فرماندار بندر ترکمن:

فرماندار شهرستان بندر ترکمن گفت: ترکمن ها ارادت ویژه ای به ائمه دارند که در شعر و زبان شاعران ترکمن از جمله مختومقلی فراغی عارف شهیر ترکمن این ارادت گویاست.

ترکمن ها ارادت ویژه ای به ائمه دارند

به گزارش گلستان 24، عبدالغفور غراوی یکشنبه شب در جشن بزرگ قربان تا غدیر اظهار کرد: استان گلستان الگوی متعالی از وحدت، همدلی و یکپارچگی امت سنی و شیعه در ایران و کشورهای اسلامی است. 

وی افزود: محفل شادمانه امامت و جشن بزرگ قربان تا غدیر که منادی و الگوی سرآمد وحدت و همدلی ایران اسلامی بوده نشانگر صلح، صفا و آرامش زندگی اقوام مختلف در این استان است.

فرماندار بندر ترکمن تصریح کرد: به یمن الطاف الهی و پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه های دولت مردمی سیزدهم به دنبال وحدت عملی با اجرای عدالت هستیم.

غراوی اضافه کرد: تلاش برای وظیفه تبلیغ گفتمان وحدت و عزت بیشتر مسلمان بیش از پیش لازم است و میزبانی از جشن وحدت با شادی، برادری، عشق، سرور و همدلی در گلستان گویای وحدت عملی برای مسلمین جهان است.

حجت الاسلام محمد صالح منصوری امام جمعه بندر ترکمن نیز گفت: غدیر نقطه و مصداق وحدت مردم شیعه و سنی بوده و در این جشن برادران سنی و شیعه در کنار هم آمدند تا به جهانیان بگویند پیرو دین و مکتب ولایت فقیه هستند.

حاج آخوند یوسف ایری امام جمعه شهر سیجوال هم در این جشن بزرگ یادآور شد: مجلس و محفل بزرگ معنوی غدیر خم صحبت از شخصیت والای علی (ع) است و به یقین در این عید تشیع و تسنن متفق القول هستند که متاسفانه برخی افراد ضاله چنین مجلس برادری و وحدت را نمی توانند تحمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی کرم الله وجهه است و قوم ترکمن هرجا سخن از علی (ع) بوده از این پسوند استفاده می کنند که نشان از جایگاه ویژه ایشان در بین اهل سنت است.

حاج آخوند یوسف سخندان از روحانیون برجسته اهل سنت گلستان در این مراسم گفت: از نظر اعتقادات و دیدگاه ها هیچکس منکر جایگاه و روز غدیر و علی (ع) نیست و در عمل به جهانیان شاعران و نویسندگان ترکمن ارادت خود را نشان دادند.

وی افزود: فقط علی علی گفتن کافی نبوده بلکه باید راه، روش و عملکرد علی (ع) را عملی پیروی کنیم.

وی اظهار داشت: هرجایی دشمن از نشست و تجمع ما ناراحت شود صد درصد حضور فیزیکی را باید آنجا داشته باشیم و بهترین نشست و شعار اسلام در خصوص جایگاه شخصیت عالی امیرالمومنین را به فرزندان آموزش دادن است‌ و هرچیزی دشمنان استکبار بافته اند این نشست ها پنبه خواهد کرد.

این روحانی اهل سنت گفت :اهل سنت و تشیع هیچ اختلافی در جایگاه امیر المومنین نداشته و این شخصیت نزد اهل سنت ستودنی است.

وی اظهار داشت: مبلغان دین به عنوان مربیان جامعه وظیفه روشنگری جامعه را دارند و باید رهروان راستین امام علی و تمام بزرگان دین خود باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار