فرهنگ نباید در جامعه اسلامی مظلوم واقع شود؛

اهمیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنقدر بالا است که بنیانگذار انقلاب اسلامی در وصیتنامه سیاسی- عبادی خود پیش از پرداختن به مسائل دفاعی کشور جایگاه و اهمیت وزارت ارشاد را یادآور می‌شوند.

اهمیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در وصیت نامه امام (ره)

 به گزارش گلستان 24، اهمیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل گستردگی فعالیت‌ها و ارتباط مستقیمی که با تمام اقشار جامعه دارد، آنقدر بالا است که بنیانگذار انقلاب اسلامی در وصیتنامه سیاسی- عبادی خود پیش از پرداختن به مسائل دفاعی کشور جایگاه و اهمیت وزارت ارشاد را یادآور می‌شوند.

 

امام خمینی (ره) در این وصیتنامه، خطاب به وزارت ارشاد تأکید می‌کنند:

 

«وصیت اینجانب به وزارت ارشاد در همة اعصار خصوصاً عصر حاضر که ویژگی خاصی دارد، آن است که برای تبلیغ حق مقابل باطل و ارائه چهره حقیقی جمهوری اسلامی کوشش کنند. ما اکنون دراین زمان که دست ابرقدرت‌ها را از کشور خود کوتاه کردیم، مورد تهاجم تبلیغاتی تمام رسانه‌های گروهی وابسته به قدرت‌های بزرگ هستیم. چه دروغ‌ها و تهمت‌ها که گویندگان و نویسندگان وابسته به ابرقدرت‌ها به این جمهوری اسلامی نوپا نزده و نمی‌زنند».

 

حال که امام خمینی(ره) وظیفه وزارت ارشاد را مشخص کرده‌اند، درخواست از وزرای ارشاد برای متعهد و عامل بودن به آنچه بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاده شده است، وظیفه‌ای عمومی به شمار می‌رود.

 

مشرق

 

ارسال نظر

آخرین اخبار