شاعر و نویسنده کودکان خطاب به کودکان گلستانی گفت: اینجا وقعا گلستان است، خوشابحالتان.

اینجــا واقعــا گلستــان اسـت، خوشابحالتـان..

به گزارش گلستان 24، مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر کودک در حاشیه نشست «سرزمین برادری» در دانشگاه گلستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: والدین فرزندان خود تحت فشار قرار ندهند، انسان موفق لزوما  به گرفتن نمرات ۲۰ و معدل بالا نیست بلکه به زندگی کردن با تفریح و محبت است.

وی به شعر انگشت ها برای خردسالان اشاره و بیان کرد:  این یک شعر معمولی نیست بلکه  نماد یک زندگی است که والدین دست  فرزندان خود را در دستان خود بگیرند و با انگشتان آنها بازی کرده و با آنان شعر بخوانند.

شاعر و نویسنده محبوب کودکان با بیان اینکه ارتباط چهره به چهره پدر و مادر با فرزندان کمرنگ شده است در توصیه ای به آنان گفت: با فرزندان خود زندگی کنید وبه جای وادار کردن فرزندان به خواندن درس هایی که  به درد آنهانمی خورد به گرفتن نمرات قبولی اکتفا کرده و محبت،  انسانیت و درست زندگی کردن به آنان بیاموزید.

رحمان دوست ادامه داد: وقت بیشتری برای در کنار فرزندان بودن و صحبت کردن و ارتباط با آنها بگذارند.

برنامه های برخی مراکز فرمایشی  کلیشه ای است

شاعر صد دانه یاقوت با بیان اینکه نوع برنامه ها در کانون ها و انجمن های دانش اموزی این قشر را به استفاده از ان ترغیب می کند افزود: برنامه های  سیاسی و فرمایشی ، تکراری و کلیشه ایی در کانون ها موجب کاهش اقبال عمومی اینگونه مراکز شده است.

وی ادامه داد: معمولا هر مخاطبی به جایی می رود که به آن احساس نیاز کند، اگر برنامه ها جذاب و نو و مرتبط اجراشود، بدون شک خود نوجوان برنامه های بعدی را دنبال خواهد کرد.

نویسنده و شاعر کودک حذف نمره در ابتدایی را بسیار مفید دانست و افزود: کلاس های درس را به مکانی برای بازی بچه ها تبدیل کنید و با بازی درسها را به خردسالان و کودکان آموزش دهید.
انتهای پیام/کلاس بیست

ارسال نظر

آخرین اخبار