مراسم افتتاح یادمان عملیات مطلع الفجر فردا (چهارشنبه) با حضور نماینده ویژه مقام معظم رهبری, رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولان لشکری و کشوری در شهرستان گیلانغرب برگزار می شود.

فردا؛ رونمایی یادمان عملیات «مطلع الفجر»

به گزارش گلستان24،یادمان عملیات مطلع الفجر فردا (چهارشنبه) با حضور نماینده ویژه مقام معظم رهبری, سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس, سردار ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و مسئولان و فرماندهان استان کرمانشاه در شهرستان گیلانغرب افتتاح خواهد شد

عملیات عمرانی این یادمان از سال 92 بر اساس طرح جامع یادمان ها با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و چهارصد میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در مکانی به مساحت 850 متر احداث شده و در آینده  2 شهید گمنام نیز در این یادمان به خاک سپرده خواهند شد.

یادمان عملیات مطلع الفجر در 13کیلومتری شمال غرب شهر گیلانغرب و در کنار روستای آوزین واقع است. عملیات مطلع الفجر در سال 60 با رمز یا مهدی(عج) ادرکنی با هدف جلوگیری از تحرکات دشمن و فراهم نمودن امکان آزادسازی شهر قصرشیرین و نفت شهر در محور گیلانغرب- سرپل ذهاب انجام شد که در پی این عملیات حدود 2000 نفر از قوای دشمن کشته شده و طی چند عملیات رزمندگان اسلام به پیروزی رسیدند.

 

منبع: مشرق

 

ارسال نظر

آخرین اخبار