جوان‌ترین استاد بزرگ شطرنج ایران:

جوان‌ترین استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: در داخل استان و کشور حریف برای تمرین کم دارم و بیشتر با کامپیوتر تمرین می‌کنم و از مسئولان می‌‌خواهم که برای استخدام مربی خارجی حمایت کنند.

مسئولان برای استخدام مربی خارجی حمایت کنند/حریف تمرینی ندارم با کامپیوتر تمرین می‌کنم

به گزارش گلستان24، پرهام مقصودلو قهرمان شطرنج زیر 16 سال جهان و جوان ترین استاد بزرگ شطرنج ایران ظهر امروز در مراسم استقبال از وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تمرین زیاد در 2 مسابقه سخت شرکت کردم و موفق شد عنوان استاد بزرگ شطرنج را کسب کنم.

وی افزود: در نخستین مسابقه در جام ستارگان شرکت کردم که 10 ورزشکار نخست شطرنج ایران با 10 ورزشکار برتر از 10 کشور جهان رقابت کردیم که در هر 2 بخش سریع و فکری با 8 امتیاز از 10 مسابقه عنوان نخست را کسب کردم.

مقصودلو افزود: با پیروزی در این مسابقات درجه بین‌المللی خود را خیلی ارتقاء دادم و درجه استاد بزرگی را کسب کردم.

وی اظهار کرد: دومین مسابقه نیز الپیاد جهانی بود که ایران مدافع عنوان قهرمانی بود و من نیز کاپیتان تیم ملی بودم و توانستیم باز هم عنوان قهرمانی را کسب کنیم و من در میز خودم نیز اول شدم.

استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: بیشتر رقبای من در این مسابقات 30 تا 40 سال سن داشتند و بیشتر آن‌ها در بین 100 ورزشکار برتر جهان بودند.

وی افزود: در داخل استان و کشور حریف برای تمرین کم دارم و بیشتر با کامپیوتر تمرین می‌کنم و از مسئولان می‌خواهم که برای استخدام مربی خارجی حمایت بیشتری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با حمایت‌هایی که انجام می‌شود شاهد کسب مدال قهرمانی جهان توسط این ورزشکاران کشورمان باشیم.

بهمن طیبی افزود: از سال گذشته با توجه به اینکه نیاز به مربی خارجی احساس شده بود، اعتباری را به هیئت استان کمک کردیم تا بتواند مربی خارجی برای این ورزشکار استخدام کند و امسال نیز این میزان اعتبار را 2 برابر افزایش دادیم.

مراسم استقبال از پرهام مقصودلو قهرمان شطرنج زیر 16 سال جهان و امیرعلی مقصودلو نایب قهرمان شطرنج مدارس آسیا با حضور مسئولان استانی در ساختمان اداره کل ورزش و جوانان گلستان در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار