خاطراتی از مراسم تشییع پیکر مطهر امام خمینی(ره)

این شهید بود که سنگ‌های لحد را برای قرار دادن روی مزار امام(ره) آورد و بعد با کمک چند نفر بر روی مزار امام قرار دادند و روی آن‌ها را پوشاندند.

ماجرای شهیدی که سنگ لحد مزار امام(ره) را گذاشت+تصاویر کمتر دیده شده از مراسم
به گزارش گلستان 24، مراسم تشییع پیکر مطهر امام خمینی(ره) همواره یکی از تلخ ترین خاطرات برای مردم ایران بود. سیل عظیم دوستداران امام که بسیاری از آن ها در شرایط روحی بسیار نامساعدی بودند باعث شده بود که کنترل مراسم کار بسیاری سختی شود.
 
خاطراتی از تشییع امام
سردار خسرو عروج فرمانده پیشین سپاه حضرت ولی امر(عج) که در سال های آخر دهه 60 مسئولیت حفاظت از شخصیت ها را برعهده داشت و در جریان مراسم تشییع پیکر امام راحل(ره) مسئولیت کار را بر عهده داشته است از افرادی بود که حین دفن امام بالای مزار ایشان حضور داشت. او در مورد شرایط خاص انتقال پیکر امام به سمت محل تدفین برای مراسم می‌گوید: «برنامه ریزی فنی کردیم و 20 نفر از برادران قوی جثه نیروی مخصوص انتخاب شدند تا انتقال پیکر در تابوت فلزی را در مدت 30 ثانیه از هلی کوپتر تا قبر انجام دهند و خود من هم با کلید تابوت همراهشان باشم.»
خاطراتی از تشییع امام
 
 
 
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری که در زمان تدفین در بالای قبر و نزد پیکر امام(ره) حضور داشته است در مورد نحوه تدفین می‌گوید: «بعد از تلقین خواندن حاج آقا اربابی و انجام مستحبات توسط او با زحمت سنگ آوردند و لحد را با کمک آقای «رضا گنجی» که از محافظین است، گذاشتم و تدفین انجام شد.
اما یکی دیگر از افرادی که درون قبر امام حاضر بود یک پاسدار بنام محمد سلگی بود که در انفجار پادگان شهید مدرس، سال 1390 همراه با 38 نفر از پاسداران و عوامل فنی جهادخودکفایی به شهادت رسید. این موضوع را دوستان و نزدیکان شهید نیز تأیید کرده‌اند.
خاطراتی از تشییع امام
 
 
«آرزو سیف» همسر شهید محمد سلگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به شرکت شهید محمد سلگی در جریان مراسم تشییع پیکر مطهر امام خمینی (ره) اشاره کرده و می‌گوید: «سال 68 وقتی امام خمینی(ره) رحلت کرد، ما در دوران نامزدی بودیم. یکی از بدترین خاطراتمان همان روزها بود. شهید سلگی بعد از فوت امام 15 روز خانه نبود. وقتی برگشت اول به خانه ما سری زد. خیلی نامرتب بود. تمام موهایش بلند و فر و ژولیده و خاکی بود. با لباس نظامی از در آمد داخل خانه. خاطراتش را از این ایامی که درگیر بود تعریف می‌کرد. در این مدت کانکس درست کرده بودند. او که جزء بچه‌های مهندسی -رزمی سپاه بود و کار با جرثقیل را خوب بلد بود برای جا به جا کردن کانتینرها در مراسم تشییع امام(ره) با جرثقیل حضور داشت. او بود که سنگ‌های لحد را برای قرار دادن روی مزار امام(ره) آورد و بعد با کمک چند نفر بر روی مزار امام قرار دادند و روی آن‌ها را پوشاندند. در تلویزیون هم نشان داد و من از تلویزیون دیدم که محمد آقا درون مزار امام(ره) ایستاده بود. البته دوستانش هم تایید کردند.»/ سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار