با اهتمام و همت عالی موسس و امنای محترم کتابخانه فرهنگ روستای بالاجاده در ماههای ماضی راه اندازی شده که حرکتی ماندگار فرهنگی رقم خورده است و به حمدالله مورد توجه و استقبال جامعه فرهنگی روستا، دانش آموران، معلمان و اهالی قرار گرفته و حتی این استقبال به سطح شهرستان و استان هم گسترده شده است .

 ضرورت های کتابخانه فرهنگ روستای بالاجاده کردکوی

به گزارش گلستان 24 ؛ حال که با تلاشی وصف ناپذیر و اقدامی جهادی و فرهنگی این نیاز فرهنگی در روستا برآورده شده است؛

برای نگهداشت و کاربردی کردن آن باید الزامات و ضرورتهایی فراهم شود تا این شوق و میل ایجاده شده برای همیشه شعله ور بماند و سایر طرحهای فرهنگی و اجتماعی هم با الگو پذیری از این اقدام در جامعه حرکت و در مسیر توسعه قرار گیرد .

برای کاربردی کردن آن قولهای مساعد، نگاهها و توجهات مدیران بازدید کننده شهرستانی و استانی، پیگیری ساختاری لازم از سوی مسئولان روستا (شورای اسلامی و دهیاری) انجام گیرد.

در حال حاضر این فضا بیشتر به عنوان نمایشگاه کتب و نشریات کاربری دارد؛ لهذا برای تبدیل آن به مرکز کتابخوانی ضرورت دارد برای تغییر کاربری آن اقدام کاربردی کرد.

مهمترین نیازهای این مرکز فرهنگی، حمایتهای مادی و معنوی برای نگهداشت و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری آن است .

 

* به کار گیری متولی برای نگهداشت (جذب یک نفر نیروی انسانی علاقمند به فرهنگ و اشنا به سیستم های کتابداری)

* تهیه و تامین سخت افزارهای لازم برای این مرکز (حداقل یک ست کامل رایانه، پرینتر، اسکنر و...) به منظور مکانیزه کردن طبقه بندی و ذخیره سازی اطلاعات کتب و نشریات و....

* بهسازی و نوسازی محیط کتابخانه برای ایجاد فضای کتابخوانی در فضای طبقه زیرین با تهیه میزهای مطالعه و صندلی و...

* برنامه ریزی برای تامین منابع برای صرف هزینه های جاری این مرکز چون پرداخت هزینه های مصرف برق، آب، گاز، تلفن و...

* برنامه ریزی برای توسعه مکانی این کتابخانه: (در حال حاضر حجم کتب و نشریات در این فضای محدود به صورت غیر اصولی کتابداری چیدمان شده) و تبدیل آن به کتابخانه

* برنامه ریزی برای بستر سازی مشارکت خیرین فرهنگی روستا برای نگهداشت و توسعه این مرکز فرهنگی

انتظار این است که مدیران و مسئولان روستا، شهرستان و استان بالاخص متولیان دستگاههای مرتبط با امور فرهنگی برای تحقق درخواستها و قولهای مساعدت مدیران ارشد استان (استاندار محترم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی و... فرماندار محترم شهرستان کردکوی و...) اقدام نمایند تا چراغ افروخته فرهنگی در روستا به علت کم توجهی خاموش نشود .

شایسته است از تلاشها و خدمات فرهنگی موسس جناب آقای "حاج محمد رایجی" فرهنگی بازنشسته و اعضای امنا و همه دست اندرکاران در این اقدام تقدیر و تشکر نماییم .

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار