در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهید شیبانی مطرح شد:

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهید مدافع حرم محمدرضا شیبانی مجد با تجمع و صدور بیانیه خانواده شهدای مدافع حرم گلستان در مخالفت با حضور کرباسچی در این استان همراه بود.

اینجا گلستانِ شهدای مدافع حرم است/ نوچه های تکفیری ها جایی ندارند

به گزارش گلستان 24، در چهلمین روز از شهادت محمدرضا شیبانی مجد اولین شهید مدافع حرم شهر فاضل آباد، خانواده شهدای مدافع حرم گلستان با تجمع و صدور بیانیه‎‎ای در این مراسم، مخالفت خود را با حضور کرباسچی و سخنرانی وی در این استان اعلام کردند.

چهلمین روز شهید شیبانی

حجت الاسلام نجف علی قاسمی امام جمعه فاضل آباد در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت اولین شهید مدافع حرم این شهر پاسدار رشید اسلام محمدرضا شیبانی مجد با اشاره به توهین هایی که از سوی برخی افراد به خانواده شهدای مدافع حرم می شود، گفت: هر کسی خانواده شهدای مدافع حرم را خشنود کند، خدا را خشنود کرده و هر فردی با حرکت و رفتار خود دل خانواده شهدا را بلرزاند، از الطاف الهی دور می شود.

وی با بیان اینکه هر یک از شهدای مدافع حرم ثواب 2 شهید را دارد، زیرا آن ها در قربت به شهادت رسیده اند، اظهار کرد: امروز باید به چرایی حضور مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشورمان و شهادت غریبانه آن ها بیاندیشیم و اینکه ما چه وظیفه‎ای در قبال خون آن ها داریم.

قاسمی بیشتر مشکلات کشور را ناشی از دو دلیل عمده دانست و افزود: بیشتر ما همواره یا وظیفه را نشناختیم و یا اینکه نمی‎دانیم چه وظیفه‎ای برعهده داریم.

امام جمعه فاضل آباد با تاکید بر اینکه باید از تاریخ درس بگیریم و ببینم چرا مسلم در کوفه غریب ماند، اذعان کرد: مقام ‎خواهی، دنیا طلبی، عاقبت طلبی و عمل نکردن عده ای به وظیفه دینی خود، سبب شد خون امام حسین(ع) به زمین بریزد.

قاسمی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که فرمودند ملاک حال فعلی افراد است، گفت: برخی از افرادی که در خط گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بودند، منحرف شدند و ما باید بر اساس حال فعلیشان با آن ها برخورد کنیم.

امام جمعه فاضل آباد با بیان اینکه بسیاری از خواص در قبال فتنه 88 سکوت کردند، خاطر نشان کرد: 8 سال از فتنه 88 می‎گذرد و هنوز افرادی که مصوب این حادثه بودند از مردم عذرخواهی نکردند و مردم باید در مقابل آن ها و مواضعشان با بصیرت عمل کنند.

قاسمی با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی در اهداف اولیا و انبیاء الهی تنیده شده است و امروز ما عامل به تکلیف هستیم، تاکید کرد: مدافعان حرم الگوی خوبی برای امت هستند، چرا که به موقع عمل کردند و برای دفاع از حریم آل البیت (ع) و اسلام برخواستند.

در ادامه این مراسم بیانیه تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم استان گلستان در مخالفت با حضور و سخنرانی غلامحسین کرباسچی در استان گلستان قرائت شد.

همسر شهید مدافع حرم احسان حاجی حتم‎لو در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ما خانواده‎های شهدای مدافع حرم با حضور در گلزار شهدای گرگان نسبت به حضور کرباسچی در گرگان تحصن می کنیم و امید داریم مردم استان هم در این راستا قدم بردارند تا زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را با حمایت از خون شهدا فراهم سازند.

پدر شهید مدافع حرم مهدی شکوری در جمع خبرنگاران با اعلام مخالفت خانواده شهدای مدافع حرم گلستان نسبت به حضور کرباسچی در گرگان، تاکید کرد: استاندار گلستان روحیه انقلابی دارد و ما انتظار داریم در کنار خانواده‎ مدافعان حرم باشد.

 ساعت 11 صبح امروز 26 اردیبهشت جاری خانواده مدافعان حرم در مخالفت با حضور و سخنرانی  کرباسچی در استان، در گلزار شهدای گرگان تحصن می کنند.

انتهای پیام/

منبع: زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار