معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از تکالیف واجبی که بر عهده مؤمنان گذاشته شده پرداخت فطریه است که بر اساس نصوص دینی به مقدار سه کیلوگرم قوت غالب (گندم یا برنج) باید پرداخت شود.

پرداخت فطریه تکلیف واجبی که بر عهده مؤمنان گذاشته شده است

به گزارش گلستان 24 حجت الاسلام رضا دیلمی اظهار کرد: یکی از اعیاد بزرگ اسلامی عید سعید فطر بوده که در نصوص دینی احادیث و روایات بسیار بر آن تاکید شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: عید فطر روز بازگشت انسان به فطرت توحیدی و عید ضیافت الهی و وصال است.

وی بیان کرد: عید فطر جشن پیروزی بر هوای نفس و شیطان و انجام فرامین الهی است.

دیلمی اضافه کرد: یکی از برکات این روز، اجتماع قلوب، همدلی و وحدت مؤمنان در برگزاری مراسم باشکوه نماز عید فطر و استماع خطبه‌های عبادی سیاسی آن است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: یکی از اقدامات مهم، جامعه سازی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی، خودسازی و تزکیه نفس و مراقبه است که ماه رمضان فرصت مناسبی برای آن بود.

وی عنوان کرد: انسان در خلوتگاه دل خود از معاصی فاصله گرفته، دل را حرم خدا می‌کند و با تطهیر روح و روان خودش پاداش زیست مومنانه خود را در ماه رمضان دریافت می‌کند.

دیلمی تاکید کرد: این ماه تمرین دوری از منیت ها، خودشیفتگی، ترک رذائل و تلاش برای قدم نهادن در قرب الی الله است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: این اعمال، ذخیره بی بدیل بوده که مؤمنان در این ماه آن را کسب کرده و باید این ذخیره معنوی و هدایت‌های الهی و تفکرات الهی را صیانت کرده و در مسیر زندگی تا سال آینده از آن استفاده کنند.

وی افزود: از تکلیف واجبی که بر عهده مؤمنان گذاشته شده پرداخت فطریه است که بر اساس نصوص دینی به مقدار سه کیلوگرم قوت غالب (گندم یا برنج) باید پرداخت شود.

دیلمی گفت: تمهیدات لازم برای برپای نماز عید فطر در کل استان با همت شبکه تبلیغی و ائمه اندیشیده شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار