"مطالبات" مقام معظم رهبری در حوزه رادیو

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به اهالی رادیو فرمودند: «توجه به ارزش‌های اسلام و انقلاب از آن چیزهایی است که در مورد آن نه من با شما رودربایستی دارم، نه شما باید با من رودربایستی داشته باشید....»

ضرورت پرداختن به ارزش‌های اسلام و انقلاب در برنامه‌های رادیویی /رادیو باید جنبه‌های ارزشی را در ادبیات رعایت کند

به گزارش گلستان24، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در در تاریخ 26 اردیبهشت ماه 1385 فرمودند: «امروز رسانه‌ها در دنیا فکر، فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگی انسان‌ها را القاء می‌کنند و تعیین‌کننده هستند.» در این بین رسانه‌های شنیداری و رادیو از آن جهت که بیشتر در دسترس مردم قرار دارند از اهمیت بالایی برخوردارند. از همین رو است که مقام معظم رهبری درمورد اهمیت رادیو فرمودند: «رادیو ... همچنان رسانه‌ مهمی است؛ یعنی با وجود پدید آمدن رسانه‌های بعدی، نقش رادیو همچنان نقش مهم، اثرگذار و بسیار گسترده‌ای است و این به خاطر امتیازاتی است که این رسانه دارد.»

 

اهمیت این رسانه در نگاه رهبر انقلاب تا بدان حد است که ایشان همواره نکاتی را به مسئولین رسانه‌های شنیداری گوشزد و مطالباتشان را در این حوزه به دست‌اندرکاران این بخش ارائه کرده‌اند.

 

* ضرورت پرداختن به ارزش‌های اسلام و انقلاب در برنامه‌های رادیویی

 

یکی از مطالبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه رادیو، توجه این بخش به ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی است. ایشان در بهمن 1370 در دیدار اعضای گروه اجتماعی صدای جمهوری اسلامی ایران در این رابطه فرمودند: «کل برنامه‌های شما بایستی در جهت این ارزش‌ها باشد؛ یعنی مهم‌ترین الزام و چارچوب و کمربندی که بایستی مجموعه‌ برنامه‌ها را محصور کند و به این حرکت جهت بدهد، این است. شما باید نگاه کنید ببینید ارزش‌های اسلام و انقلاب چیست؛ این ارزش‌ها را به‌دست بیاورید؛ شوخی و خنده‌مان هم باید در این جهت باشد؛ سرگرمی و تفریحمان هم بایستی در این جهت باشد؛ کار روی افکار عمومی مردم - مثل این برنامه‌های همگانی و برنامه‌های صبحتان، یا برنامه‌های خانواده که از برنامه‌های خیلی خوب این مجموعه است، یا بعضی از برنامه‌های دیگری که دارید - همه باید در این جهت باشد. ....توجه به ارزش‌های اسلام و انقلاب از آن چیزهایی است که در مورد آن نه من با شما رودربایستی دارم، نه شما باید با من رودربایستی داشته باشید....»

 

رهبر معظم انقلاب در اسفند 70 و ‌در دیدار اعضای گروه ادب و هنر صدای جمهوری اسلامی ایران باز هم بر این موضوع تاکید کرده و فرمودند: «جنبه‌های ارزشی را در ادبیات رعایت بکنید؛ این حرفی است که من با همه‌ گروه‌های رادیو در میان می‌گذارم. رسانه‌های ما - از جمله رادیو - تشکیلات ما، گفتن و نشستن ما، اجرای نقش ما، همه برای این است که می‌خواهیم این نظام را کامل کنیم؛ هرچه بهتر، هرچه اسلامی‌تر، هرچه انسانی‌تر و هرچه به هدف‌های عالیش نزدیکتر؛ هدف غیر از این‌که نیست. وقتی ملتی حرکت عظیم و انقلاب بزرگی را انجام می‌دهد، یک جمهوری با این عظمت را بنا می‌گذارد و در مقابل این همه تهاجمات، این طور از آن دفاع می‌کند، اهدافی دارد؛ این اهداف را ما باید با همه‌ وسایل تعقیب بکنیم. ممکن است یک جا این اهداف در حال تضییع باشد؛ ما باید جبران بکنیم. منطقه‌ ادب و هنر، یکی از جاهایی است که شما خیلی خوب می‌توانید در این زمینه کار کنید. مسائل ارزشی نظام را باید در نظر داشته باشید.»

منبع: سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار