رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور:

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: هم افزایی و خلق فرصت ها از مهم ترین دستاورد نخستین مسابقات بین المللی مهارت کشور در گلستان است.

هم افزایی و خلق فرصت ها از مهم ترین دستاورد این رویداد است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عظیمی امشب در مراسم افتتاحیه نخستین مسابقات بین المللی مهارت کشور که در  جامعه المصطفی گرگان که با حضور چند کشور خارجی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه دولت مصمم در توسعه مهارت ها است و توسعه دیپلماسی مهارت در دستور کار جدی دولت و کشور قرار دارد.

وی افزود: کشورهای شرکت کننده در این دوره که به صورت خصوصی یا مجازی حضور دارند در واقع سفیران ایران در شناسایی ظرفیت های کشورمان هستند.

عظیمی گفت: این مسابقات مجالی است برای ارائه توانمندیها  شرکت کنندگان و سنجش مهارت آنان بر اساس آخرین استانداردهای جهانی در حوزه فناوری و تبادل تجربیات کشورهای شرکت کننده با یکدیگر است.

در ادامه این مراسم سید محمد دهنوی، معاون امور اقتصادی استانداری گلستان نیز اظهار کرد: بی شک هزینه برای مهارت آموزی و ارتقای آن سرمایه گذاری برای آینده است.

وی افزود: دنیا محل روایت ها است و در زمان حال و آینده کشورهایی در دنیا حرفی برای گفتن دارند که در زمینه مهارت ها با شتاب بیشتری حرکت کنند.

دهنوی گفت: برگزاری این رویداد یکی از گامهای بلند کشور در ارتقای مهارتهای فناورانه است و  در این ه کسانی مدیریت دنیا را به دست می‌گیرند که از مهارت هایشان استفاده می کنند.

علی حسین شهریور، معاون پژوهش ، برنامه ریزی و مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در افتتاحیه نخستین مسابقات دوستانه بین المللی نیز گفت: حضور ۵۴ شرکت کننده در رقابت های مهارت های فناوری بین المللی گلستان است

وی افزود: ۵۴ شرکت کننده و ۵۲ کارشناس و هیات همراه در ۶ رشته مهارت حوزه فناوری در این رویداد حضور دارند.

شهریور افزود: این مسابقات ۱۴ کشور شرکت می کنند که گام نخستی برای ارائه مهارت های فناوری کشور به همراه دیگر کشور ها است.

وی ادامه داد: نزدیک شدن فرهنگ کشورها در این رویداد دوستانه از دیگر دستاوردهای برگزاری این مسابقات است .

به گفته شهریور نفرات برتر شرکت کننده در این رویداد به مسابقات جهانی فرانسه اعزام می شوند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار