مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گلستان:

مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گلستان گفت: دو دستگاه موتور آمبولانس برای سهولت برای گذر از ترافیک شهری و ترددهای اورژانسی تحویل استان گلستان شده است که یک دستگاه متعلق به اورژانس گرگان و یک دستگاه دیگر در اختیار اورژانس گنبد فرار می گیرد.

تخصیص دو دستگاه موتور آمبولانس به اورژانس گلستان/ ناوگان اورژانس نیازمند به روز رسانی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمدجواد مقسمی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: موتور آمبولانس یکی از نیازهای دو شهر بزرگ استان بود که خوشبختانه در اختیار اورژانس قرار گرفت و امید داریم که بتوانیم تعداد آنها را افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 105 آمبولانس در استان مشغول خدمات رسانی به مردم هستند که نزدیک به 40 آمبولانس فرسوده شده اند.

مقسمی گفت: آمبولانس های موجود به دلیل تردد دچار افت استهلاکی می شوند و نیازمند به روز رسانی و نوسازی برای ارائه خدمات بهتر به مردم هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته برای تعمیر و نوسازی 25 دستگاه آمبولانس مبلغ 9 میلیارد تومان هزینه کرده ایم و امسال قرار است چند دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانسی استان ملحق شود.

مقسمی بیان کرد: زمان رسیدن آمبولانس ها بعد از تماس در کمتر از 10 دقیقه و برای اتفاقات جاده ای کمتر از 18 دقیقه است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ باز کردن راه توسط مردم برای خدمت رسانی آمبولانس ها باید در بین مردم نهادینه شود، اظهار کرد: دلیل اینکه برخی مواقع شهروندان از دیر رسیدن آموبلانس ها گلایه دارند ، کم کاری این نیورها نیست بلکه ترافیک های شهری و گاه جاده ای و باز نکردن راه در بسیاری مواقع موجب شده تا نیروهای اورژانس نتوانند در زمان اعلام شده به محل مورد نظر برسند و باید این مساله در بین مردم نهادینه شود که خودروهای خدمات رسان را جزو اولیت های خود در ترافیک قرار دهند.

مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گلستان گفت: در بخت امداد هوایی گلستان شرایط مطلوبی دارد و با داربودن یک اورژانس هوایی خدمات ارزشمندی را در این مدت به مردم استان ارائه کرده است و در حال حاضر همین یک دستگاه نیاز استان را مرتفع می کند اما در رابطه با داشتن مکان نشست و برخاست در مرکز استان با مشکل مواجه هستیم و از  ارتش برای نشستن هلی کوپتر اورژانسی استفاده میکینم.

مقسمی افزود:از ابتدای سال تا به امروز یکهزار و 476 مرود درخواست داشتیم که 37 مورد به خارج از استان اعزام شده اند.

وی گفت: از ابتدای شروع کرونا 10 هزار و 461 تماس داشتیم که 10 هزار و 371 مورد انتقال به بیمارستان بوده است که این رقم در سال گذشته 5 هزار و 7 22 مورد تماس و 5 هزار و 607 انتقالی به بیمارستان بوده است و با شروع همگانی واکسیناسیون فقط 203 مورد تماس در رابطه با کرونا داشته ایم.

مقسمی در ادامه بیان کرد: در گلستان 63 پایگاه اورزانس فعال داریم که تعداد 24 پایگاه شهری و 37 پایگاه جاده ای ، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه  اورژانس سیار داریم .

وی افزود : در رابطه با نیروی انسانی هیچ مشکلی در اورژانس استان نداریم  و تنها نیاز ما به روزرسانی آمبولانس ها برای رفاه حال مردم است.

مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گلستان گفت: به ازای هر پایگاه حوادث و فوریت‌های پزشکی ۹. ۵ نفر نیرو در نظر گرفته شده و همچنین به ازای هر پایگاه یک آمبولانس و به ازای هر دو پایگاه یک آمبولانس کمکی باید در نظر گرفته شود و در سطح استان از این حیث به ۹۰ آمبولانس آماده به کار نیاز داریم.

مقسمی افزود: سال گذشته ۳۸۵ هزار تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گلستان برقرار شده که از این میزان ۱۶ هزار مورد ثبت شده است. 

به گفته وی با نشستی که با معاون پیشگیری از جرم داشتیم به موضوع فرهنگ‌سازی و اعمال قانون با مزاحمان ۱۱۵ تأکید شده است، هزینه ماموریت آمبولانس برای ما ۴۰۰ هزار تومان تمام می‌شود و همچنین این مزاحمت‌ها اختلالی در امدادرسانی و هزینه‌های تعمیرات و استهلاک آمبولانس‌ها را نیز در پی دارد.

مقسمی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۵ هزار و ۶۰۰ تماس با فوریت‌های پزشکی استان گلستان برقرار شده است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۶۰۰ مورد منجر به ماموریت شده است و برخی از این آمار‌ها اوژانسی نیست و یا تکراری بوده و همچنین در بین این تماس‌ها سه هزار مورد مزاحمت ثبت شده است.

وی افزود: سال گذشته 8 هزار و 500 ماموریت جاده ای  و 7 هزار و 200 ماموریت شهری داشته ایم.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار