در علی آباد کتول برگزار شد؛

به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر اولین جشنواره موسیقی اقوام دانش آموزی در دبیرستان علامه طباطبایی شهرستان علی آباد کتول برگزار گردید.

برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در دبیرستان نمونه علامه طباطبایی + تصاویر

به گزارش گلستان24، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر اولین جشنواره موسیقی اقوام دانش آموزی در دبیرستان علامه طباطبایی شهرستان علی آباد کتول برگزار گردید. در این مراسم که با حضور پر شور دانش آموزان، مسئولین اداره آموزش و پرورش و تعدادی از خانواده های دانش آموزان برگزار گردید، دانش آموزان به اجرای موسیقی سنتی پرداختند. محمد رضا حاج آبادی مدیر دبیرستان نمونه علامه طباطبایی گفت:

از بدو خلقت انسان، نیازهای متنوعی(اعم از جسمی و روانی) با او همراه بوده که برای برآورده ساختن این نیازها سازگاری با محیطش به ابزارهایی نیاز داشته است. هنر نیز به عنوان یکی از وسایل اولیه ی سازگاری بشر در خدمت نیازهای کمال جویی و زیبا طلبی و از طرف دیگر، آرامبخش ناراحتی ها و سختی های زندگی او بوده است. در بین ابزار های هنری، موسیقی شکلی از هنر است که احساس، عاطفه، ادراک و شناخت انسان را بدون نیاز به تکلم و زبان منتقل می کند.

استفاده ی بشر از موسیقی، امری آسان و قابل دسترس بوده است، چون ریتم و ملودی، به عنوان دو رکن اساسی موسیقی، در سرشت انسان وجود داشته و این هماهنگی می تواند در داشتن زندگی شاد، یادگیری بهتر مطالب، برخورد صحیح با اطرافیان، پر کردن اوغات فراغت و ...  موثر باشد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: دانش آموزانی که در عرصه موسیقی فعال هستند، همواره برای ارائه توانمندی های خود به دنبال یک فضای مناسب و قابل اعتماد هستند. به همین منظور با راه اندازی این جشنواره سعی کردیم علاوه بر تلاش در جهت شناسایی استعداد های موسیقی دانش آموزان، محفلی شاد برای آنها فراهم کنیم تا به نمایش توانمندی های خود نیز بپردازند.

وی در خاتمه گفت: موسیقی زبان آرزوها، انتظار ها و عواطف بشری است و هر قوم و ملتی بر حسب ویژگی های عاطفی و فرهنگی خود، موسیقی خاصی دارد و ما سعی کردیم در این جشنواره با اجرای موسیقی از اقوام مختلف زمینه همدلی بیشتر بین دانش آموزان را فراهم کنیم.

 

جشنواره موسیقی اقوام1

جشنواره موسیقی اقوام2

جشنواره موسیقی اقوام3

جشنواره موسیقی اقوام4

جشنواره موسیقی اقوام5

جشنواره موسیقی اقوام6جشنواره موسیقی اقوام7

جشنواره موسیقی اقوام8

تهیه عکس و خبر: وحید حاج سعیدی

ارسال نظر

آخرین اخبار