حاج آقا فاروقی، مبلغ شهرستان گرگان:

بر اساس متن قرآن کریم، اگر زمین از حجت خدا خالی شود، زمین اهل خود را فرو می خورد و از بین می برد. خداوند تبارک و تعالی همیشه برای ما رهبر و پیشوا قرار داده است.این حکومت مال خداوند است و او حکومت را به پیامبران تفویض کرده و پیامبر هم به امام. امام زمان (عج) هم این حکومت را به علمایی که شرایط خاصی دارند تفویض کرده اند.

زمین هیچ گاه از حجت الهی خالی نمی شود/ ولی فقیه نماینده امام روی زمین است

حاج آقا فاروقی، مبلغ شهرستان گرگان و فعال فرهنگی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در جواب این سوال که زمینه غیبت برای شیعیان چگونه آماده شد، گفت: زمینه غیبت امام زمان (عج) از زمان پیامبر (ص) از طریق روایت ها یی که از ایشان و امام علی (ع) نقل شده، آماده شده بود، و گفته شده بود زمانی فرا می رسد که زمین را ظلم و جور فرا می گیرد و در آن زمان امام موعود ظهور خواهند کرد. در زمان امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) میبینیم که دسترسی شیعیان به ائمه بزرگوار محدود می شود. یعنی خود خداوند تبارک و تعالی گویا، زمینه را جوری فراهم می کند که مردم غیبت صغری امام زمان(ع)  را تجربه کنند. همچنین مردم توسط چهار نایب امام زمان با ایشان ارتباط داشتند و بعد هم غیبت کبری آغاز شد که حدود هزارو صدو هشتاد سال است که به طول انجامیده .  در مدت پنج سال قبل از امامت ایشان نیز، فقط شیعیان خاص با ایشان در ارتباط بودند. اینگونه عملا مردم آمادگی تجربه غیبت طولانی امام زمان را پیدا کردند.

eeeeeeeee

فاروقی با اعتقاد به این موضوع که زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نمی شود افزود: بر اساس متن قرآن کریم، اگر زمین از حجت خدا خالی شود، زمین اهل خود را فرو می خورد و از بین می برد. خداوند تبارک و تعالی همیشه برای ما رهبر و پیشوا قرار داده است. از زمان حضرت آدم تا آخر به دلیل قاعده لطف و رافتش، هیچ گاه بندگانش را بدون هادی و رهبر رها نکرده است. الان هم که در پرده غیبت هستیم، باز هم خداوند راهکاری برای ما قرار داده است.

وی در ادامه یاد آور این نکته شد که: نائب آخر امام زمان (عج)، سه روز قبل از آن که از دنیا برود، امام (عج) به وی اطلاع دادند که سه روز دیگر از دنیا می روی، اما بعد از خودت کسی را انتخاب نکن. وی پرسید چگونه مردم به شما دسترسی داشته باشند؟ ایشان فرمودند: بعد از این علما  هستند و امام خمینی (ره) نیز بر این اساس نظریه ولی فقیه را مطرح کردند و این منشا حکومت اسلامی شد. به نوعی ولی فقیه و حکومت اسلامی نمونه کوچک و مقدمه حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) است.

ffffffff

حاج آقا فاروقی گفت: می توان به جوانان این گونه توضیح داد که جامعه بدون رهبر نمی شود. این حکومت مال خداوند است و او حکومت را به پیامبران تفویض کرده و پیامبر هم به امام. امام زمان (عج) هم این حکومت را به علمایی که شرایط خاصی دارند تفویض کرده اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار