مدیر عامل شرکت تعاونی آباجی گرگان گفت : اکثر متولیان این امر توجهی به مسأله حجاب ندارند و حمایتی در این زمینه ارائه نمی دهند به نحوی که سه شعبه حجاب آباجی تبدیل به یک فروشگاه شد خیلی از کسانی که مراجعه می کردند به شعب ما از جمع شدن این شعبه ها ناراضی بودند.

تنها فروشگاه ملزومات حجاب شمال کشور در آستانه تعطیلی

به گزارش گلستان 24، طه رهبری مدیرعامل شرکت تعاونی آباجی گرگان با بیان اینکه برگزاری یک همایش عفاف و حجاب و چند بنر و پوستر باعث ترویج حجاب نمیشود، اظهار کرد: علاوه بر همایش ها باید در کنار آن محصولات مناسب هم ارائه داد تا کسی که با شرکت در همایش یا دیدن پوستر تمایل به حجاب پیدا می کند جایی برای مراجعه جهت تهیه وسایل مورد نیاز داشته باشد.

وی خود را اینگونه معرفی می کند: طه رهبری متولد 1363 فوق لیسانس حقوق جزا و جرم شناسی ، دارنده اولین فروشگاه تخصصی عفاف و حجاب در شمال کشور هستم و از سال 88 وارد این عرصه شدم.

مدیر عامل شرکت تعاونی آباجی گرگان با اشاره به اینکه پیشنهاد شروع اینکار از طرف همسرش بود،گفت: ایشان طلبه هستند وخواستند که با هم کار در زمینه حجاب را شروع کنیم به همین خاطر خیلی بررسی کردیم و شهرهای زیادی رفتیم و از فروشگاه های مشابه زیادی بازدید کردیم و الهام گرفتیم و همه تلاشم را برای نوآوری در این زمینه انجام دادم تا طرح ها و مدل های تازه ای داشته باشم.

وی به اهمیت موضوع حجاب اشاره نمود و افزود: یکی از مسائل مهمی که وجود داشت این بود که کاری نو و جایگزین مناسبی برای پوشش اشخاصی که می خواهند محجبه شوند ارائه دهیم به این خاطر برای تنوع حجاب خیلی فکر کردیم به نحوی که از کسانی که در جشنواره های مد و لباس شرکت می کردند راهنمایی می گرفتیم و از طرح های آنها استفاده میکردیم.

متأسفانه خیلی ها داعیه حجاب دارند ولی در ترویج حجاب قدمی برنداشته اند

رهبری با بیان اینکه من معتقدم حجاب متناسب با فطرت انسان است و آن را می پذیرد ، تصریح کرد: تعریف من از حجاب آنچیزی است که این مسأله را تبیین کند ولی متأسفانه خیلی ها داعیه حجاب دارند ولی در ترویج حجاب قدمی برنداشته اند و تأثیر وجود این فروشگاه را در سطح شهر می توانید ملاحظه کنید. خیلی از خانم ها به خاطر تنوع پوشش حجاب به حجاب روی آوردند.

وی ادامه داد: انسان در عین حال که فطرتی حق پذیر دارد فطرت زیبا طلب هم دارد یعنی هرچیزی که زیبایی داشته باشد برایش جذابیت دارد مردم گرگان مردمی هستند که به مد و نوع پوشش اهمیت می دهند پس تنوع در پوشش و حجاب لازمه این نوع تفکر است .

مدیر عامل شرکت تعاونی آباجی گرگان خاطرنشان کرد: اکثر متولیان این امر توجهی به مسأله حجاب ندارند و حمایتی در این زمینه ارائه نمی دهند به نحوی که سه شعبه حجاب آباجی تبدیل به یک فروشگاه شد خیلی از کسانی که مراجعه می کردند به شعب ما از جمع شدن این شعبه ها ناراضی بودند.

IMG 0263

وی در ادامه با بیان اینکه همانطور که وقتی محصولی برند می شود شعبه های فروش آن به علت تقاضای مشتریان زیاد می شود، افزود: فروشگاه حجاب آباجی با وجود اینکه یک برند شده و متقاضی زیاد دارد به طوری که حتی از شهرهای دیگر و کشورهای دیگر خواستار شعبه فروشگاه آباجی هستند و حتی از ایده ها و روشهای این فروشگاه استفاده می کنند ولی متأسفانه با وجود مراجعه مکرر به نهادهای مختلف از جمله استانداری، معاونت اموراجتماعی استانداری و امور بانوان استانداری و سازمان تبلیغات اسلامی و ... سایر نهادهایی که به نحوی می توانستند به ما کمک کنند ، نتیجه ای نگرفتیم و حتی متوجه شدم که فروشگاه حجاب آباجی را به عنوان دستاورد خود معرفی کرده اند این در حالی است که بعضی از همین نهادها از قیمت محصولات شاکی بودند و حاضر به حمایت نبودند.

رهبری در ادامه تاکید کرد: از مسئولین خواستم در نشست ها و همایش ها از من هم دعوت بشود تا بتوانم نظرات را مطرح کنم اما حتی این را هم از من دریغ کردند.

وی افزود: سعی کردم اینکار را با پشتوانه علمی انجام دهم در این زمینه چند مقاله هم نوشتم و پایان نامه کارشناسی ارشد را جرم انگاری پوشش زنان انتخاب کردم ولی متأسفانه هیچکس از این ایده ها و افکار من حمایت نکرد.

علت پوشش نامناسب در جامعه ، عقیده مردان است / مردان امروز غیرت مردان گذشته را ندارند

مدیرعامل شرکت تعاونی آباجی علت پوشش نامناسب در جامعه را عقیده مردان دانست و گفت: بعضی مردان امروز غیرت مردان گذشته را ندارند در زمان گذشته ایران پوشش زنان به نحوی بود که مردان آن را نشانه ابهت زن میدانستند . امروز نیازمند هستیم که برای مردان آموزش بگذاریم و این نکته را به آنها متذکر شویم.

وی ادامه داد: چادر به فرمایش مقام معظم رهبری حجاب ایرانی است و من با توجه به کشورهایی که رفتم دیدم پوشش در نگاه آنان فقط سر وگردن است و نگاه آنها به حجاب نگاه محدودی است در حالی که اسلام حجاب را گسترده تر می بیند.

رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: چادر در واقع یک ارزش است ولی متاسفانه بعضی نهادها مثل دانشگاه آزاد بدون ارائه یک الگوی مناسب برای حجاب و بدون اینکه بخواهد فرهنگ مناسب پوشش را برای آنها تبیین کنند فقط چادر را  به دانشجو اجبار می کند و در واقع یک خانمی که با آرایش و ظاهری نامناسب و پوشش بسیار غیردینی به اجبار چادری برسر می کند در واقع به چادر بی احترامی کرده است این درحالی است که چادر در تمدن ما سابقه دیرینه دارد.

برای هر نوع تفکری در جامعه پوشش متناسب و اسلامی طراحی شود

وی در ادامه اذعان داشت: پیشنهاد من این است که برای هر نوع تفکری در جامعه برنامه ریزی شود برای کسی نمی تواند چادر بپوشد پوشش متناسب و اسلامی طراحی شود و یا در ادارات و نهادها ما شاهد هستیم که کارمندان وهم به سمت بدحجابی می روند این درحالی است که میتوان با ارائه الگوی مناسب با محیط کار بانوان مسلمان ایرانی عفت زنان را در ادارات حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی آباجی تصریح کرد: الان فروشگاه عفاف و حجاب در اوج پیشرفت خود دچار مشکل شده و امکان بسته شدن این فروشگاه وجود دارد ولی هیچکس هیچ حمایت نمی کند من به عنوان کسی که کار عملیاتی در زمینه حجاب کردم بخاطر شرایط بد اقتصادی مجبور هستم این مجموعه را جمع آوری کنم این درحالی است که که اگر این فروشگاه جمع شود قطعا با نارضایتی مردم مواجه خواهیم شد.

4898989989898

وی با بیان اینکه اکثر مسئولین به فروشگاه حجاب آباجی آمدند و برای همسر و دختران خود هزینه کردند پس به جایگاه این فروشگاه واقفند ولی دلسوز مردم جامعه نیستند و حاضر نیستد این شرایط برای همه فراهم باشد ، گفت: درصدد بودم که تعاونی تولیدی حجاب آباجی در گرگان راه اندازی کنم که قطعا هم اشتغال زایی می کند و هم در قیمت کالای حجاب تأثیر گزار است و به جرأت می توانم بگویم که اگر این اتفاق بیفتد می توانیم تعداد زیادی از افراد شهر را با پوشش مناسب ببینیم چون تجربه هفت سال کاری فروشگاه آباجی این موضوع را به من ثابت کرده است .

رهبری با اشاره به برخی اقدامات تشویقی که در جهت افزایش حجاب در جامعه انجام داده است در پایان خاطر نشان کرد: فقط این موضوع را می خواهم به گوش مسئولین برسانم که من منفعت شخصی صرف را در نظر نگرفتم ولی با وجود مراجعات مکرر خودم به مسئولین ، با وجود اینکه نیازی به تشکر کسی ندارم تا بحال هیچ مسئولی برای حمایت از فعالیت ما به ما سرنزده است.

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار