سید احمد حسینی، در پاسخ به سوال گلستان24:

تعریف ما از کار مشکل دارد. ما فقط یک استخدام دولتی را کار می دانیم. این نگاه اشتباه است و با کمک فرهنگ باید تغییر کند.

نگاه جامعه را به کار و کارگر تغییر دهیم

سید احمد حسینی، بخشدار سابق شهرستان کردکوی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، معتقد است اقتصاد به چند بخش تقسیم می شود که بخش مهم آن کارگر است. وی می گوید: هر اندازه که بتوانیم در این حوزه آسیب ها ومسائل منفی را حذف کنیم، به موفقیت بیشتری دراقتصاد خواهیم رسید.

حسینی می گوید: خیلی از کشور هایی که پیشرفت اقتصادی چشمگیری داشتند، با مسائلی مثل، صبحانه دادن به کارگران، آوردن مهد کودک ها در نزدیکی محل کار آن ها  و رعایت ریز ترین موضوعات برای آرامش روحی و فکری کارگران، سعی کردند پیشرفت اقتصادی خود را افزایش دهند.

کارگر

وی با اعتقاد به این که می توان گفت کارگران، مهم ترین بخش مربوط به پیشرفت اقتصاد هستند، ادامه می دهد: اگر این افراد نباشند، هیچ یک از تصمیم گیری ها ، برنامه ریزی ها و اهداف محقق نخواهد شد.

سید احمد حسینی معتقد است که تعریف ما از کار دچار مشکل است. وی می گوید: ما فقط یک استخدام دولتی را کار تصور می کنیم. این نگاه اشتباه است. کار و کارگر در اسلام جایگاه ویژه ایی دارد و کسالت و سستی در دین مضموم است. باید از نظر فرهنگی، نگاه ها را نسبت به این موضوع تغییر داده و یک نگاه واقعی به موضوع کار داشته باشیم.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    ایشون معلم بنده بودن ، واقعا بیسته بیست

  • ناشناس
    0

    آق مهدی دوستت داریم

  • reza
    0

    سلام
    ماشالاه سيد عالي بود.
    دوست داريم .

  • کارگر
    0

    واقعا توجه به کارگران که قشر زحمت کشی هستند در جامعه بسیار کم هستش

آخرین اخبار