علی رضایی ایویمی، مدیر تعلیم و تربیت سپاه کردکوی در پاسخ به گلستان 24:

مردم ما، مصادف شدن ایام نوروز و ایام فاطمیه را به فال نیک می گیرند. ایشان اولین شهید راه ولایت هستند. وظیفه ما این است با الگو گیری از آن حضرت، سبک زندگی خود را عوض کنیم.

در سال جدید، سبک زندگیمان را با الگو گیری از حضرت فاطمه (س) تغییر دهیم

حجت الاسلام، علی رضایی ایویمی، مدیر تعلیم و تربیت سپاه کردکوی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با بیان این که مردم دین دار ایران اسلامی، مصادف شدن ایام نوروز و ایام فاطمیه را به فال نیک می گیرند، می گوید: در این ایام ، برای کسانی که دغدغه فرهنگی و دینی دارند، زمینه فراهم می شود تا کارهای لازم برای دین و فرهنگ را انجام دهند. ما باید از فرصت استفاده کنیم و به الگو سازی براساس شخصیت و رفتار حضرت فاطمه زهرا (س) بپردازیم. همین صله رحم که از مهمترین ویژگی های ایام نوروز ماست، می تواند بر اساس سیره آن حضرت باشد.

وی می گوید: به احترام ایام فاطمیه، حتی خیلی از مردم خرید های خود را انجام ندادند و ایام عزاداری فاطمیه دوم هم بر اساس گفته مقام معظم رهبری، پنج روز است.

رضایی ایویمی، اولین شهید راه ولایت را، حضرت فاطمه زهرا (س) می خواند و می گوید: آن حضرت فدایی ولایت هستند. نه برای این که حضرت علی (ع) همسر ایشان بود، بلکه برای این که می دانستند پدر بزرگوارشان، نگاه ویژه ای نسبت به امام علی (ع) دارند و تا آخر هم پای ولایت ایستادند. روایت داریم که آن حضرت حتی، به تک تک خانه های مدینه می رفت و می گفت، من فاطمه دختر پیامبر هستم. این مرد علی، جانشین پیامبر است. همه مسلمانان، اعم از شیعه و سنی، معتقدند که حضرت فاطمه (س) پای ولایت خویش ایستادند.

 

حضرت فاطمه (س)

وی با بیان این که وظیفه ما این است با الگو گیری از آن حضرت، سبک زندگی خود را عوض کنیم، می گوید: در هر نقطه از زندگی، باید بر اساس سبک زندگی ایشان حرکت کنیم. او دختر پیامبر خدا (ص) بود و میتوانست بهترین لباس ها را بر تن کند، اما ساده زیست بود. شیخ عباس قمی به نقل از سلمان فارسی می گوید، من دیدم چادر حضرت فاطمه (ص) دوازده وصله داشت. از پیامبر (ص) پرسیدم چرا دختر شما، چادرش وصله دارد. آن حضرت هم از دخترش علت را پرسید. وی گفت من چگونه از حضرت علی (ع) چادر بخواهم در صورتی که می بینم، او شب ها روی حصیر می خوابد و روز ها با همان حصیر، سر زمین می رود و علف جمع می کند؟ من میترسم از آن روزی که، چیزی از شوهرم بخواهم و او نتواند فراهم کند. خانم های جامعه ما هم باید از آن حضرت الگو بگیرند و هر سال وسایل خانه را عوض نکنند.

 

مدیر تعلیم و تربیت سپاه شهرستان کردکوی همچنین می گوید: حضرت فاطمه (ص) بهترین فرزندان عالم را تربیت نمود و این را همه می دانند. رفتار و کردار ایشان، همسرداری، زهد ، تقوا و حتی  خطبه هایی که خواند، می تواند بهترین الگو برای ما باشد. امام صادق (ع) فرمودند، وقتی مادرم زهرا (س) نماز می خواند، همه مردم از نوری که در خانه می تابید متوجه می شدند. حضرت فاطمه (س) فدای ولایت شدند ، دو ولایت را در دامن خود تربیت کردند و حضرت زینب را که مدافع ولایت هستند را پروراندند و از نفس گرم ایشان ، نهضت کربلا شکل گرفت.

ارسال نظر

آخرین اخبار