با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری در استان گلستان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در یک الی دوسال گذشته امسال تعداد قابل توجهی تردد خودرویی در ایام نوروز در سطح استان صورت گرفت.

حضور گردشگران نوروزی در استان گلستان بی‌سابقه بود

 به گزارش گلستان24؛گلستان در نوروز 1397 با شعار گلستان مقصد گردشگری به استقبال مسافران نوروزی رفت.

مشاهدات و آمارها نشان می‌دهد که استان گلستان در ایام نوروز سال 1397 تعداد بیشتری از مسافران را نسبت به سال‌های گذشته میزبانی کرده است تا آنجایی که گفته شده است استان گلستان بیش از 50 درصد افزایش جذب گردشگر داشته است.

یکی از مسافران نوروزی که استان گلستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده بود در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از جاذبه‌های استان گلستان مطلع نبودم از اینترنت سرچ کردم و مکان‌های تفریحی این استان را مشاهده کردم و تصمیم گرفتم روستای زیارت شهرستان گرگان را برای سفر انتخاب کنم.

 

 

این مسافر با ابراز خرسندی از اینکه در سال جاری گلستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بود بسیار خشنود بود و گفت: استان گلستان از جاذبه‌های گردشگری بسیار خوبی برخوردار بود و واقعا لذت بردم که با خانواده در ایام نوروز امسال، استان گلستان را برای سفر انتخاب کردیم.

مسافر دیگری که گلستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده بود، ابراز کرد: استان گلستان همین طور که از نامش پیداست واقعا گلستان بود جنگل‌های بسیار زیبا و دیدنی خوبی داشت که با خانواده از آن لذت بردیم ولی دریای بندرترکمن آن‌طور که باید به آن نرسیده بودند و جای کار بسیار دارد و سایر مناطقی که برای گردش رفتیم بسیار عالی بود.

مسافر دیگری که شهر بندرترکمن را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده بود در حالی که از مسوولان گلایه می‌کرد در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: شهر بندرگز با توجه به اینکه از موهبت دریا، کشاورزی، راه‌آهن و بنادر است ولی از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است مسوولان به فکر باشند.

 

*  در نوروز سال جاری یک میلیون و 620 هزار گردشگر، اقامت را در گلستان تجربه کردند

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان در خصوص نقاط قوت و ضعف میزبانی از مسافران نوروزی سال 1397 در استان گلستان گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان گلستان وجود داشت و برنامه‌ریزی‌های خوبی که در طول یک الی دوسال گذشته در سطح استان گلستان صورت گرفت که خوشبختانه امسال تعداد قابل توجهی از گردشگران به گلستان سفر کردند و این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.

ابراهیم کریمی در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری حدود یک میلیون و 620 هزار نفر اقامت را امسال در گلستان تجربه کردند که حدود 60 درصد رشد را در این زمینه در سطح استان داشتیم.

وی استان گلستان را به عنوان استان‌های برتر در زمینه گردشگری در کشور معرفی کرد و خاطرنشان کرد: استان گلستان به عنوان استان‌های برتر در زمینه گردشگری در کشور معرفی شد و این یک گام موثری است که می‌تواند ما را در ادامه راهی که در پیش گرفتیم و هدف نهایی ما در بخش بازدید از حوزه‌های گردشگری حدود 11 میلیون در استان گلستان در ایام نوروز صورت گرفت رشدی بالغ بر 84 درصد در این زمینه را نشان می‌دهد که با توجه به میانگین رشد گردشگران و اقامت در این استان که نزدیک به 20 درصد را نشان می‌دهد.

 

*در سال جاری ظرفیت اتاق‌های هتل‌ها در استان گلستان صد درصد پُر شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان بیان کرد: سامانه‌ای داریم که تعداد اقامت گردشگران و همچنین بازدید از مکان‌های گردشگری را در سطح استان گلستان ثبت می‌کند و بدین معناست هنگامی که گردشگر وارد استان گلستان می‌شود این گردشگر هنگامی که از جاذبه گردشگری بازدید می‌کند هر بازدید آن در سامانه ثبت می‌شود ممکن است یک بازدید از شهرستان علی‌آبادکتول و بازدید دیگر در شهرستان کردکوی باشد ملاک برای ثبت در سامانه بازدیدی است که از جاذبه‌ها اتفاق می‌افتد.

کریمی گفت: میانگین اقامت در استان گلستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است خوشبختانه در سال جاری ظرفیت اتاق‌های هتل‌ها در استان گلستان صد درصد پُر شده بود درصورتی که در سال گذشته این اتفاق نیافتاده بود.

وی تصریح کرد: میانگین اقامت در سال‌های گذشته در هتل‌های استان گلستان معمولا یک شب بود ولی در نوروز سال جاری میانگین اقامت در هتل‌ها به سه شب رسید که بیانگر این است که گردشگران استان گلستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند و خوشبختانه در مرحله نخست سفرهای نوروزی و مرحله دوم سفرهای نوروزی خوشبختانه میانگین خوبی از اقامت گردشگران را در استان گلستان شاهد بودیم.

 

*حضور گردشگران نوروزی در استان گلستان بی‌سابقه بود

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان حضور مسافران نوروزی به استان گلستان را بی‌سابقه خواند و گفت: حضور گردشگران نوروزی در استان گلستان واقعا بی‌سابقه بود همین‌طور که میراث و فرهنگی از حضور بی‌نظیر گردشگران نوروزی به استان گلستان غافلگیر شدند مابقی دستگاه‌ها نیز حضور گسترده گردشگران در این استان بی‌سابقه بود.

کریمی در خصوص جذب گردشگر به منطقه توریستی بندرترکمن گفت: طبیعی است با توجه به بازدید میلیونی گردشگران از دریای بندرترکمن داریم نیاز است در راستای امکانات شهری توجه بیشتری صورت گیرد تا آنچه که گردشگر در دریا با آن مواجه است در سطح شهر هم یک نگاه گردشگری به آن شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار