان طولانی‌تر جمع‌آوری شود، به همین خاطر در نظر دارم این فیلم را در کانون‌های مساجد بندرعباس هم اکران کنم.

ارسال نظر

آخرین اخبار