رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان :مردم سعی کنند نیات موقوفاتشان با توجه به نیاز روز باشد.

بزرگترین باغ یک پارچه زرشک کشور در شاهکوه احداث  می شود/بیش از 96 درصد از نیات وقف مردم گرگان اطعام عزاداری امام حسین(ع) بوده است

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام مهدوی راد رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از کارهای خیلی خوبی که در بحث موقوفات انجام می دهیم، موقوفاتی است که مستعد سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: به طور مثال در روستای شاهکوه یک زمین موقوفه 21 هکتاری کشاورزی داریم که قبلا به صورت سنتی در آن کشاورزی انجام می شده است؛ ولی در حال حاضر با رویکرد جدیدی که سازمان اوقاف دارد، به سمت کشت گل و گیاهان دارویی روی آوردیم و به زودی بزرگترین باغ زرشک کشور در این زمین ۲۱ هکتاری کشت خواهد شد و در حال حاضر با همکاری اداره کشاورزی و باغ داری زیرساخت های این کار انجام شده است.

حجت الاسلام مهدوی راد، اذعان داشت: در نظر داریم در زمین ۶ هکتاری باغ گل محمدی ایجاد کنیم و تاکنون کارهای مقدماتی این طرح انجام شده است و مجوزهای لازم گرفته شده و امیدواریم که بتوانیم در این خصوص موفق شویم؛ چرا که قبلا در این زمین گندم کاشت می شده و عواید آن خیلی کم بوده است، ولی گل محمدی سود بیشتری نسبت به گندم دارد و علاوه بر آن باعث ترغیب مردم به گل و گیاهان دارویی می شود.

او ادامه داد: سودی که از محل این باغات موقوفی به دست می آید طبق نیت موقوفه در همان مکان ها استفاده می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه شهر گرگان جزو چهار شهر برتر موقوفات در کشور است،خاطرنشان کرد:بیش از 96 درصد موقوفات در گرگان برای اطعام عزاداری امام حسین(ع) بوده و ما نیات وقف با نیاز روز جامعه کم داریم.

وی با اشاره به 22 وقف جدیدی که در امسال انجام شده است،خاطرنشان کرد: الحمدالله در این وقف های جدید نیات به صورت روز بوده است و مادری در روستای شمس آباد خانه و 3 تا مغازه اش و زمین های کشاورزی را به نیت دانش آموزان نیازمند روستای خود وقف کرده است.

حجت السلام  مهدوی راد،تصریح کرد:مطالبه ای که ما از مردم داریم این است که در بحث شناسایی موقوفات به ما کمک کنند؛ چرا که در زمان پهلوی خیانت زیادی به موقوفات شده است و خیلی از موقوفات تخریب شده اند و بعضی هم در دست برخی از مردم است که ما خبر نداریم.

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار