به میزبانی گالیکش برگزار شد؛

همایش استانی امربه‌معروف و نهی از منکر شرق استان گلستان در گالیکش برگزار شد.

همایش امر به‌ معروف و نهی از منکر در گلستان

به گزارش گلستان 24، حسن خسروی فرماندار گالیکش در همایش سراسری امربه‌معروف و نهی از منکر شرق گلستان در گالیکش گفت: بحث امربه‌معروف و نهی از منکر، مسئله بسیار مهمی در اسلام و تمام جوامع بشری است.

وی افزود: به نظر من همه‌ی جوامع بشری که به موضوع انسان اهمیت می‌دهند، مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر را دارند اما در اسلام که یک دین بسیار مترقی است و در جمهوری اسلامی که شما سعادت را از هر نوع آن و از هر نظر در آن می‌بینید، این مسئله بسیار اهمیت دارد.

فرماندار گالیکش با اشاره به آیات و روایات گفت: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه توجه شود قطعاً در چهارچوب خواسته خداوند سبحان حرکت کرده‌ایم و جامعه بسیار خوب و سالمی خواهیم داشت تا جایی که خیر این جامعه به همه خواهد رسید.

خسروی افزود: یکی از عیب‌های مهم جامعه می‌تواند این باشد که منکر دیگر منکر به‌حساب نیاید و معروف هم دیگر معروف نباشد و این آفت بسیار بزرگ است که می‌تواند جامعه را نابود کند.

وی با اشاره به اینکه منکر برای مردم در جامعه عادی شده است گفت: منکر قبح وزشتی خود را در جامعه ازدست‌داده. این‌یکی از آفت‌های بسیار مهم است که می‌تواند جامعه را نابود کند و برکت را از آن جامعه دور کند.

nilkooh.ir.1 1

وی با تأکید بر اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر یک بحث دینی و همگانی است گفت: همه مردم اگر به این وظیفه نپردازند دچار خساراتی خواهیم شد. شاید مهم‌ترین مصداق این بحث، حجاب باشد.

نماینده دولت در شهرستان گالیکش ادامه داد: واقعاً جامعه به سمتی می‌رود که این منکر (بدحجابی) برای مردم عادی شده و آرام‌آرام قبح وزشتی خود را از دست می‌دهد و این باعث می‌شود که به‌مرور فرهنگ جامعه تغییر کند.

خسروی گفت: حفظ امنیت و سلامت اخلاقی جامعه و ضرورت امربه‌معروف و نهی از منکر، ایجاب می‌کند که به آن توجه جدی داشته باشیم. اگر بخواهیم جامعه رشد کند و پیشرفت نماید و نظام اسلامی ما دوام و پایدار باشد باید به این مسئله مهم توجه و اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: می‌توانیم از شعار همدلی و هم‌زبانی تحت عنوان امربه‌معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

فرماندار گالیکش خطاب به فرهنگیان گفت: باید امربه‌معروف و نهی از منکر در مدارس نهادینه شود. دانش آموزان را با رویکردی تربیت کنیم تا نسبت به جامعه حساس باشند و مسائلی که در آن می‌گذرد حساس باشند و عکس‌العمل نشان دهند.

وی با اشاره به این مطلب که در مدارس بزرگ‌ترین معروف اقامه نماز است گفت: اگر نماز به‌درستی اقامه و همه‌گیر شود در جامعه منکر و فحشایی نخواهیم داشت. اگر این وظیفه را به شایستگی انجام دهیم قطعاً از طرف خداوند پاداش بزرگی برای آن خواهد بود. به نظر من بزرگ‌ترین پاداش جامعه‌ای که به‌درستی امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کند ظهور حضرت حجت است.

nilkooh.ir.1 1

معاون پرورشی و ورزش اداره آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش در این همایش گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فرایضی است که اگر درست به آن عمل شود می‌تواند زمینه اجرای درست و مناسب دیگر فرایض دینی را هم جامعه فراهم آورد.

رضا خسروی افزود: بر این اساس همایش امربه‌معروف در دو حوزه شرق و غرب گستان که در حوزه شرق به میزبانی گالیکش برگزار شد.

وی اهداف از برگزاری این همایش را تقویت و توسعه‌ی تفکر و روحیه‌ی احساس مسئولیت و پاسداری از ارزش‌های دینی در مدارس و ایجاد زمینه حضور فعال دانش آموزان درصحنه‌های فرهنگی و اجتماعی و مشارکت آنان به‌منظور افزایش امنیت، آرامش و سلامت جامعه عنوان کرد.

معاون پرورشی و ورزش اداره آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش محورها این همایش را روش‌های کاربردی امربه‌معروف و نهی از منکر در قرآن، سیره پیامبران و ائمه معصومین (س) و روش‌های مواجهه و مدیریت آن هنگام تذکر لسانی با مخاطبین عنوان کرد.

رییس ستاد اجرایی همایش قالب آثار ارائه‌شده به این همایش را در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان عنوان کرد و گفت: فرهنگیان در بخش‌های مقاله، داستان کوتاه، شعر، خوشنویسی و دانش آموزان نیز در بخش طراحی، نقاشی، شعر و وبلاگ نویسی آثار خود را ارائه کرده بودند.

وی با اشاره به این مطلب که پس از اعلام برگزاری این همایش آثار از دی‌ماه تا پایان سال گذشته به این همایش ارسال شد.

خسروی به گزیده‌ای از اقدامات انجام‌گرفته در خصوص برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: ایجاد دبیرخانه شرق استان در شهرستان گالیکش و صدور ابلاغ برای اعضاء، تشکیل جلسات منظم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، تقویت موضوع همایش در شورای معاونین و طرح موضوع در شورای آموزش‌وپرورش جهت استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی، تهیه و ارسال شیوه‌نامه همایش به شهرستان‌های رامیان، آزادشهر، گنبد، مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه و کلیه مدارس، تهیه و ارسال پوستر همایش به شهرستان‌ها و مدارس، تهیه و ارسال تراکت با موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر در قرآن، احادیث و کلام بزرگان، سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری در این خصوص، دعوت از دکتر امین محمد پور استاد حوزه و دانشگاه را از اقداماتی اعلام کرد که برای برگزاری این همایش انجام‌گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که به این جشنواره 224 اثر ارسال‌شده گفت: در بخش فرهنگیان 16 اثر در بخش شعر، 60 اثر در بخش مقاله، 6 اثر در بخش داستان‌نویسی و 6 اثر در بخش خوشنویسی ارائه شد.

وی ادامه داد: در بخش دانش‌آموزی نیز 120 اثر در بخش نقاشی، 6 اثر در بخش داستان‌نویسی و 10 اثر در بخش وبلاگ نویسی ارسال شد.

nilkooh.ir.1 1

دکتر امین محمد پور حافظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در این همایش به چالش‌های پیش شوری امربه‌معروف و شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: 76 آیه در قرآن انسان‌ها را به امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای اثر گزاری بهتر و بیشتر باید از ناهنجاران هم در این همایش‌ها دعوت شود گفت: در انجام رسالت فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از مکر نباید برای قشر خاصی و معینی همایش در نظر گرفته شود و اقشار مختلف باید برای اثرگذاری این فریضه اجازه حضور در همایش را داشته باشند.

وی تأکید کرد: باید بدی‌ها و خوبی‌ها جامعه بیان شود تا افراد با آگاهی خوبی‌ها را انجام داده و بپذیرند و از بدی‌ها دوری کنند.

محمد پور با اشاره به اینکه جوان امروز خواستار مطالب به‌روز است گفت: باید برنامه‌های علمی - عملی برای جوانان مقابل 35 هزار سایت منحرف که سردمداران آن‌ها یهودی هستند و خوراک فکری می‌دهند داشته باشیم. تنها با حرف نمی‌توان کاری کرد.
وی تصریح کرد: هدف اصلی این سایت‌ها مقابله با اصل مهدویت و متلاشی کردن بنیان خانواده ایرانی است.

وی با اشاره به سخنان مدیر شبکه تلویزیونی فارسی وان در خصوص محتوای فیلم‌های این شبکه گفت: این شبکه برای نابود کردن بنیان خانواده ایرانی محتوای تولیدات خود را به 22 درصد رابطه جنسی قبل از ازدواج، 15 در فرزند نامشروع، 12 درصد خیانت زن و شوهر به یکدیگر، 12 درصد بارداری قبل از ازدواج، 12 درصد تجاوز جنسی، 9 درصد دوستی با جنس مخالف و 18 درصد هم‌جنس‌بازی تقسیم کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: طبق فرمایش مقام رهبری در کار علمی و عملی 200 سال از غرب عقب هستیم و نسل امروز نیاز به تنوع دارد.

در پایان این همایش از نفرات برگزیده با اهدای لوح و کارت هدیه تجلیل شد.

nilkooh.ir.1 1

ردیف

نام خانوادگی

رشته

شهرستان

رتبه

سمت

1

قاسم بای

شعر

گالیکش

اول

فرهنگی

2

آرزو گرگانلی دوجی

شعر

مراوه تپه

دوم

فرهنگی

3

سید محمد موسوی

شعر

گالیکش

سوم

فرهنگی

4

زینب یازرلو

شعر

گنبد

سوم

فرهنگی

5

زینب عرب

مقاله

گالیکش

اول

فرهنگی

6

الهام برزگر

مقاله

آزادشهر

دوم

فرهنگی

7

علی یاسایی

مقاله

گالیکش

سوم

فرهنگی

8

زینب قمبرپور

داستان نویسی

گالیکش

اول

فرهنگی

9

حسین عباس ثانی

داستان نویسی

گالیکش

دوم

فرهنگی

10

مهدیه منصور خانی

داستان نویسی

گنبد

سوم

فرهنگی

11

سیدعلی اکبر میرعزیزی

خوشنویسی

مینودشت

اول

فرهنگی

12

سید جواد حسینی

خوشنویسی

مینودشت

دوم

فرهنگی

13

یوسف پارسیانی

خوشنویسی

گالیکش

سوم

فرهنگی

14

نسترن اعتماد

نقاشی

گالیکش

اول

دانش آموزی

15

ابوالفضل مزارزهی

نقاشی

گالیکش

اول

دانش آموزی

16

محمد ارفعی

نقاشی

گالیکش

اول

دانش آموزی

17

عفیفه وکیلی

نقاشی

گالیکش

دوم

دانش آموزی

18

زهرا تمسکنی

نقاشی

گالیکش

دوم

دانش آموزی

19

محسن عرب

نقاشی

گالیکش

دوم

دانش آموزی

20

فرشته کوهساری

نقاشی

آزادشهر

سوم

دانش آموزی

21

ملیحه شریف زاده

نقاشی

مراوه تپه

سوم

دانش آموزی

22

سید حسین سجادی راد

نقاشی

گالیکش

سوم

دانش آموزی

23

مهدیه منصور خانی

داستان نویسی

 

اول

دانش آموزی

24

محمد رجنی

وبلاگ نویسی

رامیان

اول

دانش آموزی

25

اسماء امینی

وبلاگ نویسی

گالیکش

دوم

دانش آموزی

26

علی سبحانی

وبلاگ نویسی

گالیکش

سوم

دانش آموزی

27

محمد امین عابدینی زارع

شعر

گالیکش

اول

دانش آموزی

انتهای پیام/نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار