حاتمی‌کیا این روزها در ادبیات گفتاری‌اش از لفظ پهلوانی و مجاهدتهای افغانستانی یاد می‌کند و شاید این نویدی بر یک پروژه سینمایی متفاوت در سینمای دفاع مقدس باشد.

دو احتمال برای ساخت فیلم جدید حاتمی‌کیا

به گزارش گلستان 24، فروردین ماه امسال، بزرگداشتی برای ابراهیم حاتمی‌کیا برگزار شده بود. سخنرانی‌های حاتمی‌کیا معمولاً پر از شور هستند، اینجا هم همین‌گونه آغاز کرد، شروع کرد و ادامه داد، اما در میانه سخنرانی‌اش حاتمی‌کیا متوقف شد، بغض فروخفته‌اش فروریخت و به هق‌هق افتاد.

گفت: چند وقتی است که تصویر یکی از بچه‌های افغانستانی که به‌دست داعشی‌ها سرش بریده شده بود از جلوی چشم من نمی‌رود. من خجالت می‌کشم که در سوریه نبودم و این نوجوان... و درست در همین لحظه و همین نقطه است که عقب افتاده‌ام. من خجالت می‌کشم که در سوریه نبودم. احساس می‌کنم عقب افتادم. یک‌زمانی خودم را پیشرو می‌دانستم ولی جبهه وسعت گرفت و می‌بینم که خیلی عقب هستم و خجالت می‌کشم وقتی بچه‌های افغانستانی یا بچه‌هایی که بی‌سروصدا در منطقه می‌جنگند، کشته می‌شوند.

حاتمی‌کیا از شهید رضا اسماعیلی حرف می‌زد، جوان افغانستانی که در سوریه به‌دست «داعش» اسیر شده بود، شکنجه شده بود و سر از بدنش جدا شده بود. مهاجرین افغانستانی، از زمان تهدید حرم حضرت زینب(س) در سوریه، در قالب تیپی به‌نام فاطمیون به دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم شتافته بودند.

طبق گزارش تسنیم، شب‌گذشته مراسمی با حضور خانواده‌های شهدای افغانستانی مدافع حرم در مشهد مقدس برگزار شد و ابراهیم حاتمی‌کیا با حضور در جمع آنها از مجاهدان افغانستانی به عنوان مهاجران فی سبیل الله یاد کرد و گفت: افغانستانی‌ها در شرایط غربت در غربت دست به این مهاجرت فی سبیل الله زدند و این کوچ مقدس آنها برای سوریه به‌شدت جای تقدیر دارد.

اما نکته جالب حرفهای حاتمی‌کیا، اظهار علاقه برای به تصویر کشیدن زندگی مدافعان حرم افغانستانی بود و اینکه گفت: به‌ نوبه خودم امیدوارم که این توفیق را داشته باشم که اشاره‌ای به آنها کنم و امیدوارم این پهلوانان و مردان مهاجر را بتوانم تصویر کنم.

البته در ماه‌های اخیر خبری  هم در رسانه‌ها منتشر شده که تا به امروز هم تکذیب نشده است. اینکه ابراهیم حاتمی کیا در تازه ترین تجربه کارگردانی خود تلاش دارد فیلمی با محوریت زندگی شهید حسین قُجه‌ای، کشتی‌گیر پهلوان و از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول ا.. را بسازد.

مخاطبان سینمای حاتمی‌کیا تا خلق اثر جدید این کارگردان صبرمی‌کنند اما او این روزها در ادبیات گفتاری‌اش از لفظ پهلوانی و مجاهدتهای افغانستانی یاد می‌کند و شاید این نویدی است از یک پروژه سینمایی متفاوت در سینمای دفاع مقدس.

در ادامه گزارش تصویری حضور ابراهیم حاتمی‌کیا در مراسم تقدیر از خانواده‌های شهدای افغانستانی مدافع حرم را مشاهده می‌کنید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار