معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گرگان؛

حجت السلام موسوی گفت:نباید فضای دانشگاه را برای برخی از جریان های سیاسی باز بگذاریم تا افکار دانشجویان را متضرضر کنند.

دانشگاه های گلستان جای فتنه گران نیست/سیاسی کردن فضای دانشگاه برضرر  جامعه تمام خواهد شد

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام سیدرضا موسوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گرگان در رابطه با نقش دانشجو در فضای سیاسی و اجتماعی جامعه در گفت و گویی با خبرنگار ما گفت:دانشجویان نقشی اساسی در تحولات جامعه کنونی دارند و نقش آنها از هر لحاظ بی بدیل است.

اوادامه داد:دانشجویان هم می توانند تاثیر مثبت و هم منفی در مسائل فرهنگی جامعه داشته باشند؛به اعتقاد بنده مهم ترین نقص های که در محیط های دانشجویی وجود دارد عدم وجود یک برنامه روشن و معین است و آنچه هم که وجود دارد به درستی اجرا نمی شود.

وی اظهار کرد:اما می توان با کمک از تشکل های دانشجویی از هر صنفی و مشورت باکارشناسان و صاحبان تجربه یک برنامه ای معین و منظم در این خصوص تدوین کرد.

 حجت السلام موسوی با بیان این که هیچ کشوری و هیچ دانشگاهی به کسی که اصول و فرهنگ او نظام را نمی پذیرید اجازه ی فعالیت نمی دهد، تصریح کرد:هیچ تشکلی و یا گروهی که چهارچوب نظام یعنی ولایت فقیه،انقلاب،شهدا و قانون اساسی را نپذیرد،جایی برای فعالیت ندارد.

او خاطر نشان کرد:متاسفانه برخی از تشکل ها با این که می گویند به قانون اساسی پایبندیم وبه قانون اساسی ملتزمیم ولی باز هم در عمل و اقدامات سیاسی به گفته های خود توجه نمی کنند.

حجت السلام موسوی در پاسخ به این سوال که سخنوران محافل دانشجویی تا چه میزان بر روی کنش های سیاسی دانشجویان تاثیر دارند، گفت:به نظر بنده دعوت از یک شخصیت صرفا سیاسی در دانشگاه تاثیر گذاری مورد انتظار را ندارد و اگر قرار است که کسی دعوت شود بهتر است تا از فردی  با خصوصیات علمی وسیاسی دعوت شود تا تاثیر گذاری مطلوب بر روی دانشجویان داشته باشد.

وی اظهار کرد:اقدامات سیاسی در  دانشگاه یک ضرورت است و ما برای نگاه داشتن انقلاب به رفتار های سیاسی در جامعه نیاز داریم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در خصوص تحرکات برخی از فتنه گران در دانشگاه های استان خاطر نشان کرد:حضور فتنه گرانی که هنوز از ملت و نظام عذر خواهی نکردند و 8 ماه فرصت کشور را سوزاندند،حدود300 میلیارد تومان به کشور ضرر زدند در دانشگاه درست نیست.

 وی یاد آور شد:کار های  که این فتنه گران انجام دادند به علت درگیری بین دو طرف نبود بلکه هدف اصلی ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران بود که شکر خدا این مسئله آن طور که آنها می خواستند به وقوع نپیوست.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار