با برگزاری جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران که در کتابخانه ملی ایران انجام شد، گنبدکاووس در میان سه شهر برتر قرار گرفت و شایسته تقدیر شد.

گنبدکاووس در میان سه شهر کتاب ایران

به گزارش گلستان 24،با برگزاری جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران که در کتابخانه ملی ایران انجام شد، گنبدکاووس در میان سه شهر برتر قرار گرفت و شایسته تقدیر شد.

هیئت داوران نهایی جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران، پس از بررسی داوری های مقدماتی و طرح های ده شهر نامزد مقدماتی، پنج شهر را به عنوان نامزدهای نهایی مشخص کردند. از این میان دو شهر گنبدکاووس و نیشابور شایسته تقدیر شناخته شدند و اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شد.

به این ترتیب لوح تقدیر وزیران کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو به نمایندگی از مردم شهر گنبدکاووس به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار این شهر اهدا شد.

به کارگیری و توجه به ظرفیت‌های بومی و رویکرد مشارکت جویانه در تدوین و اجرای برنامه ها در عرصه کتاب و کتابخوانی، از ملاک‌های اصلی انتخاب پایتخت کتاب ایران بود.

 ضمن تبریک این افتخار برای مردم شهر، از مسئولان و دست اندرکاران و فعالان مردمی در عرصه کتاب انتظار داریم که این افتخار را مقدمه‌ای برای هرچه عمومی تر کردن مطالعه در میان اقشار مختلف مردم نمایند. این مهم، همچون دیگر عرصه‌های مغفول مانده در تاریخ، فرهنگ و هویت ما نیازمند به صحنه آوردن مردم و استفاده از استعداد و توانایی های آن هاست./سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار