نوروز یواشکی گمیشانی ها !

تعطیلات نوروز در گمیشان فقط با یک رسم نوروزی خاتمه یافت !

تعطیلات نوروز در گمیشان فقط با یک رسم نوروزی خاتمه یافت !

به گزارش گلستان 24، ایام نوروز و رستاخیز طبیعت در کشور عزیزمان با رسوم و رسومات زیبا و باستانی با برگزاری روز طبیعت روز گذشته پایان یافت، و مردم ایران بعد از گذراندن یک استراحت نسبتا طولانی همراه با سفر ، دید و بازدید، و نو نوار کردن منازل و اهل منزل برای یک سال کاری انرژی گرفتند.

نوروز باستانی در جایجای کشورمان با رسومات زیبا و متفاوت که برگرفته از فرهنگ و پیشینه هر منطقه است به سرعت باد گذشت.

جالب است بدانید نوروز گمیشانی ها یکی از خلاصه ترین ، بی سرو صداترین نوروزها در کشور است آنچنان آرام و بی صدا قدم در گمیشان می گذارد و عبور می کند همچون نسیم خوش بهاری که اصلا خیلی ها هرگز متوجه نمی شوند که اصلا خوانی آمد و خوانی رفت ...

0000000000003

 تنها رسمی که در گمیشان به هنگام نوروز اجرا می شود

گمیشانی ها در هنگام تحویل سال تمام درو پنجره های خود را باز می کنند تا به اصطلاح نوروز و شادی را وارد منازل خود کنند و هوای سال کهنه را از منازل خود خارج کنند.

این تنها رسمی است که هنگام نوروز در این شهرستان اجرا می شود.

نه فروش ماهی قرمز نه خرید لباس نو و خانه تکانی و نه دید و بازدید و پخت نان محلی و حلوا و ... هیچ کدام، فقط آنهایی که استطاعت مالی دارند از این فرصت استفاده کرده و سفر می روند.

متاسفانه علی رغم جاذبه های کم نظیر گمیشان، گردشگری هم به علت نبود زیر ساخت ها و محرومیت منطقه رونق چندانی ندارد تا گردشگران حال و هوای نوروزی را با خود به گمیشان بیاورند.

نوروز آمد و رفت مثل یک نسیم خنک بهاری ، پاورچین پاورچین و بی صدا ، خلاصه و یواشکی ...

نوروز یواشکی گمیشانی ها مبارک ، هر روزتان نوروز و نورزتان پیروز ، به امید سال خوش با تمام آرزوهای خوب برای مردم عزیز گمیشان

انتهای پیام/ساحل گمیشان

ارسال نظر

آخرین اخبار