لزوم اصلاحات ساختاری در دیار کتول

این روزها آدرس های غلطی از شهرستان علی آباد کتول می آید که بنظر می رسد مسئولان ارشد این شهرستان توانایی لازم را در کنترل اوضاع سیاسی اجتماعی شهر نداشته و یا تحت نفوذ محافل مختلف سیاسی این شهرستان قرار دارند.

آدرس های غلطی که از علی آبادکتول می آید

به گزارش گلستان 24،  وضعیت این روزهای علی آبادکتول را میخوانیم: بنظر می رسد بعد از پیروزی دولت تدبیر و امید گسست اجتماعی در شهرستان علی آباد کتول بیش از سایر شهرهای استان گلستان به چشم می خورد و این فرایند حاصل روی کار امدن افرادی است که جنس مردم را خوب نمی شناسند و ادامه همین روند به اقدامات ساختارشکنانه ای خواهد انجامید که در سالهای دوم خرداد شاهد آن بودیم.

آدرس های غلطی که از علی آبادکتول می آید

سخن از دیاری است که مردمان آن را به ولایت و بصیرت می شناسند و سرزمینی که متشکل از شاهرودی، کتولی، سیستانی، بلوچ و ترکمن سالها در کنار هم زندگی مسالمت امیزی داشتند، هر چند در گذشته شهرستان علی اباد کتول را پایگاه جمعیت موتلفه اسلامی نیز می دانستند، شهری که پرورشگاه سرداران شهیدی چون "شکی" و "رحمانی" هست، اما این روزها آدرس های غلطی از این دیار می آید.

انتصاب مسئولان ارشد این شهرستان از طرف استاندار شاید اولین حلقه از این جریان بود که بنظر می رسد با انتخاب های ضعیف، این شهرستان به سمتی می رود که مطابق میل مردم و کارشناسان حوزه های مختلف نیست و شاید در آینده به یک بن بست نیز برسد.

هفته پیش بود که معاون فرماندار علی آباد کتول به نشانه اعتراض به سخنان امام جمعه فاضل آباد، نمازجمعه میعادگاه سیاسی عبادی مسلمین را ترک کردو این حرکت مبتدیانه باعث سردادن شعارهایی شد. چه اینکه دکتر زنگانه می توانست با خویشتن داری و بدون اعمال تعصب جناحی با وجهه مثبت تری از جلسه خارج شود.

بعد از این رویداد بود که مردم فاضل آباد به دفتر امام جمعه رفته و علیه برخی سایت های محلی علی آباد و رفتارهای ساختارشکنانه مسئولین شهرستان شعار دادند.

از طرفی یکی از اعضای شورای شهر علی آباد که اوایل سودای مجلس را داشت اما در لحظه آخر گویا به دلیل ترس از دست دادن کرسی شورا استعفا نداد، این روزها در سیاه نمایی از دولت قبل گوی سبقت را از همتایان خود  در استان ربوده است.

tsu0jx4jrngduqtkm0t

غلامرضا حاتمی در مینودشت طی سخنانی فقط دولت نهم و دهم را تخریب کرد و بجای اینکه از برنامه ها و اولویت های این دولت بگوید از دولت نهم و دهم سیاه نمایی کرد.

اما در حرکتی دیگر این شهرستان در حالی که هنوز هیچ اتفاقی در مذاکرات هسته ای نیفتاده و فعلا طرفین به یک جمع بندی هسته ای رسیدند اقدام به برگزاری جشن کرده و به مردم عامه اینطورالقا کردند که پیروزی بزرگی اتفاق افتاده است.

در واقع تلقین اینکه یک پیروزی بزرگ اتفاق افتاده در مردم، در حالیکه هنوز شاهد هیچ اقدام عملی نیستیم و هنوز مردم در معیشت خود مشکل دارند، دروغ بزرگی است که براحتی گفته شده و حتی برای ان شادی می کنند و هورا می کشند.

هنوز توافق ننگین ژنو را از یاد نبرده ایم که بعد از آن نیز کلی شادی و جشن برگزار شد اما نهایتا متوجه شدیم که ما برای بازجویی از مراکز نظامی و دانشمندان هسته ای مان مشغول کف زدن هستیم تا اینکه مقام معظم رهبری با سخنرانی جانانه اش گفت که به هیچ وجه اجازه دسترسی به مراکز نظامی و بازجویی از فرزندان نظام را نخواهد داد.

همه سیاسیون راست و چپ و حتی مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید نیز به این نکته اذعان کرده اند که برگزاری جشن و شادی بخاطر یک جمع بندی نشانه ضعف ایران است چه اینکه ما باید با سکوت خودمان به غرب نشان می دادیم که مذاکرات برای ما اهمیت ندارد.

در حالیکه شهرهای محدودی در کشور به برگزاری جشن پرداختند اما علی آبادکتول باز هم در استان گلستان گوی سبقت را از همه ربود و به برگزاری این جشن اقدام کرد که البته بعید بنظر می رسد که برگزار کننندگان این جشن بدانند که برای چی جشن برگزار کردند.

IMG 53071

عنوان جشن را "جشن بزرگ هسته ای" اعلام کردند اما این عنوان خود جای اشکال دارد. جشن هسته ای زمانی است که در بحث هسته ای ما به یک موفقیت بزرگ نایل شویم، زمانی که ما در مذاکرات بسیاری از دستاوردهای گذشته را از دست دادیم جشن هسته ای چه معنایی دارد، این نشان می دهد که متولیان این برنامه اصلا نمی دانستند دارند چکار می کنند!

از طرفی ما در مذاکرات با غرب به یک جمع بندی اولیه رسیدیم و هنوز کار زیادی مانده تا به یک توافق جامع عزتمندانه برسیم و حتی روحانی نیز در سخنان خود بعد از جمع بندی که بطور مستقیم پخش شد، به این موضوع اشاره کرد و مقام معظم رهبری نیز دعوت به خویشتن داری و پرهیز از دو دستگی سفارش کرده است.

فقط یکی از کامنتهایی که یکی از مخاطبین برای سایت اصلاح طلب "انتخاب" گذاشته دقت کنید :

"بابا نکنین. شما رو به جان عزیزتون نکنین. آبرومون تو دنیا رفت با این حرکات جهان سومی. میبازیم شادی میکنن میبریم شادی میکنن . فقط این جماعت منتظرن یه خبر بشه بریزن تو خیابون هله هله ! انگار نه انگار تمام دوربین های دنیا روی این مردمه. ایران از آرژانتین باخت مردم ریختن خیابون شادی میکنن خبرگزاری گزارش زدن ایرانیا باختن دارن شادی میکنن. آبرومون تو دنیا رفت. امروز رویترز خبر داده ایرانیا ریختن تو خیابون دارن شیرینی پخش می کنن. بابا آدم باید عزت خودش رو حغظ کنه. به خدا یه آمریکایی حتی نمیتونه کشور ایران رو روی نقشه مشخص کنه اونوقت ما ریختیم تو خیابون رقص و پایکوبی و جوک میسازیم و می خندیم که آمریکا ما رو تحویل گرفته. دست ظریف درد نکنه. توافق عالی بود اما آبروی ایرانی رو تو دنیا حفظ کنید هرچند که . . .

"همین مردم در باخت تیم ملی هم ریختن تو خیابون ، همین مردم در توافقات ننگین ژنو و لوزان هم ریختن تو خیابون"

"متاسفم برای اینا که چه جشن بیخودی گرفتند چند وقت دیگه که گندش در اومد اون موقع به اشتباهشون پی می برند کجای دنیا برای از دست دادن امتیازهای فراوانی که در اختیار داشتند جشن میگیرند."

IMG 5212 

به هر حال این روزها آدرس های غلطی از شهرستان علی آباد کتول می اید که بنظر می رسد مسئولان ارشد این شهرستان توانایی لازم را در کنترل اوضاع سیاسی اجتماعی شهر نداشته و یا تحت نفوذ محافل مختلف سیاسی این شهرستان قرار دارند.

شاید ضرورت داشته باشد استاندار گلستان یک بار دیگر و با عینک آسیب شناسی وقایع دو سال گذشته علی آباد کتول را بنگرد شاید متوجه شود که با اعمال یک سری اصلاحات ساختاری جلوی بسیاری از این نوع آسیب ها را بگیرد.

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار