شهرستان گنبدکاووس استان گلستان در نخستین جشنواره روستاهای دوستداران کتاب و انتخاب پایتخت کتاب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

گنبدکاووس،نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران معرفی شد

 از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرستان گنبدکاووس استان گلستان به علت ارائه برنامه‌های نوآورانه نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش گلستان 24، در بخشی  از این پیام وزیر آمده است:فرهنگ پیوند دهنده اجزای سازنده شهر، در سنت شهرسازی ایرانی- اسلامی است و بناها، فضاها و آیین‌های فرهنگی به شهرها اعتبار، هویت و قوام می‌بخشند.

شهر بدون فرهنگ، کالبدی بی‌جان است که نه رشد و تعالی شهروندان در آن مسیر و نه زندگی ایمن برای آنان ممکن است و فرهنگ، جان مایه شهر ایرانی- اسلامی است و کتاب پایدارترین و با ارزش‌ترین عنصرش که خداوند به قلم سوگند خورده است و معجزه پیامبر بزرگوار کتاب است و در چنین سرزمینی "پایتختی کتاب" عنوان باشکوهی است.

مایه افتخار است که لوح تقدیر این طرح به علت برنامه‌های نوآورانه، مشارکت جویانه، موثر و منسجم برای سال 1394 با تأکید و اصرار بر تلاش همه نهادهای بخش غیردولتی و دولتی در اجرای آن، به مردم فرهیخته و کتابخوان شهر گنبدکاووس تقدیم می‌شود.

شهرستان 325 هزار نفری گنبدکاووس در شرق استان گلستان قرار دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار