سردار جعفری ضمن اشاره به اینکه غلبه بر ناامنی‌های داخلی نیز جزو فتوحات است، افزود: هرکدام از ناامنی‌هایی که با برنامه‌ریزی مستکبران انجام شده بود، می‌توانست یک نظام را سرنگون کند اما آن نظام نظام جمهوری اسلامی نبود. وی افزود: در سال 78، آمریکا و ایادی آن در منطقه، از ناامنی‌های داخل ایران حمایت گسترده‌ای کردند، در سال 88 نیز همینطور و در دی ماه سال گذشته هم درصدد ایجاد ناامنی بودند که همه آنها با حضور آگاهانه و با بصیرت مردم خنثی شد.

	
در جنگ نرم نیاز به نقش‌آفرینی جوانان داریم/ به کوری چشم دشمن چهل سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم

به گزارش گلستان 24 ؛سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز پنجشنبه ۲۹ آذرماه در جمع فعالان فرهنگی حاضر در سومین اجلاس ملی اصحاب عشق، ضمن اشاره به اینکه حدود پنج سال از تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب می‌گذرد و انسجام خوبی در آن ایجاد شده است، گفت: نبرد فرهنگی تمام شدنی نیست و حتی پس از ظهور امام زمان نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه با یادآوری اینکه بهمن امسال چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است، افزود: ان‌شالله به کوری چشم دشمنان چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت. وی افزود: انقلاب اسلامی آنچه امروز دارد، انبوهی از فتوحات و پیروزی‌ها و دستاوردهای بسیار مهم و تعیین‌کننده است و بعد از حکومت  پیامبر اسلام و امیرالمومنین(ع)، ما دیگر حاکمیت اسلامی نداشتیم و ائمه معصومین(ع) و اولیا الهی و بزرگان و علما، جهاد و مبارزه کردند تا اولا اسلام حفظ شود و بعد روزی به حاکمیت برسد که امروز چهل سال از آن می‌گذرد و امام راحل(ره) بنیانگزار آن است.

سردار جعفری اظهار داشت: یکی از فتوحات ما فتح انقلاب اسلامی بود که به قول مقام معظم رهبری در جبهه مبارزه با استکبار، ملت ایران به پیروزی رسید، بدون آنکه به شرق و غرب وابستگی داشته باشد. این پیروزی با شعار الله اکبر و نه با سلاح به وقوع پیوست و یک رژیم شاهنشاهی که حمایت ابرقدرت‌های آن روز را با خود داشت سرنگون شد.

فرمانده کل سپاه پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را یکی دیگر از فتوحات خواند و گفت: کشوری که تازه در آن انقلاب رخ داده بود و نیروی دفاعی نداشت، ارتش آن از هم پاشیده بود و سامانی نداشت، در چنین وضعی با حمایت قدرت‌های بزرگ جهان به ما حمله شد اما ملت ایران با اتکا به توانمندی خود و نیروی مردمی هشت سال به دفاع پرداخت.

سردار جعفری ضمن اشاره به اینکه غلبه بر ناامنی‌های داخلی نیز جزو فتوحات است، افزود: هرکدام از ناامنی‌هایی که با برنامه‌ریزی مستکبران انجام شده بود، می‌توانست یک نظام را سرنگون کند اما آن نظام، نظام جمهوری اسلامی نبود. وی افزود: در سال 78، آمریکا و ایادی آن در منطقه، از ناامنی‌های داخل ایران حمایت گسترده‌ای کردند، در سال 88 نیز همینطور و در دی ماه سال گذشته هم درصدد ایجاد ناامنی بودند که همه آنها با حضور آگاهانه و با بصیرت مردم خنثی شد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: توطئه‌هایی که دشمنان پس از گسترش بیداری اسلامی در منطقه انجام دادند و درواقع در زمانی که جبهه مقاومت انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفت، تلاش کردند که با آن مبارزه کنند. وی افزود: دشمنان به خیال خودشان درصدد بودند تا با ایجاد یک نیرویی از درون اسلام، با انقلاب ایران مبارزه کنند، در حالی که آنها درواقع تکفیری‌ها را در مقابل ما ساماندهی کرده بودند که شکست سختی به آنها تحمیل شد و نتایج این پیروزی‌های منطقه‌ای، به مرور روشن و تاثیر خود را خواهد گذاشت.

سردار جعفری به پیروزی‌های ملت ایران در جهاد علمی و فناوری اشاره کرده و اظهار داشت: غیر از این‌ها مسلما فتوحات دیگری نیز داشته‌ایم اما آنچه در این بین مهم است این موضوع است که عامل اصلی فتوحات، نقش بسیار روشن و تعیین‌کننده مردم است و اگر مردم نبودند هیچکدام از این فتوحات دست‌یافتنی نبود. وی ادامه داد: یک طرف ماهیت جنگ‌هایی که در منطقه رخ داده مردمی و یک طرف آن ارتش رژیم صهیونیستی، آمریکا و یا ارتش رژیم‌های وابسته به اینها و یا پیاده‌نظام‌های آنها بوده‌اند.

فرمانده کل سپاه با یادآوری نقش‌آفرینی جوانان در طول چهل سال انقلاب اسلامی گفت: تمام مردم در برهه‌های مختلف در صحنه حضور داشته‌اند اما آن کسانی که نقش آنها تعیین‌کننده و اساسی بوده جوانان مومن انقلابی هستند. وی افزود: بیش از 80 درصد شهدای ما را قشر جوان تشکیل می‌دهند و این نیروی عظیم مومنانه، حاصل انقلاب اسلامی است و به گفته امام، فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی ایران، تربیت همین نیروهای جوان و مومن، انقلابی و ولایتمدار است .

سردار جعفری به بیانات مقام معظم رهبری درباره جوانان اشاره کرد و گفت: کمتر کسی را دیده‌ام که مانند حضرت آقا جوانان را درک کرده باشد و باور داشته باشد. وی افزود: در همین جمع، اکثر شما که جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهید جوان هستید.

فرمانده کل سپاه به اهمیت تربیت نیروی جوان اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که «تمام پیامبران و عبادالله الصالحین، همّشان این بوده که انسان صالح را در این زمین بوجود بیاورند، حفظ کنند، رشد بدهند و تکثیر نمایند. هدف اسلام هم این است. این‌که شما دیدید، امام در بیانیه‌یی در چند سال قبل فرمودند، فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی، ساختن جوانانی از این قبیل است، یک حرف نبود که همین‌طور بر قلم امام جاری شده باشد. این، یک مبنای اسلامی و الهی بسیار مستحکم دارد. واقعاً فتح‌الفتوح، یعنی ساختن انسان صالح»، پس هدف اصلی انقلاب اسلامی ساختن انسان‌ها است و آنچه در انقلاب اسلامی مشهود است و مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند، همین رویش‌هایی است که بسیار بیشتر از ریزش‌های انقلاب است و این موضوع بیشتر در نسل جوان رخ داده است.

سردار جعفری با یادآوری اینکه آنچه بیش از گذشته برای جنگ نرم در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حل بحران‌های اجتماعی به نقش‌آفرینی جوانان نیاز داریم، گفت: تابحال بدست پدران شما که جوانان اوایل انقلاب بوده‌اند انقلاب اسلامی باقی مانده و بدست شما رسیده و برای ادامه این راه باید این نقش‌آفرینی اساسی را به عهده بگیرید.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر نقش‌آفرینی جوانان دارند، گفت: اولین تاکید ایشان در روز آغازین سال 97 در حرم امام رضا بود که فرمودند، «اینکه ما گفتیم «آتش به اختیار»، فقط مخصوص کارهای فرهنگی نیست، در همه‌ی زمینه‌هایی که برای پیشرفت کشور مؤثّر است.جوانها میتوانند نقش‌آفرینی کنند». وی افزود: من امروز تاکید می‌کنم که ما با این آمادگی و تجربه و با این حضور مردم و نیرویی که مجهز به فناوری شده است، مشکل امنیتی و دفاعی نداریم، اما مشکل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و بحران اجتماعی به فراوان داریم و همه اینها نیازمند جهاد و حل آنها نیازمند نیروی مردمی و علی‌الخصوص قشر جوان است.

سردار جعفری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب ابتدا فرمان آتش به اختیار را به جبهه فرهنگی اعلام کردند و پس از آن فرموند که در سایر جبهه‌ها می‌توانند آتش به اختیار عمل کنند. آتش به اختیار یعنی محدودیت‌ها و ملاحظات نباید مانع انجام اقدامات انقلابی توسط جوانان شود.

گفتنی است، در پایان، رحیم احمدی روشن از سرلشکر جعفری تقدیر کرد.

سومین اجلاس ملی اصحاب عشق با موضوع «انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی»، با حضور فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سراسر کشور از چهارشنبه ۲۸ آذرماه الی جمعه ۳۰ آذرماه در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار