موسسه یاران قرآن و حدیث در تاریخ یکم بهمن ماه 1393 ، چهل و پنجمین محفل " کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم" را در مهدیه شهرستان آزادشهر (استان گلستان ) برگزار نمود.

چهل و پنجمین محفل " کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم" درآزادشهر

به گزارش گلستان 24 ،‌ این محفل سراسر نور،که چهارشنبه ی هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان، حافظان و جمع کثیری از عاشقان کلام وحی برگزار می گردد، این هفته میزبان چهره های قرآنی شهرستانهای علی آباد و رامیان نیز بود.

این محفل نورانی با تلاوت قاری محترم قرآن سید مصطفی حسینی واعظ آغاز و با تلاوتآقایان جناب آقای هادی تجری از شهرستان علی آباد، جناب آقای مهدی سعیدی از شهرستان رامیان ادامه یافت. قرائت آقای جواد مظفری آخرین قرائت این محفل بود و پس از آن بخش تفسیر موضوعی قرآن کریم توسط آقای سید محمد حسینی واعظ ارائه گردید. وی با پرداختن به جایگاه (رضا) در مراحل سیر و سلوک، آن را به عنوان بالاترین درجه در پیمودن مسیر قرب الی الله دانست و در این زمینه با استناد به آیات ششم سوره انشقاق، 72 سوره توبه، 30 سوره بقره، 119 سوره مائده، آیات پایانی سوره فجر و ... و نیز یاری جستن از احادیث و روایات و بیان حکایاتی از بزرگان و تاریخ اسلام، به تبیین و اهمیت مبحث رضا پرداخت. ایشان رضایتمندی بندگان از قضای الهی را لازمه بدست آوردن رضای الهی دانست. بررسی راهها و چگونگی رسیدن به این درجه ی رفیع به جلسه آینده موکول شد.

Javad Mozaffari

این موسسه در نظر دارد در هر محفل، یاد یکی از شهیدان 8 سال دفاع مقدس را، با ذکر نام، قرائت بخشهایی از زندگینامه و وصیتنامه و مزین نمودن محفل به تصویر آن شهید، زنده نگهدارد.

آرامش، نظم و سکوت حاکم بر این مراسم با توجه به حضور خانوادگی اکثر شرکت کنندگان و حضور نونهالان و کودکان در مراسم، مرهون مهد قرآنی است که همزمان با برنامه در سالن جنبی مهدیه آزادشهر برقرار است.

مجری محترم برنامه ضمن محکوم نمودن اهانت به ساحت مقدس پیامبر بزرگوار اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)، از حضار تقاضا نمود با ذکر لبیک یا رسول (صلی الله علیه و آله و سلم)، ارادت خود را به نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) ابراز نمایند.

Mardomi

از ویژگیهای دیگر این برنامه، توجه ویژه به نونهالان و کودکان است که پس از بخش تفسیر با حضور در جایگاه، به قرائت سوره های کوچک قرآن و خواندن اشعار و سرودهای قرآنی می پردازند.

اطعام و پذیرایی شام پایان بخش این مراسم نورانی بود.  لازم به ذکر است، جهت تامین رفاه و سهولت در بازگشت شرکت کنندگان، تعداد 3 دستگاه مینی بوس هرهفته آماده خدمت رسانی می باشند.

پس از پایان مراسم، گزارشی از روند اجرای این طرح ارزشمند، توسط جناب آقای سید مصطفی حسینی واعظ مدیر عامل محترم موسسه یاران قرآن و حدیث به میهمانان شرکت کننده از شهرستانهای علی آباد و رامیان با هدف توسعه این رخداد ارزشمند و نورانی در استان گلستان ارائه گردید.

Seyyed Mostafa Hoseyni Vaez

ارسال نظر

آخرین اخبار