دکتر غلامرضا منتظری:

جامعه ای که به قله های رفیع سعادت برسد، از مسیر تعلیم و تربیت گذشته است. نظام اسلامی باید به این قشر ایثارگر توجه بیشتری داشته باشد تا خدایی نخواسته دغدغه های مادی وی مانع از انجام رسالتش نشود

توجه نظام اسلامی به قشر فداکار معلم، باید بیش از این ها باشد

دکتر غلامرضا منتظری، فعال فرهنگی استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، معتقد است که معلم در طول تاریخ به عنوان یک عنصر نقش آفرین در ارتقای سطح دانش بینش و فرهنگ یک جامعه بوده است.

وی با بیان این که مبدا همه تحولات را باید در حوزه تعلیم و تربیت جست و جو کرد، می گوید: جامعه ای که به قله های رفیع سعادت، عزت و کرامت دست پیدا کند، بی شک از مسیر تعلیم و تربیت عبور کرده است.

معلم

دکتر منتظری تاکید می کند که پیشگام عرصه تعلیم و تربیت، معلمین هوشمند و متعهد ما هستند. وی می گوید: در آموزه های دینی نیز، شأن معلم شأن پیامبران و رسالتشان رسالت نبوی است. آن ها همواره درجست و جوی هدایت تربیت و رشد و بالندگی استعداد ها هستند. امام علی (ع) می فرماید کسی که مرا یک کلمه بیاموزد مرا بنده خود ساخته است. این نشان دهنده جایگاه رفیع معلم است.

منتظری ادامه می دهد: رسول خدا (ص) می فرمایند علی جان، اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، ثوابش بیش از آن چه هست که خورشید بر آن بتابد. این به این معناست که پرداخت اجر معلم از کسی جز خداوند مقتدر ساخته نیست.

دکتر غلامرضا منتظری معلم

دکتر منتظری با اعتقاد به این که در نظام اسلامی ما نیز، معلمین جایگاه و منزلت ویژه ای دارند، ادامه می دهد: اما با وجود همه خدماتی که برای معلمین ارائه شده است، توجه نظام اسلامی به این قشر فداکار، ایثار گر و موثر باید بیش از این باشد. رسیدگی به نیاز های اساسی معلمان به گونه ای که خدایی نکرده دغدغه های معیشت و مسائل مادی، معلم را از انجام رسالت اصیل و خطیر وی باز ندارد، بسیار مهم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار