اعضای شورای روستای توشن برای آبادانی روستا با ابتکار عمل خود دست به زیبا سازی و همچنین پاکسازی روستا زده اند.

همت جهادی دهیاری و  شورا ها باعث آبادانی روستا ها می شود/ابتکار عمل جالب شورای روستای توشن +تصاویر

به گزارش گلستان24؛روستای توشن یکی از روستاهای نزدیک به شهر گرگان می باشد و در جنوب این شهر قرار دارد،این روستا با داشتن جنگل های زیبا و همچنین آبگیری میان جنگلها این روزها توجه برخی از شهروندان گرگانی و گردشگران را به خود جلب کرده است.

البته اقدامات شورای این روستا نیز به نوبه ی خود ستودنی است ؛چرا که زیباسازی های صورت گرفته در روستا و همچنین اقدامات شورای این روستا جهت آبادانی آن مورد توجه قرار گرفته است.

پاکسازی روستا توشن در روز 13بدر  از زباله های بجای مانده طبیعت گردی مردم و همینطور زیباسازی روستا به همت خود اعضای شورای این روستا از جمله اقداماتی است که در این روستای هدف گردشگری صورت گرفته است.

در همین خصوص رئیس شورای روستا مهندس بالارستاقی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:روستای توشن دارای بیشترین پوشش گیاهی درختان بلوط،آبندان و پرورش ماهی و همچنین دارای مسیر و جنگلهای  بکر و زیبا می باشد.

وی اظهار کرد:در ایام نوروز مسافرین و گردشگران زیادی از این روستا بازدید داشته اند،تا جایی که مسافران و توریست هایی از کرمانشاه،بوشهر،تهران و... به این روستا آمده اند و از طبیعت زیبای آن استفاده کرده اند.

مهندس بالا رستاقی با اشاره به مشکلات موجود در این روستای هدف گردشگری ادامه داد:متاسفانه در قسمت بخشداری دارای مشکلات عدیدی هستیم چرا که ابتدا قرار بود تعاونی دهیار آن و بخشداری در آب بندان سرمایه گذاری کنند ولی چون روستا در این طرح 5 درصد سهام داشت و کاملا بر ضرر اهالی بود ما قبول نکردیم و فعلا از طرف شورا و با سرمایه گذاری شورا اقدام به موافقت اصولی طرح کردیم.

او ادامه داد:زیبا سازی روستا قطعا به جذب گردشگر کمک می کند و ما باید با استفاده از طبیعت موجود در روستا برای آبادانی وعمران آن تلاش کنیم.

رئیس شورای روستای گردشگری توشن در خصوص عدم آسفالت جاده منتهی به آب بندان و محل پرورش ماهی گفت:متاسفانه چندین بار درخواست دادیم اما هیچ نگاهی به این قسمت نمی شود و آقای بخشدار  هم با توجه به تلاش های ما هیچگونه همکاری با ما نداشته است و قرار است از کمکهای مردمی آن قسمت را ترمیم کنیم.

photo_2018-04-17_00-19-08

photo_2018-04-17_00-19-00

photo_2018-04-17_00-19-20

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار