معرفی بهترین کود برای درخت گردو

به گزارش گلستان24؛ کود درخت گردو برای درختان گردو بسیار ضروری است ‌ برای اینکه با این کار گردوی با کیفیت تولید می کنند. درختان جوان در واقع نیاز به کود بیشتری نسبت به درختان بالغ دارند . ما در این مقاله قصد داریم شما را با کود درختان گردو آشنا کنیم .

در حالت کلی قبل از اینکه درخت گردو در زمین کاشته شود باغ های گردو بر اساس وسعت و مساحت زمین و همچنین نوع خاک مورد آنالیز قرار می گیرند . در حالت کلی نوع کود و میزان کود به نوع خاکی که نهال گردو قرار است در آن زمین کاشته شود بستگی دارد . همان طور که گفته شد تقویت خاک قبل از اینکه نهال گردو در آن کشته شود اهمیت به سزایی دارد .

دلیل این موضوع این است که این میوه در سالهای اولیه که در حال رشد و ریشه بندی می‌باشد و دارای ریشه های زیادی است کودهای آلی یا همان کودهای حیوانی باید همراه با کوتاه شیمیایی در فصل زمستان به صورت چال کود در سایه انداز درخت چال شوند  تا بدین صورت درخت گردو بتواند انرژی مورد نیاز خود را برای رشد و باردهی تامین کند .

 برای چاق کردن گردو در زمینه‌ای که قرار است درخت گردو در آن کاشته شود باید گودالی به عمق یک متر و عرض ۴۰ سانتیمتر و به طول یک متر کنده شود و کود مورد نظر در آن ریخته شود و حتما این چاله ها باید در سایه درخت حفظ شوند .

در حالت کلی برای اینکه درختان گردو بتوانند انرژی مورد نیاز خود را برای رشد و ریشه تامین کند لازم است در چاله هایی که قرار است نهال گردو در آن کاشته شود انواع کودهای شیمیایی به صورت تمام و کمال در آن ریخته شوند .

چرا باید به درختان گردو کود بدهیم ؟

بگذارید یه مثال برای شما بزنم ؛ زمانی که بچه های شما گرسنه هستند شما به آنها غذا می دهید . همین کار را نیز باید با درختان گردو انجام دهید تا آنها  را بارور کنید .

این کار باعث می‌شود گروه‌های بسیاری به دست آورید و همچنین آنها با کیفیت باشند . برای بارور کردن درختان گردو شما به نیتروژن احتیاج دارید تا  گردوها به سرعت رشد کنند . به راستی که بیشترین مواد لازم برای گرد و نیتروژن است . از دیگر مواد لازم می توان به  فسفر و پتاسیم اشاره کرد . برای بهترین نتیجه از مخلوط کود با دوبرابر نیتروژن مانند ۱۰-۱۰-۲۰ استفاده کنید .

چگونه می توان درختان گردو را بارور کرد ؟

از کود دانه ای به جای کود مایع استفاده کنید . بهترین کود مخصوص گردو کود دانه‌ای است . اما باید به موارد زیر توجه کنید . مقدار کود درخت گردو به اندازه تنه درخت بستگی دارد . وقتی درختان آجیل شما جوان هستند قطر درخت را در ارتفاع سینه  درخت اندازه بگیرید . اگر طلا از قطر ۶  این که بزرگتر نیست برای هر اینچ از قطر تنه یک پوند استفاده کنید .  مقدار صحیح کود را  روی سطح خاک بمالید . آن را روی کل ناحیه خاک بپاشید . یعنی مساحت زیر شاخه ها را کاملا پوشش دهید . در واقع کود کامل ۱۲ اینچ را از تنه درخت دور نگه دارید .

چه زمانی باید به درخت گردو کود داد ؟

زمان کود دادن به درختان گردو  مسئله مهمی است . اگر این کار را به موقع و در زمان درست انجام ندهید به جای آن که درختان پرباری داشته باشید همه آن ها را از دست می دهید . به طور کلی زمان ایده آل برای کود دادن به درختان گردو در بهار و درست قبل از شروع رشد گردوی جدید است .

 کود مورد نیاز برای درخت گردو :

کود نیتروژنی :

بسیاری از فرایندهای متابولیک در گیاهان و حیوانات به  نیتروژن تکیه می کنند.  مهمترین و شناخته شده ترین نقش نیتروژن در تشکیل اسیدهای آمینه است که ساختمان های پروتئین  را تشکیل می دهند . یکی از بهترین کودهای مخصوص گردو نیتروژن است .

کود فسفر :

فسفر یکی از ۳ مواد مهم برای گیاهان و رشد و سلامت آنها است . این عنصر برای رشد خوب گیاه نقش اساسی دارد و نقش مهمی در رند فتوسنتز دارد .

کود پتاسیم :

از کود پتاسیم برای ایمن کردن درختان در برابر خشکسالی و بیماری استفاده می‌کنند . این کودک با ترکیب گودهای دیگر مانند نیتروژن فسفر مورد استفاده قرار می گیرد .

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتردر رابطه با کاشت نهال و یا خرید نهال به سایت گلد نهال مراجعه نمایید .

goldnahal.ir:  منبع

 

ارسال نظر

آخرین اخبار