«کافه کتاب سلام» به عنوان یکی از منحصر به فردترین بسترهای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گنبدکاووس در انتظار پایان بی‌توجهی‌ها به این مرکز فرهنگی نوین است.

«کافه کتاب سلام» در انتظار پایان بی‌توجهی‌های مدیران گنبدی/ مرکزی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24 به نقل از فارس، اگر در شرق استان گلستان به دنبال یک فضای دنج، باصفا، فرهنگ‌محور و آرام باشید که بتوانید در کنار یافتن آرامش روحی و جسمی از گنجینه کتبی ارزشمند و تازه چاپ شده بهره ببرید و البته نوشیدنی سرد و یا گرمی را نیز میل کنید بدون شک جایی جز «کافه کتاب سلام» را نخواهید یافت.

مکانی با انبوهی از کتاب‌های پر رمز و راز در ژانرها و موضوعات مختلف ادبی، رمان، فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و حتی سیاسی و با قفسه‌هایی زیبا که در کنار چیدمان زیبای این کافه فرهنگی و منحصر به فرد فضایی را ایجاد کرده تا دغدغه مهم رهبری در حوزه فقر مطالعه کتاب با راه‌های نوین و جذاب در گنبدکاووس مرتفع شود که البته در این رهگذر نیازمند همراهی و همدلی بسیاری از مسوولان و مدیران نیز هست.

از این رو به سراغ مسوولان و مدیران شهرستانی و استانی در این حوزه رفته‌ایم تا پیرامون چگونگی برون‌رفت این مجموعه از مظلومیت فرهنگی و پایان یافتن بی‌توجهی‌ها به ظرفیت‌های متعالی آن گفت‌و‌گو کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه گنبدکاووس یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است، اظهار کرد: کسب رتبه‌های برتر در چند سال اخیر در جشنواره‌های متعدد از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی، شهر پایتخت کتاب و ... بخشی از این نمونه‌هاست.

* شخصا از فضای «کافه کتاب سلام» لذت بردم

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه امروز مجموعه‌های مردمی حوزه فرهنگ به ویژه در بخش کتاب و کتابخوانی در گنبدکاووس بار سنگینی را بر دوش می‌کشند، افزود: انجمن «دوستداران کتاب مهر» یکی از این مجموعه‌هاست که بنده خودم شاهد فعالیت‌های پرشور این انجمن در سطوح مختلف بوده‌ام.

وی با تاکید بر اینکه کافه کتاب سلام یکی از بی‌نظیرترین فضاهای فرهنگی در حوزه کتاب در استان گلستان است، خاطرنشان کرد: بنده به همراه معاون سباسی و اجتماعی فرمانداری در هفته‌های گذشته بازدیدی را از این مکان منحصر به فرد داشتیم و ظرفیت‌های خوب این مجموعه را از نزدیک مشاهده کردیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه بنده شخصا از این فضا لذت بردم، گفت: در این بازدید نیز به مدیریت این مجموعه قول دادم از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای توسعه این فضا و هدایت جوانان و نوجوانان به سمت کافه کتاب سلام استفاده کرده و تاکید کنم تا این موضوع را در اولویت برنامه‌های فرهنگی خود قرار دهند.

کریمی با بیان اینکه در جلسه مدیران مدارس و آموزشگاه‌های شهرستان گنبدکاووس «کافه کتاب سلام» را با ظرفیت‌های خوب آن معرفی خواهیم کرد، ادامه داد: در جلسه شورای اداری نیز وقتی را برای مدیریت این مجموعه در نظر می‌گیریم تا با مدیران درباره ظرفیت‌ها و ضرورت بهره‌مندی از این فضا سخن بگوید.

* از کافه کتاب سلام بازدید خواهیم کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه «کافه کتاب سلام» یکی از مکان‌هایی است که بارها تعاریف بسیار خوبی از آن شنیده‌ام، تصریح کرد: در برنامه کاری ما بازدید از این مجموعه و بهره بردن از ظرفیت آن برای افزایش کتابخوانی قرار دارد.

رضا قوانلو با بیان اینکه به مدیر شهرستانی اداره کتابخانه‌های عمومی نیز توصیه کرده‌ام با «کافه کتاب سلام» همکاری‌های متقابل داشته باشد، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس نیز از حضور مدیریت این مجموعه بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه دستور اعطای 250 جلد کتاب به این مجموعه مردمی را صادر کرده‌ام، افزود: ما معتقدیم که می‌توانیم با کمک و همراهی مردم فضایی را فراهم کنیم که همه اقشار مردم بتوانند و بخواهند از کتاب به عنوان یک دوست و یار مهربان به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

مدیر کافه کتاب سلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه این مجموعه فرهنگی چند سالی است در مظلومیت کامل و بی‌توجهی مسوولان کار خود را آغاز کرده و ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور اخیر مسوولان و مدیران در این مکان موجب توجه ویژه به موضوع کتاب و کتابخوانی شود.

* «کافه کتاب سلام» را به مخاطبان خود معرفی کنید

سید محمد تقی‌زاده با بیان اینکه ما از مدیران شهرستان هیچ توقعی جز معرفی خوب این مجموعه و تشویق ادارات و نهادهای فرهنگی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود آن نداریم، گفت: ما نه پولی درخواست کرده‌ایم و نه تجهیزاتی خواسته‌ایم و حداقل انتظار را بارها گفته‌ایم که آن هم توجه نهادهایی مثل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی به این مکان و استفاده از این ظرفیت است.

وی با تقدیر از مردم عزیز گنبدکاووس به ویژه برخی فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای که در طی این چند سال با حضور و حمایت از «کافه کتاب سلام» موجب دلگرمی شده‌اند، ادامه داد: جمع بسیار متکثر و متفاوتی از همه اقشار و گروه‌ها با حضور در «کافه کتاب سلام» ضمن برگزاری جلسات، پاتوق‌های گفت‌و‌گو و جلسات مناظره و مباحثه از بستر فراهم شده برای مطالعه و خرید کتاب و همچنین بهره‌مندی از محصولات پذیرایی این مکان بهره برده‌اند.

مدیر کافه کتاب سلام برگزاری چندین نشست تخصصی نقد و آموزش را در حوزه‌های عکاسی، داستان‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی و ... را یکی دیگر از ظرفیت‌های فعال شده این مکان دانست و تاکید کرد: «کافه کتاب سلام» آماده پذیرایی و استقبال از گروه‌ها و نهادهای فرهنگی مختلف با رویکردهای مختلف در راستای اعتلای فرهنگ شهرستان و منطقه است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار