کارشناس فضای مجازی؛

حسینی،گفت:درست است که صدا وسیما منتسب به رهبری می باشداما بودجه و نظارات آن بر عهده دولت و مجلس است.

صدا و سیما دچار مشکلات مدیریتی است/تولید محتوا و روایت گری صحیح نیاز امروز جامعه است

به گزارش گلستان24؛سید پیام حسینی کارشناس فضای مجازی در رابطه با رسالت سازمان صدا و سیما گفت: این سازمان هنوز موفق نشده است به آن سطح دانشگاه فرهنگ ساز جامعه برسد و با آن خیلی فاصله دارد و دلایل آن را می توان در اقشار مدیریتی، سطوح محتوایی،مقرراتی جستجو کرد.

حسینی تکرار مداوم  و عدم خلاقیت در برنامه ها را ضعف محتوایی صدا وسیما خواند،افزود: امروز شاهدیم که ماهواره از سوی برنامه های موفق ما تقلید می کند و دیدیم برنامه ای مثل خندوانه،با تکیه بر عنصر جوان گرایی توانست،استعداد جدید ،خلاق و جوان را به کارگیرد و الگو سایر رسانه ها قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه جای سریال هایی که در پی فرهنگ سازی تولیدنسل و سبک زندگی مناسب اندخالی است،خاطرنشان کرد:تصویری که سریال ها از خانواده ها ارائه می دهند عموما خانواده های سطح متوسط به بالا جامعه اند، تصویر یک خانواده مرفه با فرزندان کم است.

وی ادامه داد:در حالی که صدا وسیما  باید یک تصویر درست و واقعی از جامعه ارائه کند و معمولا دیده می شود که نویسندگان و کارگردانان سفارشی کار می کنند و دارای تفکرات غرب زده اند.

حسینی،خاطرنشان کرد:نباید افراط و تفریط کرد آن کسی که نقش بازی می کند،جایز الخطاست و او بازیگر است کار او نقش آفرینی است،شاید ایجاب کند که نقش منفی بازی کند.

این کارشناش فضای مجازی در ادامه،اظهار داشت:افرادی هستند که منتظر فرصتی برای حمله به حجاب و روحانیت و... هستند، اینجا جنگ روایت ها است، و به این بستگی  دارد که از مباحث ها چه روایتی کنیم و برنده آن کسی است که بتواند قشر خاکستری را جذب کند و محتوای بهتر و بیشتری ارائه دهد.

وی با اشاره به مسابقات برگزار شده از سوی تلویزیون گفت:ما نیاز به برنامه های تخصصی داریم در حال حاضر در صدا وسیما مشکل بودجه وجود دارد و برای حل این مسئله ناچارا به سمت بنگاه داری اقتصادی می رود،اما در حال حاضر شاهد هستیم که صدا وسیما از مرجعیت و مشروطیت فاصله گرفته و نیاز است مسئولان وارد بطن جامعه شوند و با مردم ارتباط مستقیم بگیرندتا بتوانند همان واقعیت جامعه را که مغفول مانده به مردم نشان دهند.

حسینی در رابطه با حواشی سریال پدر،یادآور شد:در باشگاه های فوتبال،هنگام قرارداد یکسری قوانین برای بازیکن وضع می کنند و او مکلف به رعایت آن هستند و حتی بعدها حق رشد می گیرند اما در صدا و سیماچنین قوانینی وجود ندارد و بعد اتمام پروژه گاها شاهدیم آن شخص به خلاف جهت می رود و صدا و سیما را می کوبد.

این کارشناس فضای مجازی اذعان داشت:صداوسیما منتسب به رهبری است اما بودجه و امکانات و نظارت آن بر عهده مجلس و دولت و کمیته نظارت می باشد.

او ادامه داد:رهبری چندین بار گفته اند که به صدا وسیما نقد دارند  وآن را در جلسات علنی و خصوصی اعلام کردند.

حسینی با بیان اینکه ساختار مدیریت صدا وسیما اشکالات فراوانی دارد،خاطرنشان کرد: مدیریت صدا و سیما مانند کلاف سردرگم می باشد و با عوض شدن 1یا2رئیس مسئله آن حل نمی شود.

وی یاد آور شد:به لحاظ مالی باید حق را به صدا وسیما داد و آنها برای تامین مالی و منافع مجبور به گوش دادن حرف دولت است

این کارشناس فضای مجازی  اضافه کرد:در بحث برجام این نقد مطرح شده بود که چرا مخالفان آن در تلوزیون صحبت نمی کنند؟!باید گفت که یکسری مناظرات پیشنهادی مطرح شد منتهی مسئولان و دولت نپذیرفتند..و تریبون یک طرفه شد.

حسینی در پایان،یادآور شد:در زمان فعلی نیاز کشور به حفظ وحدت وامنیت مردم است و شاید فعلا نشود برخی از حقایق را گفت

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار