محسن رائیجی در واکنش به عدم رسیدگی به موضوع جنگل سروش جنگل گرگان؛

مردم خداجو و عاشق سروش جنگل برای برگزاری فریضه ی نماز جماعت در این هوای سرد به خانه های اهلی می روند و نماز را برپا می کنند

"سروش جنگل" همچنان بدون مسجد / استان ما تا این اندازه با کمبود بودجه روبروست؟

محسن رایجی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان، در یادداشتی اختصاصی به گلستان24 ،در واکنش به عدم رسیدگی موضوع مسجد سروش جنگل شهرستان گرگان نوشت:

 

همه مذاهب الهی و آسمانی و بسیاری از مکتبهای بشری که تکیه گاه اجتماعی داشته اند، انتخاب و تعیین مکانی را به عنوان یک پایگاه خاص جهت انجام برنامه ها و مراسم مخصوص خود لازم می دانسته و وجود آنرا برای پیروان خود یک امر مسلم و ضروری تلقی می کرده و جزء اولین برنامه های خود می دانسته اند و در صورت نداشتن چنین پایگاهی خود را ضعیف و بی تکیه گاه و شکست خورده و پیروان خود را بدون تکیه گاه و پراکنده می پنداشتند و بر این اساس می بینیم حتی بت پرستان نیز پایگاهی برای خود انتخاب کرده و بتهای خود را در آن محل خاص جمع می کردند و برای انجام مراسم خاص خود (پرستش، نذر، دعا، مدیحه سرایی و خواندن اشعار) به آنجا می رفتند.

مسیحیان به کلیسا یا کلیسه و یهودیان به کنیسه یا کنیسا و زرتشتیان به آتشکده که پرستشگاه آنان است،  می رفتند. گوشه گیران و زاهدان نصاری که آنها را راهبان نیز می گویند به صومعه و دراویش و متصوفه در مکانی به نام خانقاه یا خانقه گرد هم جمع می شدند. از آنجایی که اسلام یک مکتب جهانی و جاودانی است و داعیه هدایت و رهبری بشریت را دارد از ضرورت وجود یک مکان مشخص و پایگاه استوار در رابطه با عرضه قوانین خود و تعلیم و ارشاد مردم در تشکیل نظام اجتماعی عادلانه، غافل نمانده و لزوم بناء آن را به همه مردم وپیروان خود ابلاغ نموده است. این پایگاه که از مظاهر شکوه و عظمت اسلام به حساب می آید مسجد نام دارد. نامی که نمودار عبودیت و بندگی انسان در برابر خداست.

براستی نگاهی گذرا و عمیق به تاریخ اسلام به ویژه دوران پر برکت نبی مکرم اسلام (ص) نقش برجسته و جایگاه با عظمت مسجد در اجتماع مسلمانان، در زمان تشکیل حکومت و جامعه اسلامی با محوریت مسجد النبی (ص) به دست مبارک رسول مکرم و پیامبر اعظم (ص) حائز اهمیت و ممتاز است که معمار کبیر انقلاب اسلامی (ره) بیانات گوهر باری در خصوص اهمیت مسجد ایراد فرمودند:

«اسلام از زمان پیامبر (ص) حکومت تشکیل داده است، قوای نظامی و انتظامی داشته است در سیاست دخالت می کرده و مسجدالنبی مرکز سیاست اسلامی بوده و ثقل قدرت اسلامی»

مسجد سنگر مقدس و دژ مستحکم انقلاب اسلامی درتمام مراحل و مقاطع گوناگون این انقلاب بوده است. در بیداری اسلامی منطقه و برای جلوگیری از این الگوی ارزشمند، طرح تخریب مساجد کشور های اسلامی در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفت، چرا که ابلهان زمانه نیز فهمیده اند از دل پاک و با صفای مسجد است که انسان های پاک و شهادت طلب می روید و با حضور گرم میلیون ها انسان مؤمن و فداکار، اسلام ناب واقعی شکل خواهد گرفت و کاخ های ظلم و کفر، یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت و رژیم جعلی کودک کش صهیونیستی برای همیشه نیست و نابود خواهد گشت.

 

فعالیت بیش از 2 هزار مسجد شیعه و سنی در گلستان

 

مردم خداجو و عاشق سروش جنگل برای برگزاری فریضه ی نماز جماعت در این هوای سرد به خانه های اهلی می روند و نماز را برپا می کنند.

یعنی هنوز فریاد و درخواست بجای این اهالی به گوش هیچ مسئولی نرسیده است؟و اگر هم رسید است چرا کسی برای درخواست و مطالبه به حق این اهالی کار نمی کند؟

یعنی استان ما اینقدر با کمبود بودجه روبرو هست که حتی بودجه خریداری یک کانکس برای این مردم را ندارد؟

یعنی در منطقه سروش جنگل هیچ زمین عام المنفه یا دولتی وجود ندارد تا مسجدی در آن بنا شود؟

واقعا برای مسئولانی که صدای این اهالی را شنیدن و کاری نکردن در فردای قیامت یا همان یوم الحسرت دلم می سوزد که جوابی نخواهند داشت.

مسجد خانه قرآن، مدرسه عشق، مکتب دانش، مرز بینش و محل گرفتن فیوضات ربانیه از عالم قدس است. مسجد مکان تبلیغ و ارشاد و هدایت مردم و عرضه کردن قوانین الهی و آشنا نمودن مردم با آن است. پایگاه اجتماع مردم و زمینه ساز ایجاد وحدت و همبستگی هرچه بهتر و بیشتر در میان اقشار مختلف اسلامی و دیدار با همدیگر در هر صبح و شام است. منبر مسجد، سنگر بزرگ نور افشانی مبلغان و گویندگان عالم و عامل می باشد، منبری که جایگاه پیامبران و اوصیاء آنها و اولیاء الله می باشد. محراب مسجد، محل جنگ و حرب است. جنگ با سه دشمن، دشمن درونی (هوای نفس)، و دشمن بیرونی. یکی شیطان و دیگر هر انسانی که کار شیطانی انجام می دهد و در مقام گسترش کفر و نفاق و فحشا و فساد و طاغوت و هر آنچه مظهر آن است می باشد. در جامعه امروز مبلغان و آشنایان به معارف الهی وظیفه سنگینی را بر عهده دارند آنان باید جوانان را هرچه بیشتر با معارف الهی آشنا کنند و باتقویت هرچه بیشتر نهاد بسیج جوانان را با مسجد آشنا نمایند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار