سیدجواد محمدزاده، در مصاحبه با گلستان24؛

تربیت دانشجویان مومن انقلابی برای تحقق تمدن اسلامی از اهداف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز گلستان است،حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تأسیس شده است.

ثبت نام حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان تا پایان آبان ماه / تربیت دانشجویان مومن انقلابی از اهداف این حوزه است

سیدجواد محمدزاده، رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان گلستان،  در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24 ، با بیان این که تربیت دانشجویان مومن انقلابی برای تحقق تمدن اسلامی  از اهداف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز گلستان است، گفت:    یکی از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از ابتدا، تحقق عملی دانشگاه اسلامی و اسلامی شدن ارکان، عناصر و خروجی دانشگاههاست.

وی ادامه داد: مسلماً یکی از راهکارهای تحقق این مهم آموزش نظام مند و عمیق معارف اسلامی به دانشجویان و فرهیختگان، و در کنار آن، تربیت آنان در جهت تأمین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برای تحقق این امر، توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تأسیس شده است.

 

 سیدجواد محمدزاده حوزه2

 

محمدزاده تاکید کرد: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان  که در حال حاضر با 42 مرکز فعال در سطح کشور فعالیت می­ نماید، نزدیک به 9000 هزار نفر معرفت جو دارد که در  مرکز گرگان در سال 1389 در دانشگاه جامع گلستان شروع به کار کرده است و در حال حاضر حدود 85 نفر فارغ التحصیل دارد. این مرکز تعداد 20 استاد شاخص در سطح استان که از طریق شورای جذب انتخاب شده اند را به عنوان استوانه های خود دارد.

 وی بیان کرد: تبیین و توصیف ماهیت، مراحل و اهداف انقلاب اسلامی، شناخت ماهیت دانشگاه اسلامی و تلاش در جهت تحول علمی و ساختاری دانشگاه، ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجو با توجه به اهداف تمدن اسلامی، ارتقاء و عمق بخشی معرفت و اعتقادات دینی با توجه به اهداف تمدن اسلامی، ارتقاء سطح تحلیل و عمل سیاسی متناسب با اهداف تمدن اسلامی، ارتقاء تحلیل و فعالیت فرهنگی دانشجویان با توجه به اهداف تمدن اسلامی، نخبه‌یابی، نخبه‌پروری فرهنگی و تشکیل شبکه نخبگان فرهنگی در راستای ایجاد تمدن اسلامی، از اهداف این حوزه است.

 

 سیدجواد محمدزاده حوزه 1

 

رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان با اشاره به آغاز ثبت نام این حوزه عنوان کرد: دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی ، همچنین اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی و دیگر دانشگاهیان علاقمند تا پایان آبان ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به آدرس   hodat.ir    برای تحصیل ثبت نام کنند. همچنین می توانند با شماره 01732229082 تماس گرفته یا به صورت حضوری به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان مراجعه نمایند.

وی تاکید داشت: فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی نیز می توانند در این مراکز ثبت نام کنند که با توجه به استقبال دانشجویان ، پذیرش این افراد براساس اولویت ها  و ظرفیت ها صورت خواهد گرفت.

 سیدجواد محمدزاده ادامه داد: پذیرفته شدگان در این مرحله از ثبت نام ، پس از اتمام مراحل نهایی پذیرش ، از اول بهمن ماه فعالیت های آموزشی و فرهنگی خود را در حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان آغاز می کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار