برخی در صدد هستند که با رسانه های خود به مردم القا کنند که راه زندگی خوب جدایی و فاصله گرفتن از دین است در حالی که انسان با نگاه داشتن دین خود میتواند زندگی خوب و با آرامشی داشته باشد

ضرورت رسیدن به زندگی بهتر/نباید دین و زندگی خوب را مقابل یکدیگر قرار دهیم

به گزارش گلستان24؛این روز ها مطالب زیادی در فضای مجازی منتشر شده که هدف آن عقب مانده نشان دادن قشر مذهبی است،حتی در  سینمای جهان و در برخی از موارد حتی سینمای خود ایران افرادی که نگاه مذهبی دارند را عقب مانده و یا مخالف زندگی خوب و راحت نشان می دهند.

کمتر کسی است که به فواید دنیایی دین در زندگی می پردازد و این تصور در دین داران و حتی افرادی که تفکر لیبرالی دارند دیده می شود، در برخی از دین داران نام مذهب و دین جدا از راحتی و خوشی است و فکر میکنند زندگی و فواید دین در یک قالب در دنیا نمی گنجد.

 جدایی مذهب و زندگی یک سو تفاهم را به یقین تبدیل کرده یعنی اینکه که دین باعث غفلت و عقب ماندگی زندگی می شود و حتی برخی  با روش های تمسخر و هو چی گری سعی می کنند بدون استدلال نماز و روزه و آداب دین را به نفع زندگی ننامند.

  با رواج این موضوع در جامعه در حالیکه بیشتر برداشت  مردم از دین بر اساس  این سوتفاهم بوجود آمد، از دین دوری میکنند و حتی خیلی از دین داران که نتوانستند دین و زندگی را بهبود بخشند و فقر را مقدرات زندگی خود می داند در حالیکه دین به جود آمده که زندگی توسط دین باید ارتقا یابد یا برای زندگی جامعه بهتر دین بهترین روش است.

گفتمان زندگی بهتر باید جهانی شود و البته دشمنان در این خصوص متوجه شدن و تمدن غرب با روش های مختلف سعی بر افزایش سوتفاهم ایجاد دو گرایش زندگی گریز و گرایش واقع بینی طرفدار زندگی معرفی میکنند و نظام سلطه با روش های مختلف اختلاف افکنی ایجاد جنگ و بمباران زیر ساختها کشورهای اسلامی سعی بر حفظ عقب ماندگی و پوشش نظام سرمایه داری و برتری بر زندگی اسلامی را داشته باشند و ما باید سوتفاهم های گرایش جدایی دین از زندگی را از بین ببریم.

قبول داریم هدف دین دنیا نیست اما زندگی معیشتی خوب می تواند زندگی خوب را سالم و حفظ کند بحث ارزشها نیست بلکه بحث اطلاع زندگی برای آبادانی زندگانی است و باید دین را طوری تبلیغ کنیم که صفات زندگی بهتر برای متدینین بکار گرفته شود که افراد منصف آن را قبول کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار