وقتی داعش و پلیس فدرال آمریکا یکی می‌شوند

رهبر انقلاب امروز کنایه‌های معناداری به برخی جریان‌های سیاسی و مذهبی زدند؛ جریان‌هایی که برخی سودای تحریف افکار امام را دارند و برخی دیگر به اسم شیعه و سنی در دامان انگلیس و آمریکا هستند.

کنایه‌های معنادار آقا؛ از تحریف‌کنندگان امام تا تشیع لندنی

به گزارش گلستان 24 ، بیست و ششمین مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور رهبر معظم انقلاب، سران نظام و اقشار مختلف مردم برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

*پیش از شروع مراسم، شلوغی اتوبان‌های اطراف حرم به خوبی نشان می‌دهد که مراسم امسال اگر چیزی بیشتر از سال‌های قبل نداشته باشد چیزی کم ندارد و موج جمعیتی که بیشترشان از شهرستان های دور و نزدیک خود را به حرم پیر جماران رسانده‌اند خبر از برگزاری مراسمی باشکوه‌تر از سال قبل می‌دهد.

*در مسیر در اصلی حرم تا ورودی جایگاه مدعوین حضور چشم‌گیر خبرنگاران صدا و سیما برای گرفتن مصاحبه با مردم صحنه‌های جالبی را رقم زده است؛ از کسانی که خود برای مصاحبه کاندیدا می‌شوند تا کسانی که به زور گزارشگر هم که شده چند کلامی صحبت می‌کنند. البته در میان مصاحبه شوندگان چهره آشنایی هم دیده می شود؛ کالب ماپین همان خبرنگار و فعال صلح آمریکایی است که چندی پیش با کشتی ایرانی ایران شاهد برای رساندن کمک های انسان دوستانه راهی یمن شد. به قول یکی از حاضرین «آب تهران به این آمریکایی ساخته»

*اولین نمایی که در زمان ورود توجه ها را جلب می کند دیدن شکل و شمایل جدید حرم امام است؛ بیشتر حضار به محض ورود به داخل صحن اصلی درباره حاشیه های چند روز گذشته پیش آمده در اطراف این موضوع حرف می زنند.

*ورود مسئولان به جایگاه خود حکایت از نزدیک بودن برنامه دارد؛ برنامه ای که طبق رسم هر سال به قرائت قرآن، تواشیح و مداحی در رسای اهل بیت عصمت و طهارت آغاز می شود.

*سیدحسن خمینی مانند همیشه پیش از سخنرانی رهبر انقلاب دقایقی را سخنرانی می کند. سید حسن تاکید می کند که «اینجا مملکت خمینی است»‌ و هر کس بخواهد علیه ایران توطئه ای کند «مردم به رهبری فرماندهی کل قوا در مقابل آن خواهند ایستاد»؛ این سخنرانی حماسی سید حسن با تکبیر حاضران تائید می شود، اگرچه امسال نیز برخی به سخنرانی سیدحسن خمینی روی خوش نشان ندادند.

*با اتمام سخنرانی سیدحسن خمینی دیگر همه منتظر حضور رهبر انقلاب در جایگاه سخنرانی هستند؛ رفت و آمدهای پیاپی مسئولان حفاظت در بالای جایگاه کاری می کند که جمعیت از روی زمین بلند شده و منتظر ورود رهبری شوند،؛ این دقایق باعث می شود کسانی که جای درستی برای نشستن پیدا نکرده اند با بلند شدن جمعیت جای مناسبی برای استقرار بیابند.

تحریف‌کنندگان امام تا تشیع لندنی

* ورود آقا به جایگاه سخنرانی درست همان زمانی است که دیگر اگر هم بخواهید نمی توانید صدایی جز شعارهای مختلف مردم را بشنوید؛ شعارهایی که هر چند لحظه یکبار تغییر می کند و رنگ و بویی دیگر می گیرد؛ رهبر انقلاب نیز آرام و متین منتظر پایان گرفتن شعارهایی است که ظاهرا قصد تمام شدن ندارد. اما آقا به رسم هر سال با همان گرفتن صلوات معروف جمعیت را آرام و آماده گوش دادن به سخنرانی می کنند.

* سران قوا به همراه یکدیگر به جایگاه مخصوصی که در کنار جایگاه اصلی سخنرانی در نظر گرفته شده وارد می شوند؛ سید علی خمینی اولین کسی است که به تنهایی وارد جایگاه می شود و پس از وی آیت الله هاشمی، حسن روحانی، علی لاریجانی، آیت الله جنتی و آملی لاریجانی در جای خود مستقر می شوند.

* صحبت های رهبری به قول خودشان با «عرض ارادتی به حضرت صاحب الزمان» آغاز می شود؛ آقا از اعتقاد همه مذاهب اسلامی وحتی غیر اسلامی به ظهور منجی اشاره می کند و از شبهاتی می گوید که دشمنان درباره طول عمر امام زمان مطرح می کنند؛ شبهه ای که آقا با یک مثال قرآنی درباره عمر حضرت نوح آنرا رد می کند. آقا این بخش از سخنان خود را با جمله «دوران ظلم سپری خواهد شد» تمام می کند و همین کافی است که صدای تکبیر جمعیت بلند شود.

* رهبر انقلاب مثل همیشه کلید واژه معروف خود درباره امام را بکار می برد؛ «امام بزرگوار ما...» نقطه شروع بیانات رهبری درباره شخصیت امام خمینی که از ماجرای تحریف اندیشه ها و شخصیت امام از سوی برخی، آغاز می شود.

*آقا تاکید می کند که «امام را تنها یک شخصیت تاریخی ندانید، برخی می خواهند اینگونه باشد که نباید گذاشت»‌؛ دلیل تاکید رهبری بر عدم تاریخی فرض کردن شخصیت امام، همان تلاش ها برای تحریف شخصیت امام است. رهبری شیوه امام در براندازی حکومت طاغوت با همراهی مردم را یک شیوه جدید و متفاوت از قیام های مسلحانه و کودتایی خواند و تعبیر قابل تاملی برای شخصیت امام به کار برد‌؛ «جاهدوا فی الله حق جهاده»

* بی اعتنایی امام به غرب یکی دیگر از ارکان بیانات آقا بود؛ «کاروان لجن زار» تعبیر آقا از تبعات حضور غربی ها در داخل ایران است که حجم وسیعی از رفتارها و شیوه های غلط زندگی غربی را با خود برای مردم ایران در آن دوره به ارمغان آوردند.

* رهبری در ادامه از اتفاقی می گوید که اگر رخ دهد ملت ایران سیلی خواهد خورد «اگر راه امام را گم کنیم،‌ یا فراموش کنیم یا به عمد به کنار بگذاریم، سیلی خواهیم خورد.»

* آقا از تحریف اندیشه های امام می گوید که در زمان امام نیز وجود داشت و برخی داخلی هایی که حرف های خودشان را به امام نسبت می دادند؛ برخی این حرف آقا را کنایه ای ظریف به اظهارنظرهای اخیر برخی سیاسیون درباره اندیشه های امام می دانستند. رهبری شدت تحریف ها را در حدی عنوان کردند که گاهی برخی «امام را در حد یک شخصیت لیبرال» نشان می دادند.

* وقتی رهبر انقلاب به بحث آمریکا و خباثت هایش درباره ایران می رسد جمعیت تاب نمی آورد و با شعارهای مرگ بر آمریکا رهبری را همراهی می کند. آقا در همین قسمت سخنرانی خود از آخوندهای درباری و اشتراک مسیرشان با جریان هایی مانند داعش گفته و تصریح می کند «اسلام آخوندهای درباری و داعش همه سر در یک آخور دارند»

* بی اعتمادی امام به مستکبران یکی دیگر از نقطه هایی است که رهبری بر روی آن تامل و تاکید دارند؛ مساله ای که با توجه به مذاکرات هسته ای ایران و غرب جمعیت را به گوش تر می کند؛ آقا از وعده هایی می گوید که از سوی آمریکایی ها به ایران داده شد ولی امام به هیچ کدام از آنها اعتنا نکرد حتی وعده یکی از سران کشورهای نزدیک به آمریکا که مدعی بوده حاضر است  مبالغ سنگینی را به ایران از جیب خود بپردازد.

* تاکید  رهبری بر ضدیت امام با اشرافی گری و خوی کاخ نشینی، حسابی به مذاق جمعیت خوش آمده است و با تکبیر خود بیانات آقا را تائید می کند.

* رهبری در بخشی از بیانات خود از جنایت های آمریکا در حق مردم منطقه با ایجاد گروه هایی نظیر داعش و حتی مردم آمریکا سخن گفته و تعبیر جالبی درباره این رفتار حکومت امریکا دارد«رفتار پلیس فدرال آمریکا با مردم کشورش با رفتار داعش در عراق و سوریه یکسان است» این مشابهت دادن رفتار اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) با داعش شاید یکی از مهم ترین پیام های سخنرانی آقا برای جهان غرب باشد.

* رهبر انقلاب زمانی که به بخش استقلال طلبی مردم ایران می رسد، از برخی تعابیر نظیر اینکه «استقلال دیگر برای کشورهای جهان ارزش محسوب نمی شود» گلایه می کند. گلایه آقا به یکی از مطالب روزنامه یک جریان خاص مربوط می شود که چندی پیش این حرف را از زبان یکی از نزدیکان به جریان خود نقل کرده بود.

* زمانی که رهبری از استقلال ملی و لزوم توجه به آن صحبت می کنند جمعیت در شعارهای معناداری سر می دهند «دولت تدبیر ما بصیرت بصیرت»‌ شعاری که مشخص است متوجه کدام یک از سران قوا و درباره چه مساله ای است.

* آقا از تاکید امام بر وحدت می گوید و تلاش هایی که غرب برای ایجاد تفرقه میان جامعه مسلمانان با توسل به شیعه گری و سنی گری در دست دارد را گوشزد می کند. «آن تشیعی که از لندن بخواهد صادر شود و آن سنی که آمریکا از آن حمایت کند، هردو برادران شیطان اند.

* آقا دوباره به مساله تحریف بیانات امام باز می گردد و تاکید می کند که هر کسی هر حرفی را که می پسندد به امام نسبت ندهدو اگر کسی حرفی را می خواهد به امام نسبت دهد باید به صورت مستند در بیانات ایشان و به صورت مکرر باشد.

* رهبری بیانات خود را با کنایه به نظریه «هلال شیعی» که به منظور شیعه هراسی از سوی غرب مطرح شده به پایان می برد و طعنه جالبی به یکی از مقامات آمریکایی می زند « یکی از شخصیت های آمریکایی گفته که ما با تمدن ایران اسلامی که در حال شکل گیری است مشکل داریم؛ البته وی از واژه امپراطوری استفاده کرده که غلط کرده!» وقتی رهبری این تعبیر را برای شخصیت آمریکایی به کار می برد حاضرین با خنده ای که بر لبانشان می نشیند سخنان رهبری را تائید می کنند.

* آقا بعد از اتمام سخنرانی دعایی می کند که حاضرین با به وجد می آورد «خداوندا پایان کار ما را شهادت در این راه (راه حق) قرار ده»

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار