دولتها در نظام اسلامی باید موردحمایت مردم قرار گیرند،حتی از سوی کسانی که به آن رای ندادند. این حرف لب معنای انسجام اسلامی درکشور اسلامی ماست.

اسلام از ما هم افزایی وانسجام میخواهد

دولتها در نظام اسلامی باید موردحمایت مردم قرار گیرند،حتی از سوی کسانی که به آن رای ندادند. این حرف لب معنای انسجام اسلامی درکشور اسلامی ماست.

به گزارش گلستان 24 ، حال این سوال به ذهن می رسد که چرا رهبری باید در این موقع از انسجام بگوید. و اینکه چرا انسجام تا این حد مورد اهمیت است. پاسخ به این سوالات ریشه هایی تاریخی دارد. عبرت درسی از تاریخ است که برای آیندگان طلایی ناب و دست یافتنی است.

هم افزایی وانسجام

"جنگ احد بود، دشمن بار دیگر درهمان ابتدای کار بخاطر اتحاد و همبستگی رزمندگان اسلام درهم شکست،اما بعد از آنی که به پیروزی زودرس نائل شدند، آن پنجاه نفری که مامور شده بودند شکاف کوه را از دسترس دشمن محافظت بکنند، برای اینکه ازغنیمت جمع کردن عقب نیفتند، ماموریت خود را رها کردند و به محل جمع غنائم و تجمع غفلت انگیز مسلمانان ملحق شدند. فقط ده نفرازمسلمانان مامورشکاف کوه،آنجاماندندو وظیفه خود را انجام دادند؛اما دشمن این فرصت راپیداکرد که ازپشت، کوه را دور بزند و ازشکافی که نگهبان کافی نداشت به مسلمانان حمله کند.این حمله برای مسلمانان گران تمام شد، اسلام شکست نخورد، اماپیروزی اسلام اولاً دیرترشد، ثانیاً جان سرداران شجاع و عزیزی همچون حمزه سیدالشهداء دراین راه قربانی شد.خدای بزرگوار مسلمانان رابه عبرت و تامل دعوت میکند، میفرماید ما وعده خودمان را عمل کردیم،گفته بودیم که شما بردشمن پیروزخواهیدشد و شدید، اما بعد از آنی که این سه خصوصیت، سه خصلت در شما پدیدآمد، ضربه آن راخوردید. این سه خصلت عبارتنداز:

اولا باهمدیگر اختلاف کردید، وحدت کلمه و وحدت صفوف رابه هم زدید،

ثانیا سست شدید، آن شور و حماسه وآمادگی وکمربستگی وپادر رکابی اول کار را ازدست دادید،

ثالثا ازفرمان پیغمبر و رهبر و آن کسانی که مسئول اداره شما بودند اجتناب ورزیدید و سر باز زدید،

 این سه صفت که درشما پیدا شد، دشمن این مجال راپیدا کرد که ازپشت برشما ضربه وارد کند."

برگرفته از کتاب: انسان 250 ساله، بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی _ مبارزاتی ائمه معصومین(ع)

 

ارسال نظر

آخرین اخبار