پویش مردمی مدافعان حرم در یکی از محله‎های گرگان

تازه دو هفته است که کلاف به دست شدند و به عشق مدافعان حرم می‎بافند، برخی بانوان یکی از محلات گرگان با به راه انداختن پویش مردمی، کلاف‎هایی با تار و پود معرفت می‎بافند تا در خط مقاومت، قوت‎بخش مدافعان حرم شود.

کلاف‎هایی که به عشق مدافعان حرم بافته می‎شود/ از تار و پود معرفت تا خط مقاومت

 به گزارش گلستان24، لحظه‎ای سر از بافندگی برنمی‎دارند، وقتی به آنها خداقوت می‎گوییم همچنان سرشان گرم کار است، اصلا تمایلی برای مصاحبه ندارند، می‎خواهند کاری که با نیت دل آنها را به اینجا کشانده بین خود و خدایشان باقی بماند، دور و برمان را که نگاه می‎کنیم تعداد شیرزنان این کارگاه بافندگی به انگشتان دو دست هم نمی‎رسد همینطور که غرق کار هستند، دست و پا گریخته سؤالاتی از آنها می‎پرسیم، گرچه سر و صدای زیاد دستگاه‎های بافندگی، شنیدن صحبت‎هایشان را کمی برایمان سخت می‎کند اما همین کافی است که پاسخگوی سوالاتمان می‎شوند.

 

یکی از همان بافندگان می‎گوید که یک انسان خیراندیش این مکان را در اختیارشان قرار داده است و حالا جمع‎شان جمع شده تا همه در کار خیر شریک شوند، برای جوانانی که در قامت مدافع حرم راهی سوریه شدند تا صدای حقیقت‎خواهی، مظلوم و مسکوت نماند، آنها هم معتقدند اگر جوانان باغیرت این سرزمین سر از پای نشناخته و در جبهه علیه دشمن می‎جنگند آنها نیز از پشت خط مقاومت به نوع دیگری مدافع حرم می‎شوند، در اینجا هم خلوص نیت بانوان کاملا هویداست، در واقع شیرزنان بابصیرت خالق این همه زیبایی و معرفت می‎شوند.  

6 دستگاه بافندگی با فاصله‎ای نزدیک به هم، در فضایی حدود 30 متر در داخل پارکینگ یک آپارتمان قرار دارد، کلاف‎های کاموا نیز به همت خیرین خریداری شده و در اختیار بانوان بافنده قرار گرفته است، سرمای زمستان، تلاش آنها را مضاعف کرده تا تمرکز بیشتری برای اتمام شال و کلاه داشته باشند تا گرمابخش سرمای پاییزی برای مدافعان حرم شوند.

هر رجی که می‎بافند لب‎هایشان زمزمه دعا دارد و به عطر خوشِ صلوات خوشبوست، آذین‎بخش دست‎بافته‎های بانوان گرگانی با نام بانوی صبر و استقامت «حضرت زینب (س)» مزین شده است و جلوه این حرکت خداپسندانه در ارزش‎گذاری معنوی آن است؛ آری در فضایی کوچک اما شیرزنانی با دل‎های بزرگ مشغول فعالیت هستند.

یکی از بانوان این کارگاه بافندگی می‎گوید که سه بار با توسل به ائمه معصومین (ع) از خدا شفا گرفته و به شکرانه این نعمت می‎خواهد تا جان در بدن دارد برای کارهای خیر و خداپسندانه، شبانه‎روز کار کند، با این نگاه ایثارگرانه می‎گوید که در قبال ایثار جان و مال مدافعان حرم در نقطه صفر قرار دارد و برای تمامی مدافعان حرم آرزوی صحت و سلامت می‎کند.

در گوشه‎ای دیگر دختر جوانی به نام حدیثه مشغول بافندگی است خیلی دوست دارد که روزی شهید شود اینجا همه او را شهیده صدا می‎کنند، با زبان روزه و بدون وقفه‎ای استراحت همچنان گره بر تار و پود کلاف‎های کاموایی می‎زند.

حدیثه ارادت خاصی به شهدای گمنام دارد و می‎گوید حالا که نمی‎تواند مدافع حرم باشد هر کاری که از دستش برمی‎آید برای رزمندگان و مدافعان حرم دریغ نمی‎کند و حالا که پشت جبهه است همانند روزهای هشت سال دفاع مقدس کار پشتیبانی را انجام می‎دهد، اولین بارش نیست که برای مدافعان حرم شال و کلاه می‎بافد او همین کار را سال گذشته در شهرستان بهشهر انجام داده بود، حدیثه از انجام این کارها احساس خوبی هم دارد.

علی دیلم معاون فرمانده سپاه ناحیه گرگان نیز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس می‎گوید: مردم با نیازمندی‎های جبهه مقاومت آشنا هستند تعدادی از بسیجیان و مردم شهیدپرور گرگان در حرکتی خودجوش قبل از اینکه سیستمی به آنها اعلام کند که جبهه مقاومت چه چیزی نیاز دارد اقدام به بافت شال و کلاه برای مدافعان حرم کرده‎اند.

وی با اشاره به اینکه کارهای یدی به شکل‎های مختلف از جمله بافت شال و کلاه و لباس گرم در کارگاه بافندگی توسط بانوان شهرستان گرگان در حال انجام است، می‎افزاید: برخی از بانوان در منزل و با دستگاه بافندگی که خودشان دارند اقدام به این کار می‎کنند، هفته گذشته یک محموله از گرگان به ستاد پشتیبانی و به تهران اعزام شده است تا در اختیار مدافعان حرم قرار بگیرد.

جبهه استکبار همیشه در مقابل جبهه مقاومت کم می‎آورد و باید عرصه را برای حق‎گویی و حق‎طلبی باز کند، انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان‎های دینی و انقلابی ید طولانی دارند و تحمل زورگویی دشمنان را ندارند از همین رو شیرمردان در قامت مدافعان حرم و شیرزنان در قامت پشتیبانان این مسیر پای در رکاب هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار