نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز آگاهی ها جامعه زیاد شده و نخبگان جامعه، دانشگاه و حوزه شرایط امروز کشور را درک کرده اند.

نخبگان وظیفه سنگینی دارند

به گزارش گلستان 24، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان گلستان (واحد خواهران گرگان) که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با گرامیداشت این روز اظهار کرد: دانشجویان جزو اقثشار نخبه جامعه در آن زمان بودند و شرایط را درک می کردند و در همه نهضت ها حضور چشمگیری داشتند و در صحنه بودند و وظیفه و مسئولیت خودشان را به نحو شایسته انجام می دادند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه نهضت دانشجویی یک سابقه طولانی 60 ساله دارد، افزود: بنابراین به این نهضت و حرکت همه ملت ایران باید با چشم تکریم و تعظیم نگاه شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز ایران اسلامی، وظیفه دانشجویان خیلی سنگین تر است، چون شرایط بسیار سخت تر از قبل به وجود آمده است.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: گرفتاری های زندگی و معیشت و اشتغال مردم باعث می شود که بیرون از ایران (دشمنان) این را بهانه کنند و هر مناسبتی روی این موج سوار شوند و مردم را به سمت دیگری تشویق و تحریک کنند.

وی با اشاره به مسئله پیش آمده در اصفهان، گفت: مردم اصفهان مشکلی دارند و همه مسئولان این مشکل را قبول دارند و به دنبال حل آن هستند ولی دشمنان می خواهند از این مشکل مردم سوءاستفاده کرده و مردم را به سمت و سوی دیگری ببرند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه فرهیختگان جامعه در این طور مسائل کم نیستند، افزود: امروز آگاهی ها خیلی زیاد شده و نخبگان جامعه، دانشگاه و حوزه شرایط امروز کشور را درک کرده اند.

وی تاکید کرد: اگر ما بخواهیم جایگاه ایران را با آن گذشته مقایسه کنیم در آن روز آمریکایی ها بر همه کشور مسلط بودند اما امروز یک گوشه ای را هم پیدا نمی کنند که از آن راه وارد شوند، کشور ما امروز از جهات مختلف پیشرفت چشمگیری کرده است.

آیت الله نورمفیدی گفت: امروز نخبگان وظیفه سنگینی دارند، باید به این طور مسائل توجه کرده و مردم را آگاه و بیدار کنند.

وی با بیان اینکه موقعیت امروز ایران را که به یک جایگاهی رسیده و قدرت پیدا کرده و برای آمریکایی ها یک خطر شده است، افزود: امروز شرایط ایران بسیار حساس است و مشکلات خیلی داریم، ولی اگر همه دست به دست هم دهند و واقعیت ها را ببینیم و به دنبال حل مشکلات برویم قابل حل است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به پیوستن ایران به سازمان همکاری های شانگهای و ورود ایران به سازمان اقتصادی اکو و جریان بین ایران و ترکمنستان، گفت: دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه این موقعیت را باید توجه کنند و مردم را آگاه کنند. یعنی موقعیت امروز ایران را ببینند که ایران به عنوان یک قدرت در جهان مطرح است.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، افزود: مسئولیت سنگینی برای رفتن بر سر کلاس ها و تربیت فرزندان این کشور برعهده دارید، باید علاوه بر تربیت از نظر علم ودانش و هم از نظر اخلاق و موقعیت شناسی کشور دانش آموزان را آگاه کنید تا این کشور پیشرفت کند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: هدف شما بعد از فارغ التحصیلی فقط رفتن به سرکلاس و تدریس مطالب کتاب ها نباشد، کار مهمتر این است که جوانان ما را فرهنگ علم آموزی و نوآوری و ابداع و فرهنگ اینکه کشور باید قله پیشرفت تعالی و تکامل قرار گیرد، آگاه کنید.

وی اظهارامیدواری کرد: با موفقیت فارغ التحصبل شوید و با تمام وجودتان به سر کلاس بروید و با اخلاق و رفتارو برخوردهای خود به بچه ها شخصیت دهید و آنها را با شخصیت تربیت کنید.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: زمانی که بچه ها با شخصیت و با محبت تربیت شوند، در نوآوری و علم آموزی و پیشرفت کند کشور و خدمت به کشور و ملت موثر است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار